bosannes Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 (endret) Får denne fine beskjeden når jeg prøver å kjøre et mailscript: Warning: mail(): "sendmail_from" not set in php.ini or custom "From:" header missing in x:\x\sendmail.php on line 13 Det som er litt merkelig er at from er satt i både linje 13 og i php.ini :\ Fra sendmail.php: $from = 'From: $name $email' . "\r\n"; mail($to, $topic, $msg, $from); En ting til: Kjører apache2 under winxp. Trengs det 3.parts programvare for å kunne bruke mail() i php? EDIT: Lastet den opp på home.no.net. Funker fint da, så jeg regner med det er noe oppsett som mangler på pcen min? Endret 23. juli 2005 av bosannes Lenke til kommentar
???????? Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 1. $from = 'From: $name $email' . "\r\n"; Her skal du ikke bruke ', for da står det faktisk $name $email og ikke verdiene til variablene. 2. Åpne php.ini filen og definer følgende variabler: SMTP sendmail_from Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 24. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2005 1. $from = 'From: $name $email' . "\r\n";Her skal du ikke bruke ', for da står det faktisk $name $email og ikke verdiene til variablene. Fant ut det ja. Fikk en merkelig mail fra $name $email ettellerannet Rettet det til slik, men nå kommer ikke mailen fram $from = "From: $name $email \r\n"; Lenke til kommentar
???????? Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Har du endret SMTP og sendmail_from i php.ini? I så fall må du nesten test echo $to; slik at du kan se hvilken adresse du sender til. Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 24. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2005 Var riktig adresse. Problemet var at from-headeren ble slik: From : <[email protected]> så mailen havna i junkmailmappa. Blir det bedre om jeg skriver slik?: $from = 'From: ' . "$name" . ' ' . "$email" . ' ' . "\r\n"; Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 24. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2005 Nå funka visst mailserveren litt fortere enn i går kveld Når jeg prøver echo "$from"; , så viser den From: Bengt Ove Sannes [email protected], men i mailen blir det fortsatt [email protected] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå