Bullit Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 (endret) Nå er det 2.gang posten surrer vekk en pakke for meg! Blir så sykelig frustrert over inkompetansen til amøbene som står bak disken. Første gang sendte jeg en veldig dyr mobil (6000kr klassen) jeg fortalte den intelektuellt utfordrete damen bak disken dette og og spurte om de hadde noen form for forsikring for at pakken kom frem og evt. erstatning hvis pakken ble borte. Det var tydeligvis ingen fare for at pakken skulle forsvinne, det skjedde tydeligvis aldri. Dum som jeg var stolte jeg på ekspertisen hennes, men spurte alikevel om jeg fikk noen form for erstatning om det umulige skulle skje. Hun forsikret meg atter igjen om at dette ikke ville skje og sendte pakken min avgårde. Denne ble selvfølgelig borte, med null mulighet for sporing. Utrolig nok fant de pakken, ca. en måned senere, de hadde prestert å rive av deler av mottakeradressen eller noe slikt og så bare latt den ligge og godgjøre seg Mottakeren fikk omsider pakken sin, men var ikke spesiellt fornøyd, noe jeg igrunn var helt enig med han i. Så fast forward til idag, vant en auksjon på qxl. Personen sendte meg pakken, jeg fikk hentelapp i posten og sprang avgårde til mitt lokale postkontor. "Hmmmm...." var responsen jeg fikk etter 5min frustrende leting i hyllene. "Det var merkelig, du fikk lappen idag?" Jeg bekreftet hennes spørsmål med knyttede never. "Jaja, du får bare vente 2 uker til du får en purring på pakken da" var hennes neste veldig gjennomtenkte svar. Jeg sa jeg var lite intresert i å vente 2 uker på å få en purring, da jeg drar på ferie og ville gjerne hatt pakken før denne tid. Etter mye om og men fikk hun ytret at det gikk jo ann å sende en etterlysning etter pakken. Nå er etterlysningen sendt og det har nå gått 3 dager uten at jeg har hørt noe. Jippi! Måtte bare få det ut! Føl dere fri til å poste lignende episoder.... Endret 23. juli 2005 av Bullit Lenke til kommentar
Mato Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 nå er det jo normat med sporing på alle norgespakker , di er og forsikert for 10k inkludert i portoen . Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Posten er noe drit... En gang drøyet de 2 uker med å betale meg pengene fra et oppkrav (tar vanligvis bare 1-3 dager) Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Lenge leve e-post og vedlegg Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Regner med at du skulle hente pakken i post i butikk opplegget til posten. Dette fungerer slik at pakken og hentelappen sendes samtidig fra sorteringssentralen, pakken sendes til postkontoret ditt mens hentelappen går med postmannen/damen som leverer posten i postkassene. Skjer det noe med pakken mellom sorteringssentralen og postkontoret så sitter du der med en hentelapp men ingen pakke. Det kan da hjelpe å vente et par dager for deretter å etterlyse den. Hadde problemer med et par pakker fra utlandet etter at jeg flyttet i vår. Pakkene var sendt til den gamle adressen min, men nå hadde jo jeg bestilt adresseendring hos poste, noe som gjorde at jeg fikk hentelappen men ingen pakke forde posten hadde sendt pakkene tilbake fra det første postkontoret til sorteringssentralen for deretter å omadresere de. Fikk de nesten en uke etter. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Brudd på 3-ordsregelen belønnes med stengt tråd Herr Brun Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Brudd på 3-ordsregelen belønnes med stengt tråd Herr Brun *wannabemod* Belønnes med rapportering. OT: Har selv opplevd at pakker ikke kommer frem. Var en bærbar PC, også. Tok sin tid, men vel en-to uke® kom den frem. Lenke til kommentar
svamp Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Jeg har aldri hatt problemer med posten, bortsett fra én gang, da jeg ventet en pakke med budbil. Budet var hjemme hos meg før jeg hadde stått opp, men reiste igjen og la igjen en hentelapp. Jeg våknet, og gikk ned på posten for å hente pakken. Den fikk jeg ikke, for budet kjørte rundt i byen med den enda... Måtte ned igjen bare en time senere, da budet skulle komme tilbake. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 "Jasså? Fått en pakke? Nei den ser jeg ikke.... Da kan den UMULIG være her... Får komme tilbake senere så jeg kan få kjørt i meg noen flere bamsemums mens jeg later som jeg gjør noe" Drittlei av Posten, har så lite med dem å gjøre som mulig Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 (endret) Brudd på 3-ordsregelen belønnes med stengt tråd Herr Brun *wannabemod* Belønnes med rapportering. Og dere begge belønnes med følgende beskjed fra moderator: Dette er spam i en tråd som handler om helt andre ting. La det være. Hvis man skal rapportere eller har rapportert noe er det normalt unødvendig å påpeke det i tråden i slike tilfelle som dette. Når det er sagt er emnetittelen svak og trådstarter kan godt forbedre den. Når jeg så den første gang trodde jeg tråden handlet om systemet for å poste her på forumet... Geir Endret 23. juli 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Togo Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 (endret) Emnetittel meg her og emnetittel meg der. Er det virkelig *så* farlig at det er *litt* vanskelig å skille mellom ordinær post og e-post? Svaret mine damer og herrer, er nei. Og jeg mener det norge trenger er et privat postvesen ala FedEx eller UPS (i større skala enn det vi har nå). Endret 23. juli 2005 av HeavenHell Lenke til kommentar
Bullit Skrevet 23. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2005 Endret tittelen litt, beste jeg kom på i farten. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Endret tittelen litt, beste jeg kom på i farten. Goder saker. Takk! Geir Lenke til kommentar
Mato Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Og jeg mener det norge trenger er et privat postvesen ala FedEx eller UPS (i større skala enn det vi har nå). ja posten trenger konkuranse , men jeg lurer på om dette ikke er statsregulert og at det ikke kan komme inn flere aktører i det private markedet , altså sende brev og små pakker for privatpersoner større pakker og bedrifter er det jo litt støre konkuranse innen Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Med tanke på at det sendes en god del tusen pakker hver dag er det ikke rart det av og til blir litt kluss. Og angående levering med budbil; forventer du at Posten reserverer en egen bil for deg som iler tilbake til Postkontoret om du ikke er i humør til å stå opp når budet er hjemme på døren din? Selvsagt kjører man ferdig ruten først. For øvrig har Posten konkurranse på alt over 50g om jeg husker rett, og det monopolet de har igjen forsvinner neste år. Dere stiller selvsagt fritt til å sende pakker med en annen budtjeneste, dog vil dere merke at det også der skjer ting og tang med pakker. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 kan jo ta et eksempel på det Cybbe nevner her. Plextor sendte meg en ny dvd brenner fra Belgia med DHL. Jeg ba lagersjefen på jobben ta i mot pakken og så skulle jeg stikke innom lageret og hente den før jeg gikk hjem den dagen. Syntes pakken var merkelig stor, og da jeg åpnet den var der en XBOX som hadde vært på reperasjon inni der. DHL hadde altså klart å gi meg feil pakke. Det endte med at jeg måtte vente 4 dager (inkl. en helg) på å få dvd brenneren min, og det samme måtte jo damen som ventet på xboxen sin. Feil skjer, hvor som helst, og uanz hva du betaler.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå