Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ekstremt lav båndbredde

Anbefalte innlegg

Med min nye maskin har jeg ti-tjue ganger lavere kbps enn med den gamle. Dette er helt konsekvent. Det er bare å dytte kabelen ut av den ene og inn i den andre. Må nevne at jeg har en netopia ruter fra Nextgentel. Ny maskin har et Asus K8N hk - nForce3 250 m/onboard nic. Har lest at noen har hatt problemer med dette så jeg satte inn en vanlig 3com, men uten at det ga noe som helst utslag!

Så avinnstallerte jeg alt jeg kunne finne av nForce-drivere. Onboard nettverkskortet forsvant og jeg står igjen med 3Com'en. Det viser seg at Network Access Manager ikke vil la seg avinstallere fordi den "ikke klarer å stoppe Web Serveren". Ved nærmere ettersyn viser det seg at jeg har en Apache server kjørende. Vha procexp.exe dreper jeg både denne og masse annet. Men ingenting hjelper.

Så var det en halvtime Googling, før jeg nå prøver dere...

Det er to ting til jeg kan teste - reinstall av Windows mens jeg passer på å aldri installere Network Access Manager, eller å få Network Access Manager til å virke. Begge deler blir såpass slitsomt at jeg prøver dere først.

Takk for oppmerksomheten,

Eigil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fiksa ved å åpne en port i ruteren. Men jeg skjønner ikke noe av det likevel...

Straks et av nettverkskortene får en ip-adresse som matcher med den ip+port som er åpna i ruteren, så er det full fart på begge to. Virker nesten som at systemet trenger hemmelig kommunikasjon med noe utenfra for å "skru på" full fart.

Er Asus K8N spyware????

:cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...