Nénmacil Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Hei, Jeg har en webside med følgende struktur: - \ index.php navnpaastilark.css - \gfx -bildefiler hentes her- - \txt -innhold til siden hentes fra *.txt filer her, via php include skript- - \scripts -php include skript- I txt-mappa hentes altså alt innhold som vises på siden. Jeg ønsker at php include skriptet skal lese den spesifikke *.txt fila før den inkluderes med resten av siden, samtidig som at den legger til linjeskift etter hver setning og hver blanke linje. Jeg har lest meg frem til at nl2br er funksjonen jeg leter etter. Jeg fant også et eksempel på en kode som kunne fungert: <?php $filename = "byen.txt"; $content_array = file($filename); $content = implode("", $content_array); print nl2br($content); ?> Koden fungerer fint dersom tekstfilene ligger i samme mappe som koden til denne filen, men siden jeg skal hente tekstfilene fra en annen mappe, blir det straks vanskeligere. Hvilken funksjon kan jeg ersatte file med i dette tilfellet, dersom jeg skal lese/hente filer fra andre mapper? Jeg er relativt ny innen PHP, og ønsker derfor litt starthjelp Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Hvis du bare skal ha innholdet kan vel file_get_contents() kanskje hjelpe deg? Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 23. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2005 Kan du gi et eksempel på bruk av kommandoen? Jeg har testet bruk av både file() og file_get_contents() men uten å klare å hente frem filen fra en annen mappe. Lenke til kommentar
Hazno Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Uhm.. Er det ikke bare å skrive: $filename = "../path/to/file.txt"; ? Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 ../ = Et hakk lengre opp Lenke til kommentar
Hazno Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Jepp, derfor jeg tok det med, så han kan se at det også er mulig om han ikke var klar over det fra før. Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 24. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2005 Takk skal dere ha, Nå fungerer det. Grunnen til at det sikkert ikke fungerte for meg, var fordi jeg benyttet: $filename = "./path/to/filename"; Den fungerende koden, blir derfor som dere sa: <?php $filename = '../txt/main.txt'; $content_array = file_get_contents($filename); echo nl2br($content_array); ?> Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Har du også orddelingsproblemer i tillegg til linjeskiftproblemer? Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2005 Har du også orddelingsproblemer i tillegg til linjeskiftproblemer? Hvordan det? Mener du at andre ikke burde hjelpe dersom jeg har orddelingsproblemer? For øvrig er du veldig "off-topic" med denne postingen, kan du ikke heller ta det over en privat melding i stedet for å ødelegge tråden med usaklige innlegg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå