Gå til innhold

Skummelt billig. Noen haker?

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt påde Hardwares Prisguiden og dinpris.no for å søke etter Canon EOS 20D. Den billigste prisen jeg finner er 11.948 kr uten objektiv. Men så ser jeg at et nettsted ved navn Nomatica selger det samme kamerahuset + 18-55mm standardobjektivet til 9.663 kroner! Kan dette stemme? Er det noen hake som jeg ikke ser?

Jeg kan bare ikke skjønne at dette kan være mulig!

Endret av forteller
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Både Hardwares Prisguiden og dinpris.no har norsk pris med 25% mva og frakt inkl. Hos Nomatika kommer nok dette i tillegg. Objektivet som følger med hos Nomatika ligger vel på ca NOK 900,-

Ferdig levert hos deg tror jeg du straks er oppe i 13K.

Kjøp i Norge det kan du fort tjene på!

Edit!! Den linken du har fører til 350D?? det så jeg først etter ar jeg hadde svart, beklager!

:) Per

Endret av perah
Lenke til kommentar
Oi, beklager. Linken er nå rettet.

Så du mener altså at de viser prisene uten moms? Det virker logisk, men det burde jo stått på en eller annen måte. Er det bare jeg som har problemer med øynene?

Står noe om det på info-sidene :

Da Nomatica er et fransk selskap, er Nomatica ikke mva-pliktig til Norge, og vi krever derfor heller ikke inn norsk moms. Dette påløper ved ankomst til Norge, og som regel er dette noe transportøren legger ut på vegne av kunden. Deretter pleier transportøre å fakturere kunden for dette. Videre pleier det å påløpe et ekspedisjonsgebyr på ca NOK 150. Det er ikke toll på våre produkter.

For å finne total pris på et produkt, gjør man følgende: sluttpris i euro hos Nomatica+norsk moms+150 NOK i ekspedisjonsgebyr. Det eksakte beløpet i NOK avhenger av vekslingskursen kundens bank gir kunden. For videre informasjon om vekslingskurs, anbefaler vi våre kunder å kontakte sin lokale bank..

Et kamera som koster 10.000 hos Nomatica, vil altså ende på ca. 12.650. Men det virker litt suspekt det de skriver om vekslingskurser, samt at de ikke nevner frakt og hva ekspedisjonsgebyret står for. Man må også betale for å fortolle kameraet, selv om man gjør jobben selv. Hva den endelige prisen blir, er derfor vanskelig å fastslå før man har mottatt og betalt alt man må betale hit og dit. Det kan også bli unødvendige problemer og lange ventetider om det blir noe galt med utstyret da det ikke er norsk utgave og må sendes tilbake til Nomatica i Frankrike. Går de konk, har du imidlertid et problem om noe skulle gå galt i reklamasjonstiden. Garantitiden første året kan ofte norsk importør ta seg av, men ikke reklamasjonstiden på 2-5 år.

Nei, hold deg til norske (nett)butikker, men pass på at de selger norske utgaver. Det kan spare deg for mye problemer og hodebry senere.

Lenke til kommentar

150 kr. i ekspedisjonsgebyr for mva utlegg og innkreving tror jeg er vanlig hos de fleste internasjonale fraktselskapene. Dette beløpet inkluderer mva for selve gebyret. Når det gjelder fortolling, vil dette være inkludert i frakten da disse som regel leverer på døren.

Basert på egne erfaringer fra kjøp i utlandet, kan man stort sett regne prisen som følgende:

+ Butikkens pris inkl. frakt med UPS, FedEx el. omregnet i NOK

+ 25% mva

+ 150 kr. i ekspedisjonsegebyr

Antatt pris for D20 kameraet blir da:

+ 9.796 (inklusive frakt)

+ 2.449 (mva)

+ 150

--------------------

= 12.395

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...