VegardStr Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2005 og beklager maset e det og mulig å forandre bakgrunnsfargen der du skriver inn søkeordet ditt? Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Vegis; les alle innleggene før du spør da! det var jo akkurat det jeg la ut i mitt forrige innlegg! Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 (endret) Og du får vente på verisjon 0.1 Som støtter HTML også, for å ha enter funkskjonen din. EDIT; DVS en del oppdateringer vil du finne på den verisjonen. Endret 25. juli 2005 av Zic0 Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 og vegis.. for å trykke på enter for å gå videre i en form er det bare å gjøre sånn: <form action="dit-du-skal.php" method="post"> <input type="text" name="sok" value="Ditt Søkeord Her" onClick="this.value=''"> <input type="hidden" value="Søk Nå!"> </form> Så er det bare å trykke enter etter at søkeordet er skrevet! Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Script: HerDemo: Her Denne her BURDE funke. Da er verisjon 1.0 ute. Kommentarer? Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 (endret) Hva er vitsen med denne? $title = $file; $output .= '<a href="' . $file . '">' . $title . '</a>' . $html; Noe som hadde vært "kult" er om scriptet hadde hentet det som er mellom <title> og </title> og vist i stedet. Kan godt vise deg hvordan du fikser det, tror det er 2-3 linjer med kode . Edit: Noe som dette vil jeg tro: $contents = strip_tags(file_get_contents($file); $start = strpos($contents , '<title>"'); $end = strpos($contents , '</title>'); $title = substr($contents , $start, $end - $start); Ikke testet, men mener det skal bli slik. Edit 2: Bør ikke if($_POST['search']){ byttes ut med if(!empty(trim($_POST['search']))){ og kanskje sjekke at strlen er minst 3 tegn eller noe slikt? Endret 26. juli 2005 av ZoRaC Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 Script: HerDemo: Her Denne her BURDE funke. Da er verisjon 1.0 ute. Kommentarer? enter sujnksjonen fungerer fortsatt ikkje. Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 I search.php, eller der du har laget et eget søkefelt? Bør fungere i search.php. Hvilken browser bruker du? Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 bruker IE, men nør eg prøvde demoen på zico sin hjemmeside fungerte ikke enterfunksjonen Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Legg til dette i formen: <input type="hidden" value="yes" name="submitted"> Og endre if( isset($_POST['submit']) ){ til if($_POST['submitted'])=="yes" ){ Da tror jeg enter funker... Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 men hvordan gjøre slik at navnet på siden kommer opp på resultatlisten, ikke filnavnet? Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 Legg til dette i formen:<input type="hidden" value="yes" name="submitted"> Og endre if( isset($_POST['submit']) ){ til if($_POST['submitted'])=="yes" ){ Da tror jeg enter funker... istede for søk knappen? eller ekstra? Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 (endret) hvor skal eg tryke inn denne koden då? $contents = strip_tags(file_get_contents($file);$start = strpos($contents , '<title>"'); $end = strpos($contents , '</title>'); $title = substr$contents , $start, $end - $start); beklager, glamte å bruke "edit" knappen Endret 26. juli 2005 av vegis Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 (endret) Prøv å bytt ut: $title = $file; Med: $hent_fra = "<title>"; $hent_slutt = "</title>"; $temp_title=""; eregi("$hent_fra(.*)$hent_slutt", $contents, $temp_title); $title = (strip_tags($temp_title[1])); (Takk til Rasmus) Endret 26. juli 2005 av Judofyr Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 (endret) prøv å søk etter "test" http://www.gamer.frac.dk/sok1.php slik kommer resultetatet hvis eg bruker den koden som du kom med no "judofyr" EDIT: tror det kan ha no med at eg ikke har <title> </title>på index.php siden for det kommer fram resultater hvis eg skriver inn "test" på http://www.gamer.frac.dk/sok.php men hvordan lage title på index.php siden? må ikke slike tagger stå mellom <head> kodene? isåfall så eksisterer den koden kun i header.php. Endret 26. juli 2005 av vegis Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 (endret) Bytt ut $title=$file med denne $contents = strip_tags(file_get_contents($file); $start = strpos($contents , '<title>"'); $end = strpos($contents , '</title>'); $title = substr$contents , $start, $end - $start); <input type="hidden" value="yes" name="submitted"> legger du til i tillegg i formen. Edit: Ja, title må stå mellom <head> og </head> Endret 26. juli 2005 av ZoRaC Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Kan forresten hente tittel fra annet enn <title> også da... F.eks mellom <p style="title> og </p> eller noe slikt... bare det er noe unikt for tittelen. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 Bytt ut $title=$file med denne $contents = strip_tags(file_get_contents($file); $start = strpos($contents , '<title>"'); $end = strpos($contents , '</title>'); $title = substr$contents , $start, $end - $start); <input type="hidden" value="yes" name="submitted"> legger du til i tillegg i formen. Edit: Ja, title må stå mellom <head> og </head> då kommer dette: Parse error: parse error, unexpected ';' in /web/www/frac/users/gamer/sok1.php on line 54 Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Da har du en ";" på linje 54 som ikke skal være der. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 do kommer denne feil meldingen: Parse error: parse error, unexpected T_VARIABLE in /web/www/frac/users/gamer/sok1.php on line 54 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå