Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke bilde på pc`en


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nettopp fått et stort problem og det er at det kommer ikke noe bildepå pc`en i det hele tatt :cry:

Dette skjedde etter jeg skiftet chipsett viftå mot en kjøler uten vifte.

 

Vett ikke hva som kan ver gale og hvordan jeg kan rette det vett jeg heller ikke

 

Noen så kan hjelpe meg ut med dette??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Jeg har nettopp fått et stort problem og det er at det kommer ikke noe bildepå pc`en i det hele tatt :cry:

Dette skjedde etter jeg skiftet chipsett viftå mot en kjøler uten vifte.

 

Vett ikke hva som kan ver gale og hvordan jeg kan rette det vett jeg heller ikke

 

Noen så kan hjelpe meg ut med dette??

Altså, ikke bilde, starter pcen i det hele tatt da? Hvis den starter og bilde ikke kommer så sjekker du om det er strøm på skjermkort, ledninger som har med skjerm å gjøre.

Lenke til kommentar

Pc`en starter den ja, men det kommer ikke bilde og hvordan kan jeg sjekke om det er strøm på skjermkortet?

 

Jeg er ganske sikker på at jeg feste den nye kjøleribben til chipsettet godt, men hvis ikke så trodde ikke jeg at det sånt kunne føre til at bildet på skjermen ikke ble vist?

Lenke til kommentar

Hvordan sjekke om det er strøm på skjermkort? Se om vifta på skjermkortet går rundt. Se om det har strømkabel tilkoblet.

 

OT: Hvorfor quote, øhm, jeg quoter til tider for å svare på ett spørsmål, for å vise hvilket spørsmål jeg svarer på. I dette tilfellet var vel quotinga unødvendig. Har aldri helt tenkt over det der me når quoting er nødvendig. Skal huske på det til neste gang wøtt! :thumbup:

Lenke til kommentar

Viften på skjermkortet går rundt, men den er og tilkoblet på hovedkortet og ikke skjermkortet. Det er ikke standard viften det er en zalman vifte som er på, men alt har jo funket helt fint før. plager bare sånt at jeg ikke finner ut av det nå. Jeg aner ikke hva som kan foresake at bildet ikke blir vist på skjermen

 

Help??

Lenke til kommentar
Viften på skjermkortet går rundt, men den er og tilkoblet på hovedkortet og ikke skjermkortet. Det er ikke standard viften det er en zalman vifte som er på, men alt har jo funket helt fint før. plager bare sånt at jeg ikke finner ut av det nå. Jeg aner ikke hva som kan foresake at bildet ikke blir vist på skjermen

 

Help??

Sjekket Kabelen som går fra Skjermkort til Skjerm? :whistle:

På mitt hovedkort så må jeg liksom presse igjen en slik greie ved slotten slik at skjermkortet kommer langt nok inn. En lås av et slag for å si det sånn. Sjekket denne?

Endret av Tøbbi
Lenke til kommentar
Ja jeg har sjekket den låsen til agp porten og den er presset helt inn. når du nevner kabelen til skjermen, så kan jeg ikke tenke meg at det er noe gale med den eller hvordan jeg kan teste den?

Vel, prøv å koble skjermen din til en annen pc. Du sitter vel å skriver på en annen pc når du skriver innlegg. Da finner du nok ut om det er skjerm eller kabel som det er noe feil med.

Lenke til kommentar

jeg prøvte med et annet kort på pc`en og det funket heller ikke :( har testa skjermen med en annen pc og det funket, så skjermen funket fint. men nå vett jeg ikke helt hva jeg skal gjøre???

 

 

EDIT: prøvte det skjermkortet mitt på mor sin pc og der funket alt fint.

Endret av Marcelo
Lenke til kommentar

Jeg har prøvt det med å ta ut batteriet og sjekket begge ram brikkene, de satt godt på men tog de inn å ut for å ver på den sikre siden. ingen av delene funket. kan det ver hovedkortet har tatt kvelden ? tror neppe det, jeg var jo ekstremt foriktig under byttingen av kjøler, noe som jeg alltid er med ting angående pc

Lenke til kommentar

Jeg tror hovedkorte får en eller anne grunn har tatt kvelden, får jeg har prøvt alt.

 

Jeg har prøvt mitt skjermkort på en annen pc og det funket, men ikke noe bildet på min.

Har prøvt med et annet skjermkort på min pc og det funket ikke, heller ikke noe bilde.

Har prøvt å koble ut alt untatt cpu, minne, skjermkort og psu. har og prøvt det samme meg og uten harddiskene.

Har skiftet tilbake til den orginale chipsett kjøleren, med ny kjølepasta av samme type og det funket ikke.

Skjermen min som er en god og dyr Lcd skjerm, funker fortsatt for jeg har prøvet den på to foskjellige pc`er, en annen desktop pc og min latop som jeg skriver fra nå. Har og testet begge ledningene til denne skjermen og de funker, både DVI og VGA.

Har og prøvet å reestarte CMOS med å skifte på de pinsene og ved å ta ut batteriet.

 

Nå vett jeg ikke hva jeg skal prøve. noen forlsag anybody?

 

Som sagt så tror jeg hovedkortet har sluttet å fungere. Noen som vett hva jeg kan gjøre nå?

Jeg har hatt det fra begynnelsen av året, tror dere at det er noen sjanse for at jeg kan få et nytt, jeg har jo ikke bryttet garantien, håper jeg illefall?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...