VegardStr Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2005 ok, skal søke gjennom mappen gamer.frac.dk (altså er ingan mappe) Lenke til kommentar
???????? Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Dude, ta en kikk på hotscripts som jeg sa. Der finner du ferdige løsninger, alt du trenger å gjøre er å registrere siden din, og klippe ut og lime inn en enkel html kode der du vil at søkeboksen skal være. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2005 (endret) har prøvd flere ting på hotscript, men ingen fungere, kan du gi en eksakt link til en du vet fungerer skikkelig? og hva mener du med å registrere siden? skal hele scriptet ligge på mitt domene? eller skal eg bare include et script så kommer resultat listen på en annen sin server? (det vil ikke eg ha.) vil ha ALT på min side. Endret 25. juli 2005 av vegis Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Script: Her Demo: Her Denne her BURDE funke. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2005 tillater du meg å fjerne "Søkefunkskjonen er laget av Zico " Lenke til kommentar
???????? Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 (endret) Du kan ikke fjerene "Søkefunkskjonen er laget av Zico" står det i scriptet hans. Ikke så dårlig script, men det er et par små ting. 1. if($_POST['submit']) betyr egentlig if($_POST['submit'] == false). Bruk empty eller isset. 2. Dersom det er mange filer i mappen vil scriptet bruke mye tid, og mange webhoteller vil stenge kontoen din. 3. Scriptet er litt farlig med tanke på at det lar deg søke gjennom alle filer, også php filer og deres script! Dette vil utgjøre en sikkerhetsrisiko. Hvis du ikke har mange filer, og ikke mange scripts på siden din kan bruke scriptet. Endret 25. juli 2005 av ???????? Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 tillater du meg å fjerne "Søkefunkskjonen er laget av Zico " Navn: FilsøkerBeskrivelse: Searching your files in your root map Laget av: Zico <[email protected]> Du kan ikke gi scriptet, under ditt navn. Du kan ikke fjerene "Søkefunkskjonen er laget av Zico" Du kan ikke fjerne linken. Hvis du absolutt må ha den bort, får du ta å betale scriptet. Kontakt meg på mailen isåfall. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2005 søker det etter innholdet på hver side eller etter filnavn? altså hvis eg har en linje som heter "bla bla bal balbal ballll trabos" i en il som heter trung.php og søker på "trabos" kommer du trung.php siden som et alternativ opp? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Dude... kan du ikke prøve scriptet hans og finne ut? Det søker i innholdet på filene. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2005 ikke etter det eg har prøvd på min side. hvis eg søker etter the sims 2 elns (som ligger i header.php, i menyen.) kommer det fram at ingen linker ble funnet..... Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2005 men hvordan får eg det til slik at eg kan søke fra footer.php, men resultat listen skal for eksempel komme i search.php? Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2005 altså, kan jeg includ eden koden, slik at "søke scriptet" kommer i header eller footer? og resultatsiden i eks. search.php? trenger fort hjelp. Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 (endret) Du kan ikke fjerene "Søkefunkskjonen er laget av Zico" står det i scriptet hans. Ikke så dårlig script, men det er et par små ting. 1. if($_POST['submit']) betyr egentlig if($_POST['submit'] == false). Bruk empty eller isset. 2. Dersom det er mange filer i mappen vil scriptet bruke mye tid, og mange webhoteller vil stenge kontoen din. 3. Scriptet er litt farlig med tanke på at det lar deg søke gjennom alle filer, også php filer og deres script! Dette vil utgjøre en sikkerhetsrisiko. Hvis du ikke har mange filer, og ikke mange scripts på siden din kan bruke scriptet. 1. Det skal fikses. Visste det ikke. 2. Jeg vet, men med tanke på at det var den enkleste måten jeg kom på. 3. jeg har en fin filter, hvis du gidder å lese kommentarene på fila. Endret 25. juli 2005 av Zic0 Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2005 (endret) Hva har dette å si for scriptet då? 1. if($_POST['submit']) betyr egentlig if($_POST['submit'] == false). Bruk empty eller isset. og kan jeg include den koden, slik at "søke plassen" kommer i header eller footer? og resultatsiden i eks. search.php? Endret 25. juli 2005 av vegis Lenke til kommentar
???????? Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Du kan ikke fjerene "Søkefunkskjonen er laget av Zico" står det i scriptet hans. Ikke så dårlig script, men det er et par små ting. 1. if($_POST['submit']) betyr egentlig if($_POST['submit'] == false). Bruk empty eller isset. 2. Dersom det er mange filer i mappen vil scriptet bruke mye tid, og mange webhoteller vil stenge kontoen din. 3. Scriptet er litt farlig med tanke på at det lar deg søke gjennom alle filer, også php filer og deres script! Dette vil utgjøre en sikkerhetsrisiko. Hvis du ikke har mange filer, og ikke mange scripts på siden din kan bruke scriptet. 1. Det skal fikses. Visste det ikke. 2. Jeg vet, men med tanke på at det var den enkleste måten jeg kom på. 3. Den søker etter bare HTML. Det er jeg gankse så sikker på. Har du prøvd noen gang file_get_contents('http://path-til-ekstern-fil/noe.php'); jeg får ikke opp PHPen til vedkommende da. Og jeg har en fin filter, hvis du gidder å lese kommentarene på fila. 3. file_get_contents() henter alt innholdet, i ren kode. Du har rett at hvis du tester på http://www.dittdomene.no/side.php så er det ren html, men dette er ikke tilfellet når du henter fra serveren direkte. Test dette: file1.php <?php $innhold = file_get_contents("file2.php"); echo $innhold; ?> file2.php <?php echo "test"; ?> Da blir outputen: <?php echo "test"; ?> Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2005 Du kan ikke fjerene "Søkefunkskjonen er laget av Zico" står det i scriptet hans. Ikke så dårlig script, men det er et par små ting. 1. if($_POST['submit']) betyr egentlig if($_POST['submit'] == false). Bruk empty eller isset. 2. Dersom det er mange filer i mappen vil scriptet bruke mye tid, og mange webhoteller vil stenge kontoen din. 3. Scriptet er litt farlig med tanke på at det lar deg søke gjennom alle filer, også php filer og deres script! Dette vil utgjøre en sikkerhetsrisiko. Hvis du ikke har mange filer, og ikke mange scripts på siden din kan bruke scriptet. 1. Det skal fikses. Visste det ikke. 2. Jeg vet, men med tanke på at det var den enkleste måten jeg kom på. 3. Den søker etter bare HTML. Det er jeg gankse så sikker på. Har du prøvd noen gang file_get_contents('http://path-til-ekstern-fil/noe.php'); jeg får ikke opp PHPen til vedkommende da. Og jeg har en fin filter, hvis du gidder å lese kommentarene på fila. 3. file_get_contents() henter alt innholdet, i ren kode. Du har rett at hvis du tester på http://www.dittdomene.no/side.php så er det ren html, men dette er ikke tilfellet når du henter fra serveren direkte. Test dette: file1.php <?php $innhold = file_get_contents("file2.php"); echo $innhold; ?> file2.php <?php echo "test"; ?> Da blir outputen: <?php echo "test"; ?> skal eg lime de koden inn på de forskjellige sidene? beklager alt maset, men eg er Noob i PHP. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2005 prøvde no å lime inn denne koden i toppen av en siden (index.php) <?php echo "test"; ?> men det som blir dumt er hvis eg søker etter "tester" vises ikke siden som inneholder "test" mulig å modde scriptet slik at det søker etter ord som ligner på det du søker etter osv? Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Du kan ikke fjerene "Søkefunkskjonen er laget av Zico" står det i scriptet hans. Ikke så dårlig script, men det er et par små ting. 1. if($_POST['submit']) betyr egentlig if($_POST['submit'] == false). Bruk empty eller isset. 2. Dersom det er mange filer i mappen vil scriptet bruke mye tid, og mange webhoteller vil stenge kontoen din. 3. Scriptet er litt farlig med tanke på at det lar deg søke gjennom alle filer, også php filer og deres script! Dette vil utgjøre en sikkerhetsrisiko. Hvis du ikke har mange filer, og ikke mange scripts på siden din kan bruke scriptet. 1. Det skal fikses. Visste det ikke. 2. Jeg vet, men med tanke på at det var den enkleste måten jeg kom på. 3. Den søker etter bare HTML. Det er jeg gankse så sikker på. Har du prøvd noen gang file_get_contents('http://path-til-ekstern-fil/noe.php'); jeg får ikke opp PHPen til vedkommende da. Og jeg har en fin filter, hvis du gidder å lese kommentarene på fila. 3. file_get_contents() henter alt innholdet, i ren kode. Du har rett at hvis du tester på http://www.dittdomene.no/side.php så er det ren html, men dette er ikke tilfellet når du henter fra serveren direkte. Test dette: file1.php <?php $innhold = file_get_contents("file2.php"); echo $innhold; ?> file2.php <?php echo "test"; ?> Da blir outputen: <?php echo "test"; ?> Jeg må si at det stemmer. Kan unskylde med at du kan sette på filter (så lenge=, som sørger for at den ikke gjør det. Skal få fiksa det. Uansett så er forresten din isset satt på. Fiksa litt på kommentarene og skal nå sørge for at brukeren kan velge mellom xhtml og html. Vegis: kopier den nye koden og test. Ikke trykk på enter, men klikk manuelt på søk knappen. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 (endret) Dude, man lærer så lenge man lever. Hvis det er noen trøst gjør man feil etter å ha skrevet php i mange år Edit: Hva med å lage et filter som krever at det er .htm eller .html filer (hvor man eventuelt kan legge til flere filtyper)? Endret 25. juli 2005 av ???????? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå