eXa Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 bare aquaeroen er jo nesten en tusen lapp da... Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 ja vannkjøling koster mer enn det er verd 6342093[/snapback] Tja, hva er det verdt da? Jeg hadde ikke turt å satt inn slikt tull som TT BigWater i maskina vertfall! Lenke til kommentar
Obix Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 ja vannkjøling koster mer enn det er verd 6342093[/snapback] 1 stk Mist komplett vannkjølingssett kr. 2 200,- 1 stk Aquaerro styringssentral kr. 995,- 1 stk Vannmengdemåler kr. 249,- 2 stk Harddiskkjølere kr. 1 400,- 2 stk Kooleance ramkjølere kr. 900,- 3 stk Temperaturgivere for vann kr. 400,- Som dere ser en samlet pris på over 6k. Enig at det er mye penger men det er ikke billig å kjøpe en prosessor eller for den saks skyld et skjermkort i øvre divisjon heller. lordsmygen: Hvilken kjøling bruker du når du kjører 4400 prosessoren på 3200 MHz? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Den fasekjøleren ligger vel i samme prisområdet. Men hva bruker du alt det der til obix? Jeg bruker et termometer kjøpt på Clas Ohlson til sikkert en 50-lapp for å måle vanntemp med... Lenke til kommentar
Obix Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Den fasekjøleren ligger vel i samme prisområdet. Men hva bruker du alt det der til obix? Jeg bruker et termometer kjøpt på Clas Ohlson til sikkert en 50-lapp for å måle vanntemp med... 6342330[/snapback] Litt overkill :!: Som nevnt tidligere så kjøres viftene til radiator på grunnlag av vanntemperatur og da må temperaturføler som måler vanntemperatur passe i sammen med Aquaeroen. Jeg har satt ønsket vanntemperatur til 32 °C og på grunnlag av målt temperatur så ruller viftene til radiator normalt på 25%. Kun ved ekstrem belastning går viftene mot 100%. Ikke en nødvendighet men gud så rolig og kjekt det er. I tillegg så har jeg en som måler temperatur på vannet som går inn til radiator og på grunnlag av disse temperaturene sammen med vannmengde så leser jeg av effekten som blir overført fra vann til luft. Ikke noe mer alvorlig en som så. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 (endret) Sånn ser det ut nå. Hadde tenkt å bytte ut cooltek vannpumpen/tanken med en Eheim 1046 og en sylinderformet tank. Har enda ikke funnet den perfekte tanken. Noe a la dette her: http://www.3dfxcool.no/product_info.php?cP...3cf97141adad53a ___ sablabra: Du har vel sett den videoen ? http://www.aqua-computer-systeme.de/downlo...h_tubemeter.wmv Endret 19. juni 2006 av Pels Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 (endret) Den fasekjøleren ligger vel i samme prisområdet. Men hva bruker du alt det der til obix? Jeg bruker et termometer kjøpt på Clas Ohlson til sikkert en 50-lapp for å måle vanntemp med... 6342330[/snapback] Litt overkill :!: Som nevnt tidligere så kjøres viftene til radiator på grunnlag av vanntemperatur og da må temperaturføler som måler vanntemperatur passe i sammen med Aquaeroen. Jeg har satt ønsket vanntemperatur til 32 °C og på grunnlag av målt temperatur så ruller viftene til radiator normalt på 25%. Kun ved ekstrem belastning går viftene mot 100%. Ikke en nødvendighet men gud så rolig og kjekt det er. I tillegg så har jeg en som måler temperatur på vannet som går inn til radiator og på grunnlag av disse temperaturene sammen med vannmengde så leser jeg av effekten som blir overført fra vann til luft. Ikke noe mer alvorlig en som så. 6342436[/snapback] Jeg kan kjøre mine i "lydløs" modus uten at det påvirker temperaturen nevneverdig . Jeg kan tenke meg at yate loon viftene mine kjører på ca. 50%(?). SÅ jeg har altså ikke bruk for temperaturstyrte vifter, men det er jo mulig ditt utstyr avgir en god del mer varme . Eller, cpuen og grafikkortet ditt gir ikke fra seg så mye varme da... Endret 19. juni 2006 av sablabra Lenke til kommentar
haakie Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Den fasekjøleren ligger vel i samme prisområdet. Men hva bruker du alt det der til obix? Jeg bruker et termometer kjøpt på Clas Ohlson til sikkert en 50-lapp for å måle vanntemp med... 6342330[/snapback] Litt overkill :!: Som nevnt tidligere så kjøres viftene til radiator på grunnlag av vanntemperatur og da må temperaturføler som måler vanntemperatur passe i sammen med Aquaeroen. Jeg har satt ønsket vanntemperatur til 32 °C og på grunnlag av målt temperatur så ruller viftene til radiator normalt på 25%. Kun ved ekstrem belastning går viftene mot 100%. Ikke en nødvendighet men gud så rolig og kjekt det er. I tillegg så har jeg en som måler temperatur på vannet som går inn til radiator og på grunnlag av disse temperaturene sammen med vannmengde så leser jeg av effekten som blir overført fra vann til luft. Ikke noe mer alvorlig en som så. 6342436[/snapback] Jeg kan kjøre mine i "lydløs" modus uten at det påvirker temperaturen nevneverdig . Jeg kan tenke meg at yate loon viftene mine kjører på ca. 50%(?). SÅ jeg har altså ikke bruk for temperaturstyrte vifter, men det er jo mulig ditt utstyr avgir en god del mer varme . Eller, cpuen og grafikkortet ditt gir ikke fra seg så mye varme da... 6342461[/snapback] Jo? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 sablabra: Du har vel sett den videoen ? http://www.aqua-computer-systeme.de/downlo...h_tubemeter.wmv 6342449[/snapback] Nei, men nå har jeg det. Med den filmen der fikk man i hvert fall alt inn med teskje Lenke til kommentar
smy Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 (endret) vannkjøling er ikke verd mer 1000-1500kr for om du bruker mer penger så står ikke prisen i stile til kjøling.Vannkjøling er ikke noen fantatisk på temp akkuralt.Det er mitt syn etter å har prøv extrem vannkjøling om du kan kalle det. Til Obix: Har en fasenkjøler Endret 20. juni 2006 av lordsmygen Lenke til kommentar
smy Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 hold på å si bomba det men det er vel neppe noen bombe Lenke til kommentar
Frostad Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 (endret) Husk nå, lordsmygen, at kjøpet av vannkjøling ikke bare betyr lavere vanntemperaturer. Det betyr også mye lavere støy, og (for mitt vedkommende) nesten en uke i konstant ekstase under planlegging, venting på deler og bygging. Slikt kan ikke måles i penger. Endret 20. juni 2006 av Frostad Lenke til kommentar
Obix Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Husk nå, lordsmygen, at kjøpet av vannkjøling ikke bare betyr lavere vanntemperaturer. Det betyr også mye lavere støy, og (for mitt vedkommende) nesten en uke i konstant ekstase under planlegging, venting på deler og bygging. Slikt kan ikke måles i penger. 6348500[/snapback] Lenke til kommentar
haakie Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Her har vi min server, er ikke ferdig med hardware, men vannkjølinga fungerer perfekt https://itslearning.no/data/250/1450/100_0658.JPG Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Husk nå, lordsmygen, at kjøpet av vannkjøling ikke bare betyr lavere vanntemperaturer. Det betyr også mye lavere støy, og (for mitt vedkommende) nesten en uke i konstant ekstase under planlegging, venting på deler og bygging. Slikt kan ikke måles i penger. Det synes jeg faktisk var meget godt sagt! Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Enig. F.eks. fasekjøling har ikke noe å stille opp med mot vannkjøling når det kommer til støy. Lenke til kommentar
eXa Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 (endret) kan man kjøre fasekjøling 24\7 i mange måneder i strekk med full load konstant? høres skummelt ut! edit: og mens det er fint og flott med kjølig cpu. hva med gpu, nb, ram, mosfet, hdd, osv? Endret 21. juni 2006 av eXa Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 (endret) (for mitt vedkommende) nesten en uke i konstant ekstase under planlegging, venting på deler og bygging. Slikt kan ikke måles i penger. 6348500[/snapback] Jeg tror jeg hadde hatt mer glede av å bygge en fasekjøler, mye mer utfordrende også . Men fase/cascade virker som et støyende og upraktisk alternativ til vann til 24/7 bruk, men selvsagt mye bedre til benching . Dessuten blir det stort om jeg skulle hatt en til gpu og en til cpu!(?) (Når det er sagt så synes jeg 6k er mye å bruke på vannkjøling, men jeg begynner sakte men sikkert å nærme meg... Vannkjøling kan ofte også brukes i lang tid over flere "generasjoner") EDIT: Du kan kjøre fase 24/7 ja, er flere som gjør det . Når det gjelder nb feks. så mener jeg at overklokk lagde en som kjølte ned til -50c!(?) Endret 21. juni 2006 av sablabra Lenke til kommentar
smy Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 (endret) kan man kjøre fasekjøling 24\7 i mange måneder i strekk med full load konstant? høres skummelt ut! edit: og mens det er fint og flott med kjølig cpu. hva med gpu, nb, ram, mosfet, hdd, osv? 6357528[/snapback] Ikke noen problem om du har isolerte skikkelig og vet hva du hold på med Men full load konstant ?? hvorfor skal jeg det? .Resten går på vanlig luftkjøling her .Jeg skal nok sett på vann eller en vapo på gfx.Jeg synes fasekjøling er mye letter å hold på med enn vannkjøling egenlig.Fasen her er veldig stille ,bråker ikke hele tatt,jeg synes kjøleskap mitt bråker mer. Endret 22. juni 2006 av lordsmygen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå