Gå til innhold

MSI K8N Diamond. Er d noe bra kort?


Anbefalte innlegg

Jeg lurte på om noen hadde noen erfaring med MSI K8N Diamond. Jeg skal bygge meg en ny pc nå og kom over dette kortet som virket veldig innteresant. En annen ting jeg lurer på er strøm tilkoblingen på dette kortet. Jeg har kun 20 pins strøm kontakt på den gammle strøm forsyningen min og lurer på om det følger med en slags ommformer eller noe slikt? Jeg skal ha meg ny strømforsyning og kabinett på sikt da :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, det er et ganske brukbart, om enn dyrt kort. Du får det i to versjoner, en med og en uten eksternt Bluetooth/Wlan-kort.

 

Det klokker helt greit, men er ikke på samme nivå som DFI NF4 Lanparty-serien mht muligheter for tweaking gjennom Bios og mulighet for høy Vdimm.

 

Jeg har hatt begge kortene, og det er i det hele tatt mye større entusiast-preg rundt DFI-kortet. (Som er i samme prisklasse). Det slippes mye oftere Bios-versjoner, og det finnes også mange uoffisielle versjoner du kan laste ned. I tillegg har du DFI-street nett-siden, med mange gode ressurser tilgjengelig. MSI har Diamond-forumet som du kan bli medlem av, men det er ikke like bra som Street.

 

Hvis MSI ikke har ordnet det ennå på senere versjoner av kortet, så er det problemer med onboard-lydchippen og bruk av 20-pins ATX-kontakt. Lyden funker dårlig, hvis du ikke bruker 24-pins kontakt. Et annet problem er at Geforce 7800 GTX kortene kan kun brukes i en av PCIe-slottene. Dette tilbyr MSI deg hjelp med, ved å bytte ut en kondensator som er for høy og kræsjer med GTX'en med en lavere kondis, uten kostnad. Men da må du sende inn kortet. (Til MSI Nederland, tror jeg).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...