Gå til innhold

Spørsmål angående lakkering av moped

flodhest

Anbefalte innlegg

Hallo godtfolk!

Jeg bestemte meg plutselig isted for at jeg skulle lakkere mopeden min som nå har stått ubrukt i ca. et år. Den forrige lakkeringen min ble ikke så vellykket, så jeg skal gjøre det mer nøye denne gangen. Forrige gang pusset jeg delene kjapt med stålull, så vasket jeg de med whitesprit, for så å legge et strøk med sort farge. (quick spray-lakkering)

Denne gangen har jeg tenkt å pusse dekslene med sandpapir. Grovheten jeg bruker er 80, så pusser jeg over med 180. Dette har jeg nå gjort på ca 3 deler. Deretter hadde jeg tenkt å grunne alle delene, så legge to strøk med lakk, og så spraye over med klar-lakk.

Ser denne framgangsmåten grei ut? Noen som har noen tips? Og ser det greit ut med pussinga?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en Honda MTX. Ah, så jeg burdte bruke 320 papir ja, da går man til innkjøp av det på mandag. :)

En ting jeg lurer på, skal delene være helt glatte? Liksom, skal alle ripes fjernes helt, eller er det mindre nøye når man grunner?

Endret av flodhest
Lenke til kommentar
Det er en Honda MTX. Ah, så jeg burdte bruke 320 papir ja, da går man til innkjøp av det på mandag. :)

En ting jeg lurer på, skal delene være helt glatte? Liksom, skal alle ripes fjernes helt, eller er det mindre nøye når man grunner?

Det skal ikke være glatt :p

Lakken må ha noe å bite i, men store ugjevnheter vil synes igjennom lakken og det blir stygt. Det beste er egentlg bare å bruke veldig grovt pussepapir på alt. Grunningen går over og lager en gjevn overflate uansett (om det ikke er store hakk i underlaget)

Forresten mopedportalen hadde vært et mye bedre sted å for deg å spørre... tusenvis av 16-18åringer som er helt forelsket i motoriserte kjøretøy. Ingen der som kan hjelpe deg så kan ingen hjelpe

Lenke til kommentar

Hm, okey. Nå ble jeg litt forvirret, mener du at det holder å pusse med 80, og deretter pusse 120 som jeg til nå har gjort, eller burdte jeg bruke finere pussepapir, slik som share the pain sier?

Tja, jeg var faktisk registrert på mopedportalen en gang, men har ikke vært der på flere år. Kan sjekke det ut. :)

Sink: Det blir nok litt for dyrt. :p

Hvilken farger mener dere passer til en moped med hvit ramme og blått sete? Svart så bra ut, men det er kanskje litt kjedelig, tenkte å kanskje spice det opp litt med litt signalgrønt eller noe slikt. Kunne det vært noe? :hmm:

Endret av flodhest
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...