Gå til innhold

ATI Control lagrer ikke instillingene

Anbefalte innlegg

Hei,

Prøver å få til dual screen på ATI r9600 skjermkortet mitt. Foreløpig har jeg Clone Mode (samme bildet på begge skjermer), men jeg vil gjerne ha Extended Desktop Horizontal.

Åpner ATI Control, et lite program som fulgte med ATI-driveren, velger DualScreen og ønsket oppsett. Klikker så på Apply og får beskjeden om at endringene vil tre i kraft neste gang X startes. Greit nok. Restarter X, men ingen forandringer har skjedd.

Når jeg åpner ATI Control igjen ser jeg at instillingene har hoppet tilbake til Clone Mode. Det samme skjer faktisk hvis jeg bare trykker Apply og OK, og så åpner ATI Control igjen uten å ha restartet X.

Noen som vet hvorfor dette skjer? Har googlet litt, men kunne ikke finne noen løsning. Forøvrig kan jeg nevne at det virker som fglrxconfig gjør endringer i XF86Config-4 og ikke xorg.conf (XF86Config), uten at jeg egentlig vet forskjellen på de to.

Frode

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ATI Control er dårleg.

Det er betre å køyre fglrxconfig på nytt.

Dersom ATI Control skal lagre instillingane må du køyre det som root, sidan vanleg brukar ikkje har tilgang til xorg.conf.

I KDE kan du vel høgreklikke på snarvegen, og velge Run as... elns.

Det er mange instillingar ein ikkje kan stille på i ATI Control, så eg ville ikkje stolt på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...