kepasa21 Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Jeg har bygd meg ny pc og den funker helt greit, men den har bynt å slå seg av.Kan det være noe med stømforskyningen (BZERK 500w)? Den har justering til viftehastigheten...Den har mest slåt seg av når jeg har skrud ned hastigheten på vifta.men trudde ikke det skulle ha noe å si.regner med at den skal kjøle nåkk på lav hastighet eller?? PLZ hjelp meg med noen gode råd!! Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Som regel er det varmeproblemer som er årsaken til slikt, så det må du sjekke. Dessuten kan det være noen innstillinger i BIOS som er problemer - tenker da på innstillinger relatert til viftestyring. Lenke til kommentar
kepasa21 Skrevet 23. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2005 Men hva er best når det gjelder vifter å sånt?? er det best om den suger ut varmen fra Pc`en eller at den blåser inn luft??Jeg har en 80x80mm vifte som kjøler ned HD, en 80x80mm vifte som trekkert ut luft og som står i sideveggen + 120x120mm vifte på cpu (holder opp til 64bit XP 4500+). strømforskyningen ser slik ut: Se her Lenke til kommentar
kepasa21 Skrevet 23. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2005 ehhh....Feil link!!!! Denne kommer du til strømforskyningen Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Bruk et program som f.eks. SpeedFan til og lese av temperaturer på cpu, skjermkort, harddisker mm. og oppgi hva disse er både ved høy hastighet på viftene, og lave. Lenke til kommentar
kepasa21 Skrevet 24. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2005 Her har du et bilde...men jeg skjønner ikke så mye av det. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 ok, det så jo ganske greit ut. Virker ikke som det er no varmeproblem da ihvertfall. Lenke til kommentar
kepasa21 Skrevet 24. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2005 Jeg har skiftet PSU med bare 20pin og den virke stabil men kutter ut noen usb`er osv...Har sendt mail til microplex om hva jeg plages med å regne med å få svar i morrgen...Jeg trur nåkk det er PSU`en det er noe feil med. Men takker for all hjelp jeg har fått... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå