ZoRaC Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Legg ut hele sok1.php da, så finner vi sikkert feilen. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 her er sok1.php <?/* Navn: Filsøker Beskrivelse: Søker etter en streng i filene dine. Laget av: Zico <[email protected]> Ver: 1.0 Du kan ikke gi scriptet, under ditt navn. Du kan ikke fjerne "Søkefunkskjonen er laget av Zico" eller på noen som helst måte gjøre det uleselig. Du kan ikke fjerne linken. Hvis du absolutt må ha den bort, får du ta å betale scriptet. Kontakt meg på mailen isåfall. */ $doctype = 'HTML'; //Valg mellom XHTML og HTML $path = './'; /* bane til hvor du skal søke etter filene. Eksempel: /news/files. ./ = root mappen DIN */ $searchfiles = "*"; /* Hvis du vil ha filter på filene (søke bestemt altså). * = jokertegn(tar alt). Eksempel: alle php filer: *.php filer med navn zico: zico.* Alle html og htm filer: *.htm, *.html alt: * */ $filefilter = array(); /* Hvis det er noen filre du ikke vil ha med. Et eksmpel på hvordan den der skal se ut: Eksempel (ikke ha med index.php og noe.txt): array('index.php', 'noe.txt'); Mapper utelukkes automatisk. */ if($doctype == 'XHTML') $html = '<br />'; else $html = '<br>'; if( isset($_POST['submit']) ){ if($_POST['search']){ echo 'Fant følgende ting: ' . $html; $search = quotemeta( htmlspecialchars($_POST['search']) ); $search = '/' . $search . '/'; chdir($path); foreach( glob("{$searchfiles}") as $file){ if( !in_array($file, $filefilter) ){ if( is_file($file) ){ if( preg_match($search, strip_tags(file_get_contents($file)) ) ){ $contents = strip_tags(file_get_contents($file) $start = strpos($contents , '<title>"'); $end = strpos($contents , '</title>'); $title = substr$contents , $start, $end - $start); $output .= '<a href="' . $file . '">' . $title . '</a>' . $html; } } } } if($output) echo $output; else echo 'Fant ikke noe'; } else echo 'Vennligst fyll inn noe'; } if($doctype == 'XHTML'){ ?> <form action="<? echo $_SERVER['PHP_SELF'] ?>" method="post"> Søk: <input type="text" name="search" /><br /> <input type="submit" value="Søk" name="submit" /><br /> Søkefunkskjonen er laget av <a href="http://zico.frac.dk">Zico</a> </form> <? } else { ?> <form action="<? echo $_SERVER['PHP_SELF'] ?>" method="post"> Søk: <input type="text" name="search"><br> <input type="submit" value="Søk" name="submit"><input type="hidden" value="yes" name="submitted"><br> Søkefunkskjonen er laget av <a href="http://zico.frac.dk">Zico</a> </form> <? } ?> håper dere finner feilen. Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 (endret) Et par småfeil, linje 54 skal være: $start = strpos($contents , '<title>'); linje 56 skal være: $title = substr($contents , $start, $end - $start); Edit: Siden du ikke bruker <title> på sidene din vil det jo bare gi blankt resultat. Du har ikke overskrift på filene dine på noen annen måte da? F.eks <p style="title">Tittel her</p> ? Endret 26. juli 2005 av ZoRaC Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Du gelmmer en ) og en ; etter $contents = strip_tags(file_get_contents($file) så det skal bli slikt: $contents = strip_tags(file_get_contents($file)); Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 (endret) er dette mulig å ha utenom <head> taggene då? <p style="title">Tittel her</p> EDIT: hvis eg plaserer denne koden i index.php her: Index.php <?php include ('http://www.gamer.frac.dk/header.php'); ?><p style="title">hjem</p><?php echo " her er innholdet på index filen "; ?><?php include ('http://www.gamer.frac.dk//footer.php'); ?> så får eg blankt svar i søke resultat listen og. sok1.php ser no slik ut: <? /* Navn: Filsøker Beskrivelse: Søker etter en streng i filene dine. Laget av: Zico <[email protected]> Ver: 1.0 Du kan ikke gi scriptet, under ditt navn. Du kan ikke fjerne "Søkefunkskjonen er laget av Zico" eller på noen som helst måte gjøre det uleselig. Du kan ikke fjerne linken. Hvis du absolutt må ha den bort, får du ta å betale scriptet. Kontakt meg på mailen isåfall. */ $doctype = 'HTML'; //Valg mellom XHTML og HTML $path = './'; /* bane til hvor du skal søke etter filene. Eksempel: /news/files. ./ = root mappen DIN */ $searchfiles = "*"; /* Hvis du vil ha filter på filene (søke bestemt altså). * = jokertegn(tar alt). Eksempel: alle php filer: *.php filer med navn zico: zico.* Alle html og htm filer: *.htm, *.html alt: * */ $filefilter = array(); /* Hvis det er noen filre du ikke vil ha med. Et eksmpel på hvordan den der skal se ut: Eksempel (ikke ha med index.php og noe.txt): array('index.php', 'noe.txt'); Mapper utelukkes automatisk. */ if($doctype == 'XHTML') $html = '<br />'; else $html = '<br>'; if( isset($_POST['submit']) ){ if($_POST['search']){ echo 'Fant følgende ting: ' . $html; $search = quotemeta( htmlspecialchars($_POST['search']) ); $search = '/' . $search . '/'; chdir($path); foreach( glob("{$searchfiles}") as $file){ if( !in_array($file, $filefilter) ){ if( is_file($file) ){ if( preg_match($search, strip_tags(file_get_contents($file)) ) ){ $contents = strip_tags(file_get_contents($file)); $start = strpos($contents , '<title>'); $end = strpos($contents , '</title>'); $title = substr($contents , $start, $end - $start); $output .= '<a href="' . $file . '">' . $title . '</a>' . $html; } } } } if($output) echo $output; else echo 'Fant ikke noe'; } else echo 'Vennligst fyll inn noe'; } if($doctype == 'XHTML'){ ?> <form action="<? echo $_SERVER['PHP_SELF'] ?>" method="post"> Søk: <input type="text" name="search" /><br /> <input type="submit" value="Søk" name="submit" /><br /> Søkefunkskjonen er laget av <a href="http://zico.frac.dk">Zico</a> </form> <? } else { ?> <form action="<? echo $_SERVER['PHP_SELF'] ?>" method="post"> Søk: <input type="text" name="search"><br> <input type="submit" value="Søk" name="submit"><input type="hidden" value="yes" name="submitted"><br> Søkefunkskjonen er laget av <a href="http://zico.frac.dk">Zico</a> </form> <? } ?> og dere kan jo selv gå inn på www.gamer.frac.dk --> der står "hjem" helt øverst i index.php, hvorfor det? er det fordi eg skreiv denne koden "<p style="title">Tittel her</p>"? mulig å fjerne det? EDIT 2: lang svar, men men Endret 26. juli 2005 av vegis Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 (endret) Det er frodi den ikke finner noe tittel. Du har jo strip_tags og da blir <title> og </title> borte. En grunn for at jeg ikke har med tittel er at scriptet skal være tilpasset alle og ikke bare deg. EDIT: Der du prøver å finne tittelen prøv dette: $title = preg_replace('/\<p style="title"\>(.+)\<\/title>/', "$1", file_get_contents($file)); Ikke sikker på om det kan funke. er ikke konge på regexp men strip_tags skal hvertfall ikke ha noe med dette å gjøre når du skal finn epå denne måten. strip_tags fjerner alle tagger så det ville sett slikt ut hvis jeg hadde tatt echo strip_tag('<title>yo</title>');: yo ville det bare stått Endret 26. juli 2005 av Zic0 Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 hvilke linje skal denne limes inn i? $title = preg_replace('/\<p style="title"\>(.+)\<\/title>/', "$1", file_get_contents($file)); Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 bytte det ut med: $contents = strip_tags(file_get_contents($file)); $start = strpos($contents , '<title>'); $end = strpos($contents , '</title>'); $title = substr($contents , $start, $end - $start); Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Hva er vitsen med denne? $title = $file; $output .= '<a href="' . $file . '">' . $title . '</a>' . $html; Grunnen til at jeg gjorde det var at det var det jeg skulle gjøre fra starten, men så lot jeg det være med det første. Det skal fikses. Absolutt! Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 (endret) hvis eg bytter ut $title = preg_replace('/\<p style="title"\>(.+)\<\/title>/', "$1", file_get_contents($file)); med: $contents = strip_tags(file_get_contents($file)); $start = strpos($contents , '<title>'); $end = strpos($contents , '</title>'); $title = substr($contents , $start, $end - $start); så skjer dette --> se selv her PS, du må søke. og kun header.php åpnes, men ikke footeer.php og tallene på gamers online og side visninger og besøkende fjernes Endret 26. juli 2005 av vegis Lenke til kommentar
Hazno Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 fulltext search er bortkasta.Må sette som fulltext index i databasen og må ha minimum 3 tegn i søket osv. SELECT * FROM table WHERE news LIKE '%$sokeord%' er minst like bra! Mye lettere å skrive også. Hehe... tror du burde ta en liten kikk i maualen - fulltext er en meget sterk funksjon. Er klar over at fulltext er en meget sterk sterk funksjon, men unødvendig til vegis sitt bruk. Vegis: Ettersom jeg har skjønt, har du lite kunnskaper innen php, og ser du stadig spør etter nye ferdige scripts. Hvorfor ikke heller bruke all den energien din til å ta en dag med lesing på www.php.net og lære deg det basiske, deretter gå inn på det med mysql? Det er ikke vanskeligere enn du gjør det selv Mye artigere å kunne vise frem en side med script man har utviklet selv. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Nå var det ikke det du skerv der da: "LIKE '%$sokeord%' er minst like bra!" - er ikke helt det samme som å skrive at det unødvendig til vegis sitt bruk. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 kan vi holde oss til topic her? Lenke til kommentar
Hazno Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 (endret) Nå var det ikke det du skerv der da: "LIKE '%$sokeord%' er minst like bra!" - er ikke helt det samme som å skrive at det unødvendig til vegis sitt bruk. Du har rett, beklager så mye, uttrykte meg feil Det jeg mente var altså: LIKE '%$sokeord%' er minst like bra til vegis sitt bruk! Ettersom han tydeligvis ikke er meget erfaren med dette. Endret 26. juli 2005 av HaZnO Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 hvis eg bytter ut $title = preg_replace('/\<p style="title"\>(.+)\<\/title>/', "$1", file_get_contents($file)); med: $contents = strip_tags(file_get_contents($file)); $start = strpos($contents , '<title>'); $end = strpos($contents , '</title>'); $title = substr($contents , $start, $end - $start); så skjer dette --> se selv her PS, du må søke. og kun header.php åpnes, men ikke footeer.php og tallene på gamers online og side visninger og besøkende fjernes Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Må få sett på det. Skal se om jeg gidder å fikse en ver 1.1 også Har litt å gjøre for tida. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2005 når har du planer om å være ferig med 1.1 då? men du skal vellage til scriptet slik at title vises istede for file.php osv? Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 vet ikke det siste, men har fiksa en sikkerthetsoppdaterign du burde ta titt på mann. Annbefales å laste ned nyere verissjon. Du finner den på zicohost.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå