Gå til innhold

Blitz til Canon 350D?

Anbefalte innlegg

Hei dere

Lurer på om Canon 420EX er en bra blitz til 350en, og om den utnytter kameraet fullt ut, eller dere har andre å anbefale?

Har postet dette i "rett" forum uten å få svar, så jeg prøver her, ser også at jeg ikke er den eneste som gjør det :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei dere

Lurer på om Canon 420EX er en bra blitz til 350en, og om den utnytter kameraet fullt ut, eller dere har andre å anbefale?

Har postet dette i "rett" forum uten å få svar, så jeg prøver her, ser også at jeg ikke er den eneste som gjør det :p

Canon 420EX er en super blitz , men den har ikke mange manuelle muligheter.

Den skal fungere flott med automatikken til EOS kameraene.

Den er bra kraftig med rundt 42 i ledetall.

En annen blitz som har alle manuelle instillinger og er enda sterkere med 50 i ledetall er Sigma EF 500 DG SUPER som koster ca det samme.

Den fungerer også utmerket til EOS 350D.

Den har omtrent samme data som den mye dyrere Canon 550EX.

Så om du ikke må ha Canon , kommer du bedre ut teknisk med Sigma blitzen ;)

Lenke til kommentar

Så vidt jeg har forstått, støtter den nye Canon 580 EX E-TTL II mens Canon 550 EX og 420 EX kun støtter E-TTL. Stemmer dette? I såfall, hvilken praktisk betydning har dette? Forskjellen med E-TTL og E-TTL II er vel at sistnevnte også tar hensyn til avstanden til objektet (ved bruk av kompatible linser). Vil dette være en stor fordel ved vanlig fotografering av mennesker ol. innendørs?

Når det gjelder Sigma EF 500 DG SUPER så forstår jeg ut fra spesifikasjonene (http://www.sigma-photo.co.jp/english/flash/comp_500dg_sup.htm) at denne fungerer med Canon 350D som har E-TTL II, men jeg klarer helt å sammenligne denne med funksjonaliteten til Canon 580 EX. Jeg kan heller ikke se at denne utnytter fordelene med E-TTL II.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...