Gå til innhold

HP507 eller CAMEDIAC370

Anbefalte innlegg

Hei!

Er ingen "fotograf", men synes det er gøy å ha et kamera tilgjengelig til private bilder, fest, reiser, fotballkamper osv. Reiser til London, Milano og Nice i begynnelsen av august, og ønsker å kjøpe av billig kamera som tar "greie" bilder og er godt i forhold til prisen til under 1500kr. Jeg har sett meg ut to kamera:

CAMEDIAC370 - 995kr hos Elkjøp

HP507 - 1195kr hos Elkjøp.

C370 har 3,2 MP, mens HP-kameraet har 4,1 MP. C370 har 16MB lagringsplass, mens HP har det dobbelte.

Jeg har lest noen tester på forskjellige sider og hadde egentlig bestemt meg for å kjøpe Camedia-kameraet på grunn av prisen. Ettersom det er lite lagringsplass på dem begge må jeg nok kjøpe minnekort i tillegg. Det jeg oppdaget i dag var at C370 bruker xD, noe som er langt dyrere enn SD, som HP-kameraet bruker. Hvis jeg skal ha HP507 med 288mb så blir det faktisk billigere enn å ha C370 med 268!

Jeg ser også at HP-kameraet har oppladbare batterier. Er dette pluss eller minus? AA-batterier koster jo nesten ingenting uansett. Er det mulig å få ladet kameraet i Frankrike? Har de slike kontakter der?

Hva vil dere anbefale meg her? HP eller Olympus?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser AA-batterier som en fordel, men husk at bruge genopladelige da alm. ikke holder strøm nær så længe. I Frankrig har de ikke samme kontakter som i Norden, men du kan købe en adaptor til under 50,-.

Hvis du skal omkring Danmark på vejen har Elgiganten (Elkjøp) HP-kameraet på tilbud til 899,- DKR

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...