paalmath Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Hard disken røyk og når jeg la inn igjen pinnacle studio 9 får jeg ikke åpnet videoene som jeg har lastet inn. De legger seg som avi filer. Det går helt fint til filmen fra kameraet er ferdig "captured", da kommer det opp en melding om at filen kan ikke åpnes. Hadde ikke det problemet før. Har forsøkt å slette og legge inn på nytt, men hjelper ikke.... Finner filene på harddisken, men får ikke åpnet. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Prøv å installer Studio 9 på nytt. Veit aldri, kan hende det vil hjelpe... Lenke til kommentar
paalmath Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2005 Har allerede prøvd 2 ganger. Fikk faktisk lagt inn noen få minutter, men prøvde med en time og da klikket det igjen........ Har masse ledig plass på disken så det er ikke problemet. Filene ligger der, men er det riktig at de skal legge seg som .avi filer????? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Det er nok riktig at dei skal ligge som .avi ja. (Hadde vore nok med eitt spørjeteikn...) Prøv å legg inn klippa med Windows Movie Maker, og importer dei deretter inn i Studio 9 (eventuelt rediger i MM). Om det framleis ikkje fungerer, veit ikkje eg kva som er gale. Lenke til kommentar
paalmath Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 Hmmm, prøvde med movie maker. Fikk opp samme feilen der. Hva kan det være da? Kan det være feil på kamera, eller kabel. Ser fint filmen mens den blir lagt inn. HJELP! Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 For å finne ut om det er feil med kabel eller kamera (kan vere, men eg ville ikkje trudd det), er det vel berre å låne eit kamera og/eller kabel av ein kamerat, om du kjenner andre som har det. Ellers kan det vere noko gale med firewire-kortet, eller i verste fall, sjølve harddisken. I so fall veit ikkje eg kva du kan gjere, det svaret må andre mier hardware-kyndige forummedlem gi deg. Lenke til kommentar
paalmath Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 Virket bra før jeg byttet harddisk. Men har ikke noen andre problemer. Virker innimellom hvis klippene ikke er for lange. Skjønner iallefall ingenting. Tror jeg får prøve et annet kamera ja. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Aldri tenkt på å skifte til et skikkelig videoredigeringsprogram? Lenke til kommentar
paalmath Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 Tror ikke det er programmet, men hvis du har noen å anbefale kan jeg jo prøve. Må være lett å bruke. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 (endret) Under prosjektet som vi hadde med skolen brukte alle Studio 9, unntatt meg. jeg brukte Vegas Video: Her Endret 28. juli 2005 av Dell_9200 Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 For ei lita oversikt over redigeringsprogram, trykk på "NLE-guiden" i signaturen min. Eg ville anbefalt deg å kjøpe ei pakke med Adobe Premiere Elements og Photoshop Elements (bildebehandlings-program). Koster ca. 1000kr, og er ikkje so veldig vanskeleg å bruke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå