Gå til innhold

Hvordan ser din vannkjøling ut?

Anbefalte innlegg

Har den orginale som følger med Gigabyte Galaxy 3D :)

Legger ved et bilde til så dere ser litt mer :)

post-97276-1144293986_thumb.jpg

PS har ikke ryddet opp i kabler enda :) så det ser litt rotete ut  :ermm:

gsi

5875793[/snapback]

Hvorfor står pc'en din inne i en peis?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har post et bild før  fra  den rigg før men poster igjen :)

http://home.no/smy/bula/IMG_1008.JPG

pc spec på gamme riggen :

x800xt pe 600/600 1.5vgpu load 28c  17c ldle

a64 3500+ "winnie" 2750-2850mhz 1.8vcore 28-32c load  20-23 idle

5902116[/snapback]

Nå vil ikke jeg gå helt OT her, men er det den pumpa her du har? http://www.microplex.no/product.aspx?pid=J...VDC&mcat=14s266

Pumper den bra? Er den stillegående? Og hvordan kobler du til strøm? Molex-kontakt?

EDIT: Bruker du ikke x2 4400+ og x1900xt til å spille?? :ohmy:

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

5902116[/snapback]

Hva slags vanntemp og ropmtemp har du med de temeraturene? 32 grader load med 1,8V er bare så vidt jeg tror på om du har normal lufttemp, 20-22 grader!

Lenke til kommentar

5902116[/snapback]

Nå vil ikke jeg gå helt OT her, men er det den pumpa her du har? http://www.microplex.no/product.aspx?pid=J...VDC&mcat=14s266

Pumper den bra? Er den stillegående? Og hvordan kobler du til strøm? Molex-kontakt?

EDIT: Bruker du ikke x2 4400+ og x1900xt til å spille?? :ohmy:

5902842[/snapback]

jo men det bilde fra gamme rigg :) og normal romme temp for meg 15c +-

pump er alphacool med en eheim compakt 1000 pump går på 220v

her temp bevise husk at cpu temp er temp 1 på speedfan

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Fint det, men som du sier ganske rotete, hvilke temps har du?

5977045[/snapback]

CPU: 30c idle, 38-39c load

GPU: 37c idle, 47c load

Lufttemp: ca 23,5c

sablabra: Har ikke merket noe til vibrasjoner fra pumpa, men nå har jeg skrud den fast til kabinettet da! Hvordan har du festa den?

Odd2k: Den pumpa funker utmerket, veldig fornøyd med den.

Lenke til kommentar
Hmm det der er vel cooltek pumpe/tank er det ikke? Hvordan har du klart å feste den, tror ikke den har noe hull for montering opprinnelig..

5978335[/snapback]

Jeg tok en 4mm tykk plexiplate som jeg skjærte til og borret hul i, så limte jeg den fast til tanken med epoxy.

Lenke til kommentar

Pumpa er helt grei den, men du må ha den oppå skumgummi eller noe lignende. Når jeg har den stående på gulvet feks. så vibrerer det mye. Foreløpig har jeg ikke festa pumpa mi, den ligger løst oppå noe "bobleplast" :p . Jeg ville defintivt IKKE gjort slik som Peterkj har gjort... Det gjelder for øvrig mer eller mindre alle pumper

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg har sett rundt litt i denne posten og interressen for vannkjøling blir stadig større og på jakten etter mer "vannkjøling-visdom" kommer det en del spørsmål.

Her er noen av dem: Noen har ganske tynne kabler i vannkjølingen mens andre har noen svære feite noen. Hva er best av disse og hva er det som får folk til å velge forskjellig? Er det noen forskjell kjølemessig?

EDIT: Hvordan vet man hvilke kabler/slanger som passer på de forskjellige vannblokkene?

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Noen har ganske tynne kabler i vannkjølingen mens andre har noen svære feite noen. Hva er best av disse og hva er det som får folk til å velge forskjellig? Er det noen forskjell kjølemessig?

Det er minimal forskjell kjølemessig, og den forskjellen er et indirekte resultat av flow i så fall. Mindre slangedimensjon reduserer faktisk ikke flow veldig mye såvidt jeg vet, men det vil øke mottrykket i kretsen og legge ekstra press på pumpa.

EDIT: Hvordan vet man hvilke kabler/slanger som passer på de forskjellige vannblokkene?

Blokkene har forskjellige gjengedimensjoner, dette er dimensjon på der niplene skrus inn. Så kommer dimensjon utenpå niplene, som slett ikke trenger å være lik gjengedimensjon. Pass på at indre diameter på slangen er lik det niplen er beregnet til å brukes med, dette bør stå spesifisert på produktinformasjon.

Denne blokka har for eksempel 1/8" på gjengene. Skal du bruke 3/8" slange så bruker du en 1/8"-3/8" nippel.

edit: Sablabra, hva mener du med at du ikke ville festa pumpa sånn som Peterkj har gjort? Er det vibrasjon du tenker på, eller? Må vel gå an å fikse noe med gummi i så fall. :hmm:

Endret av odd2k
Lenke til kommentar
edit: Sablabra, hva mener du med at du ikke ville festa pumpa sånn som Peterkj har gjort? Er det vibrasjon du tenker på, eller? Må vel gå an å fikse noe med gummi i så fall.  :hmm:

5979150[/snapback]

Jeg tenker på vibrasjoner ja. Men det går vel kanskje ann å fikse noe gummiringer eller lignende :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...