Gå til innhold

Hvordan ser din vannkjøling ut?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er mitt anlegg.

Er første gang jeg er borti vannkjøling, så det er kanskje ikke 100% profft.

Men det fungerer hvertfall utrolig bra! :D

Hovedkort: LanParty nF4 SLI-DR

AMD 3800+ X2, full load: 38 grader

Chipset, full load: 39grader

Kan få både cpu og chipset ned til 36grader hvis jeg setter begge viftene på radiatoren på fullt, men det bråker litt da.

Har ikke vannkjølt grafikk-kortet, da jeg ikke syntes 6-700kr for en slik blokk er verd pengene i forhold til det man får. Er et Club3d GeForce 7800GT kort. Jeg syntes ikke viften bråker noe særlig mye på idle, så det plager ikke meg. Har faktisk en alphacool blokk liggende her til gpu'en, men den blir for høy når jeg senere skal ha meg SLI, så jeg droppa den.

post-84256-1131284392_thumb.jpgpost-84256-1131284593_thumb.jpg

Endret av TC80
Lenke til kommentar
Fett! Det der var pent!

Ser ut som du har litt luft i vannet ditt, spesielt i tanket. Så anbefaler deg å skru av lokket på tanken og knipse litt der hvor det er mest bobler!

Mvh Christopher!

5112805[/snapback]

Det så litt tøft ut med de boblene :p

Lenke til kommentar

Er et Yeong Yang Server Cube kabinett. Det er ganske stort og egentlig hadde jeg fått plass til ALT inni kabinettet, men pga strømforsyningen har litt kort ledning, så må den stå på skrå og bruker dermed mye av plassen.

Så det var tilfeldig at jeg plasserte tanken utenfor kabinettet, men jeg angrer ikke. Er lettere og tryggere å tømme/fylle, dessuten ser det jo ganske fint ut :yes:

Har blokk både på cpu og chipset. Måtte lage en liten sving der for å slippe knekk på slangen. Du ser det kanskje bedre på dette bildet her.

Vanntanken er en Alphacool Cape Coolplex 25

Man kan få diodelys som man legger inn i denne tanken, men jeg har ett uv-lysrør som jeg har festet bak ved tanken og ett inni pc'en.

post-84256-1131295857_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Syns det der var utrolig mye rot jeg, men men :p

5116654[/snapback]

Hehe.. vel.. har ikke sidevindu, så det gjør ikke no :p

Kunne nok gjort det ryddigere hvis jeg hadde brukt vinkel-nippel eller vinkel-kobling. Og så kunne jeg sikkert festet ledningene mer ryddig.

Men som sagt... er første gang jeg er borti vannkjøling, og det er ikke alltid man vet på forhånd hva man trenger og jeg hadde lyst å få opp kjølinga den kvelden... så... :whistle:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
De som har radiator i bunnen, har dere hull eller bare hevet den litt fra bunnen?

Selvsagt hull i bunnen!

Hensikten er jo å tak i kaldest mulig luft, og den finner du som regel nærmest gulvet.

Har du varmekabler der, bør du finne på noe annet....

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...