Magnus Holm Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 XML er enkelt å jobbe med hvis du bruker SimpleXML. Enkelt å finne ønsket verdi osv. Eneste minus er at for å legge til nytt innhold MÅ det gjøres manuelt. Her er ihvertfall et vitse-script. Først lister den opp alle kategorier, klikk på en ketegori og vitsene kommer opp Enkelt å bruke, vansklig å redigere // vits.php - Hovedscript <?php include('vitsxml.php'); $vits = simplexml_load_string($xml); $kat = $_GET['cat']; if (isset($kat)) { echo "<h1>Vitser » ".$vits->kategorier->kategori[(int) $kat]['navn']."</h1>\n \n"; foreach ($vits->kategorier->kategori[(int) $kat]->vits as $vitsen) { echo "<p><b>".$vitsen['tittel']."</b><br />\n"; echo $vitsen."</p>\n \n"; } echo '<a href="'.$_SERVER['PHP_SELF'].'">Tilbake</a>'; } else { echo "<h1>Vitser</h1>"; echo "<ul>"; foreach ($vits->kategorier->kategori as $kategori) { echo '<li><a href="?cat='.$kategori['id'].'">'.$kategori['navn']."</a></li>\n"; } echo "</ul>"; } ?> // vitsxml.php - XML <?php $xml = <<<XML <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?> <vitser> <kategorier> <kategori id="0" navn="Blondinevitser"> <vits tittel="Hjernecelle">Hvordan dør en hjernecelle hos en blondine? Alene.</vits> <vits tittel="Blond">En blondine løp rundt og ropte: -Jeg er blond, jeg er blond! Jeg er B, L, ehh? Jeg er blond!</vits> </kategori> <kategori id="1" navn="Alle barna"> <vits tittel="Åge">Alle barna løp over skinnene, unntatt Åge han ble tatt av toget</vits> </kategori> </kategorier> </vitser> XML; ?> Jeg beklager for at vits.php er litt rotete... Jeg liker det sånn Vil gjerne ha feedback + rettelser! God fornøyelse! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå