Beethoven Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Vel, jeg vet hva \n, lager sånn linjeskift. Men jeg ser noen script med \r ved siden av ? Hva gjør den? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Carriage return, du kan av og til få problemer mellom windows og *nix systemer med dette. Lenke til kommentar
Beethoven Skrevet 23. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2005 Carriage return? øh? Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Carriage return er vel det du gjorde på gamle skrive-maskiner for å skifte linje. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Det er bare det at linjeskift tolkes forskjellig av *nix og windows. Lenke til kommentar
Beethoven Skrevet 23. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2005 Men begge tolker \n ja? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Kjør str replace på "\r", "\n\r" over til kun "\n", så bør du være safe, hvis jeg husker rett her. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 For en stund siden var ikke operativsystemprodusentene helt enige om hva som skulle bety linjeskift. Unix-produsentene mente at \n (Linefeed, ASCII 0x0A) burde bety linjeskift, Apple mente at \r (Carriage return, ASCII 0x0D) var best, mens Microsoft safet og mente at både \r og \n (i denne rekkefølgen) skulle bety linjeskift. Hvis jeg ikke tar helt feil tolker noen *nix-systemer \r\n som to linjeskift, og på WinXP-maskina mi vises enten \r eller \n som en firkantet blokk i notepad, fordi det er \r\n som tilsvarer linjeskift i Windows. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå