Gå til innhold

Leter etter ny musikk. Melankolsk rock (?)

haarod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"Poison - Every Rose has it Thorn"

Det er Guns N' Roses sin sang.

Groove Coverage - Lullaby for Love (piano) er sinnsykt fin.

Stratovarius - Forever

Stratovarius er egentlig et powermetal band, men denne sangener så rolig som du bare får det, det er bare keyboardet og gitaren som spiller på Forever.

Endret av Larzemannen
Lenke til kommentar

Du vil ha enkeltsanger, men for ditt eget beste så anbefaler jeg deg samtlige album av Thomas Dybdahl. Det vil si skivene That great october sound, Stray Dogs og One day you'll dance for me, New York city. Melankolskt og vakkert.

Hiv også på Ane Bruns siste, A temporary dive og Tori Amos siste, The Beekeeper.

Jo før du begynner å høre på hele album istedenfor enkeltlåter, jo bedre :)

Lenke til kommentar
Vær så snill og skriv enkeltsanger. Jeg vil ikke ha artister.

Hvis noen nevner artister(ikke sanger) så er det jo bare å skaffe noen enkeltsanger fra de artistene. ;)

Jeg gjør jo selvfølgelig det, men det er jo mange artister som bare har noen fine sanger eller som har noen sanger som er rolige, mens resten er heavy. F.eks.

Lenke til kommentar
Vær så snill og skriv enkeltsanger. Jeg vil ikke ha artister.

Hvis noen nevner artister(ikke sanger) så er det jo bare å skaffe noen enkeltsanger fra de artistene. ;)

Jeg gjør jo selvfølgelig det, men det er jo mange artister som bare har noen fine sanger eller som har noen sanger som er rolige, mens resten er heavy. F.eks.

Av de artistene burde man bare nevne sanger, men regner med at de som har nevnt artister nevner artister som for det meste har rolig materiale(med mindre noe annet som spesielt album er nevnt). Det har i hvertfall jeg gjort.

Lenke til kommentar

Hmm, ser at det blir veldig mye feil. Jeg skal ikke ha Incubus, Iron Maiden også Nightwish type rolig musikk, men mer melankolsk rock som Thomas Dybdal, Joseph Arthur og Kings of Convenience

Endret av HKoN-
Lenke til kommentar
Hmm, ser at det blir veldig mye feil. Jeg skal ikke ha Incubus, Iron Maiden også Nightwish type rolig musikk, men mer melankolsk rock som Thomas Dybdal, Joseph Arthur og Kings of Convenience

Har du hørt Aqueous Transmission, Pardon Me(akustiske versjonen) eller Mexico? Dette er melankolsk rock til tusen.

Vil anbefale det slovenske bandet Siddharta, sjekk ut sangen Orion Lady(kanskje den vakreste sangen jeg vet av).

Lenke til kommentar

Har du hørt Aqueous Transmission, Pardon Me(akustiske versjonen) eller Mexico? Dette er melankolsk rock til tusen.

Vil anbefale det slovenske bandet Siddharta, sjekk ut sangen Orion Lady(kanskje den vakreste sangen jeg vet av).

Må innrømme at jeg tok feil med tanke på Incubus. De var av den typen musikk jeg ser etter.

Fortsett og komme med forslag. VIl ha musikk i Joseph Arthur, Kings of Convenience stil :)

Lenke til kommentar

Eg gir deg artister og album, kun låter er for sløvskaller! :tease:

Et album skal høres i helhet. Konsept, ikke singel. Je... :p

Tindersticks - Curtains...

Melankolsk og dystert. Flott instrumentering og en "vuggende" vokal.

The White Birch - The Star Is Just A Sun

Norsk band som dessverre er alt for lite kjent. Bandet til Ola Fløttum

(før Salvatore)..

Bob Dylan - Blood on the tracks

En av de sterkeste skivene i musikkhistorien.

Bright Eyes - Lifted, Or The Story Is The Soil, Keep Your Ear To The Ground

Sjekk ut, har nettopp oppdaget Oberst Connor (mannen bak) selv.

Du må også sjekke ut Will Oldham sine prosjekter, det er sårt og svært lite

lystig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...