BigJackW Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 På DENNE siden står det at: Den første betaversjonen av Longhorn skal etter planen slippes i begynnelsen av august. Er det en norsk versjon av Longhorn (Vista) eller? Lenke til kommentar
JimL Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 (endret) Nei, det er første beta-utgivelsen av Vista og vil nok tvilsomt være på andre språk enn engelsk. De tidligere versjonene som har lekket ut på nettet har vært alpha-utgaver av Vista, da under kodenavnet "Longhorn". Endret 23. juli 2005 av JimL Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 er nok redd at dette er den engelske versjon til å begynne med. http://www.microsoft-watch.com/article2/0,...,1838263,00.asp Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 (endret) Engelsk er helt topp brukt engelsk OS i 6-7 år nå og blitt vant til det. Endret 23. juli 2005 av Chief_R-W Lenke til kommentar
wil Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 jepp. Engelsk OS er det beste. Internasjonalt språk veit dere sitter selv med bare Engelsk OS og har blitt vandt til det jeg også. er nesten sånn at man synes det blir vanskelig å gå over til norsk igjen. det er i allefall følelsen jeg har. selv merker jeg at jeg har litt problemer når jeg hjelper folk med Norsk Windows. er ikke alt som blir like enkelt når man har holdt på med Engelsk såpass lenge. men du verden en Betaversjon av Windows er ikke noe å satse på. er veldig mye bugs i Betaversjoner. uff, uff. å det er iallefall corny å lage en Betaversjon på Norsk. da mener jeg at man er bak mål. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Du kan ikke regne med noen norsk versjon før noen uker etter release. Lenke til kommentar
JimL Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 å det er iallefall corny å lage en Betaversjon på Norsk. da mener jeg at man er bak mål. Helt feil felt å bruke ressurser på i hvert fall. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Du kan ikke regne med noen norsk versjon før noen uker etter release. Tviler på at det nokon gong kjem ein norsk betaversjon av Longhorn/Vista. men du verden en Betaversjon av Windows er ikke noe å satse på. er veldig mye bugs i Betaversjoner. Longhorn/Vista betaen skal vistnok vere den mest stabile betaen MS har gitt ut (av eit os). Men for folkt flest er det nok tryggast å halde seg til dei "ferdige" versjonane av windows. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Du kan ikke regne med noen norsk versjon før noen uker etter release. Tviler på at det nokon gong kjem ein norsk betaversjon av Longhorn/Vista. Det var det jeg prøvde å skrive Med release mente jeg det ferdige produktet, ikke Beta release. Da jeg var med på XP betatestingen kom det tysk og japansk versjon omkring Release Candidate perioden om jeg husker rett. Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Norsk windows blir rart for meg, rart oversatt i forhold til engelsk. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Rart oversatt? På hvilken måte? Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Virker rart liksom men er vel at jeg hadde windows 95/98 Norsk i 1 år bare og engelsk de siste årene. Men vet ikke om det stemmer om engelske versjonene har mindre feil en de norske men noe jeg har hørt vet ikke om det stemmer. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Rart oversatt? På hvilken måte? Eksempel: Consistency blir oversatt til Konsekvens, når det egentlig skal være Konsistens. Jeg personlig legger ikke merke til språket på OS'et. Kan alle dialog-bokser utenatt uansett. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Det blir litt dumt å påstå at engelsk OS er bedre enn norsk. Jeg har engelsk XP Pro på min stasjonære og norsk XP Home på den bærbare. Jeg har drevet med data i en mannsalder og synes det er hipp som happ om det er norsk eller engelsk. Min samboer har norsk XP på sin maskin, og kunne ikke tenke seg noe annet. Dette forumet består vel stort sett av folk som bruker altfor mye tid foran dataskjermen og er ikke helt representativt. Spør ti på gaten hva de foretrekker, og jeg er overbevist om at de aller fleste vil ha norsk språk på programmene. Lenke til kommentar
roac Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Jeg personlig legger ikke merke til språket på OS'et. Kan alle dialog-bokser utenatt uansett. Jeg også, og det går greit helt til det er noen som har laget en liste som vises alfabetisk Lenke til kommentar
roac Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 (endret) Edit: Sorry, publiseringsløsningen bøgga Endret 24. juli 2005 av roac Lenke til kommentar
torspe Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Det ikke umulig at du kan velge norsk i betaen. I Longhorn inneholder ingen av programfilene tekster. Alle språktekster ligger i ressurs filer. Det avhenger bare av om det er med for alle språk eller bare engelsk. Lenke til kommentar
wil Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 en ting jeg kunne likt å sett i fremtidige versjoner av Windows, og det er at de samler alle språkene i en Windows om dere skjønner. Linux er jo slik at på noen Linux distroer kan man velge hvilket språk man vil ha på distroen. dette synes jeg Windows skulle hatt også. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 25. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2006 Men på betaen f.eks. går det ikke an å ta de norske språkfilene til win xp da å erstatte med de engelse til vista? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå