VegardStr Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 noen som vet om noen skikkelig søke script som kom søker gjennom siden min, ikke hele internett lignende søk script... EDIT: ja, eg vet om www.hotscripts.com, men lurer liksom på om noen har erfaringe rmed noen av scriptene, og kanskje har andre script å anbefale. takk. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Hva med Google? Sett den til å søke ettet: $sokeord." site:mittdomene.com" Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 23. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2005 nei og nei, hvor uproft e ikke de då... Alt skal vær epå min side, også søkre resultat listen. det SKAL være et script, og det er ikke google søk. hvis du skjønne rka eg mener. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Syns du at php.net er uproft? Se på sida dems! De bruker google på "Whole site" Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 23. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2005 ja, det synest eg e uproft. vil ha lignende søk som er i php-nuke ol. hvis du skjønner ka eg mener, slutt å bland inn google.com Lenke til kommentar
Hazno Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Så det du vil ha er en liten søke-funksjon som f.eks søker gjennom nyheter, artikler, blog, medlemmer osv på siden din? Skjønner ikke hva det er med alle og skal ha ferdige scripts, hva er vel moroa i det?? Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg aldri har brukt noe ferdig-mekka script på sidene jeg har laget. Er mye mer artig å lære ting, og vite at man har fått en bra resultat man er fornøyd med, og at det er faktisk noe man har skrevet selv med egne hender! Lenke til kommentar
oblomsoe Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Dette har jeg også lurt litt på.. Men jeg vil veldig gjerne prøve å lage ett selv.. Er det noen av dere som har en link til en grei tutorial med litt hjelp for hvordan man lager det? Takk! Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 ja det er jo ikke så vanskelig. Bare å bruke en "Select tabell from noe where name = '%$navn'" til å sjekke opp. Gidder ikke skrive scriptet. lei inn folk hvis dere vil ha noe unnagjort. Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 SELECT * FROM article WHERE Body LIKE ''%$qWord%' OR Title LIKE '%$qWord%' Denne er fin dersom alt er databasedrevet. Hvis ikke så kan det nok bli litt tricky. Lenke til kommentar
oblomsoe Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Ahh.. Så det ekke så veldig vanskeligere enn som så nei! Da tror jeg skal greie noe selv etter litt prøving:) Tusen takk! Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Du kan også ta en titt på fulltext search. Lenke til kommentar
Hazno Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 fulltext search er bortkasta. Må sette som fulltext index i databasen og må ha minimum 3 tegn i søket osv. SELECT * FROM table WHERE news LIKE '%$sokeord%' er minst like bra! Mye lettere å skrive også. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 fulltext search er bortkasta.Må sette som fulltext index i databasen og må ha minimum 3 tegn i søket osv. SELECT * FROM table WHERE news LIKE '%$sokeord%' er minst like bra! Mye lettere å skrive også. Hehe... tror du burde ta en liten kikk i maualen - fulltext er en meget sterk funksjon. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 24. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2005 (endret) hvordan fungerer fulltext? eg prøvde nettopp 4 script fra hotscripts.com, men ingen fungerte skikkelig. noen som kan komme med en ekssakt link til et nedastbart gratis script som søker gjennom siden min. siden min er www.gamer.frac.dk og vil ha slik søk sånn at eg kan for eksempel søke på "hl2" så kommer det fram en resultat side med linker til alle siden som omhandler hl2 på gamer.frac.dk EDIT: litt rotete skrevet. Endret 24. juli 2005 av vegis Lenke til kommentar
???????? Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Eksakt link til et gratis sctip som søker gjennom siden din? For det første så må siden din da være lagret i en database, og for det andre så er det garantert ikke lett å finne siden det er helt avhengig av hvordan du har bygd opp databasen din. Se www.mysql.com/fulltext for informasjon om fulltext funksjonene til mysql Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 24. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2005 for å si det slik, så er eg noob i PHP, og hvordan skal eg bygge opp siden min i database då? Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Eksakt link til et gratis sctip som søker gjennom siden din?For det første så må siden din da være lagret i en database, og for det andre så er det garantert ikke lett å finne siden det er helt avhengig av hvordan du har bygd opp databasen din. Se www.mysql.com/fulltext for informasjon om fulltext funksjonene til mysql Feil. Kan fint søke gjennom filer som ligger på serveren også, men database anbefales. Les mer om hvordan man søker gjennom filer her. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 24. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2005 (endret) med dette scriptet, fra denne siden link som du linket til rett over. <?php if($_GET['action'] == "result") { $folder = "folder/inc/"; // Must include / at the end $search = trim($_POST['search']); if(strlen($search) < 3) { echo "<p>The searchstring must be at least 3 characters long.</p>\n"; } else { if ($handle = opendir($folder)) { while (false !== ($fileurl = readdir($handle))) { if($fileurl != "." AND $fileurl != "..") { $filepath = "./$folder"; $filepath .= $fileurl; if(!is_dir($filepath)) { $file = file_get_contents($filepath); $file = strip_tags($file); if($_POST['casesensitive'] != "yes") { $file = strtolower($file); $search = strtolower($search); } // end casesensitive settings $hits = substr_count($file, $search); if($hits > 0) { $filehits[] = "$hits"; $filename[] = "$filepath"; } // endif $hits } // endif is_dir() } // endif $filename } // endwhile readdir() $search_res = count($filehits); if($search_res == 0) { echo "<p>The search gave no result.</p>\n"; } else { echo "<p>The searchword <b>".$_POST['search']."</b> was matched in "; echo "".$search_res." files.</p>\n"; echo "<ul>\n"; for($i = 0; $i < $search_res; $i++) { echo "<li>".$filename[$i].": Word found ".$filehits[$i]." times.</li>\n"; } // endfor echo "</ul>\n"; echo "<p><a href=\"".$PHP_SELF."\">New search</a></p>\n"; } closedir($handle); } // endif opendir() } // endif strlen($search) } else { echo "<form method=\"post\" action=\"".$PHP_SELF."?action=result\">\n"; echo "<p>Search:<br />\n"; echo "<input type=\"text\" name=\"search\" /> \n"; echo "<input type=\"submit\" value=\"Search\" /><br />\n"; echo "<input type=\"checkbox\" name=\"casesensitive\" value=\"yes\"> \n"; echo "Case sensitive search?</p>\n"; echo "</form>\n"; } // endif $_GET['action'] ?> kommer denne feilmeldingen: Warning: opendir(folder/inc/): failed to open dir: No such file or directory in /web/www/frac/users/gamer/test1.php on line 12 problemet er? har kom klipt ut og limt inn. ingen forandriger. Endret 24. juli 2005 av vegis Lenke til kommentar
???????? Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Eksakt link til et gratis sctip som søker gjennom siden din?For det første så må siden din da være lagret i en database, og for det andre så er det garantert ikke lett å finne siden det er helt avhengig av hvordan du har bygd opp databasen din. Se www.mysql.com/fulltext for informasjon om fulltext funksjonene til mysql Feil. Kan fint søke gjennom filer som ligger på serveren også, men database anbefales. Les mer om hvordan man søker gjennom filer her. Feil? Dude... han spør om fulltext search, for å bruke det må data være lagret i en database! Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Eksakt link til et gratis sctip som søker gjennom siden din?For det første så må siden din da være lagret i en database, og for det andre så er det garantert ikke lett å finne siden det er helt avhengig av hvordan du har bygd opp databasen din. Se www.mysql.com/fulltext for informasjon om fulltext funksjonene til mysql Feil. Kan fint søke gjennom filer som ligger på serveren også, men database anbefales. Les mer om hvordan man søker gjennom filer her. Feil? Dude... han spør om fulltext search, for å bruke det må data være lagret i en database! Å ja, misforsto. Trodde du mente at siden måtte være lagret i en database for å kunne ha en søkefunksjon på siden. @vegis: Endre $folder = "folder/inc/"; // Must include / at the end til $folder = "mappenSomFileneDuVilSøkeGjennomLiggerI/"; // Must include / at the end Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå