Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windoes eller Virus?

Anbefalte innlegg

Windows eller Virus?

--------------------------------------------------------------------------------

- Hva jeg lurer på -

---------------------------

Jeg har fått ett par problemer de siste dagene som jeg ikke finner en løsning på. Kan dere prøve og hjelpe meg? Ville vært takknemmelig.

- Problemer -

1) Firefox har sluttet og fungere i browser. Når jeg trykker exe ikonet eller snarvei vil ikke browser åpne seg, men i systemtray så viser den at programmet kjører, hvordan er det mulig? Har hørt om lignende, men finner ikke svar på google.

2) Msn har startet og få "not responding" errors når pcn står på over 2 døgn.

3) Bitcomet får en daglig crash, "unknown error", det lukker programmet og viser et vindu det problemet ikke er beskrevet.

4) Signalet på wireless har sunket et par hakk de siste dagene, fra 38 til 12/24 fast.

Dette kan selvsagt være tilfeldige feil, men det virket litt besynderlig.

- Hva jeg har prøvd -

1) Adaware 6.0 med oppdateringer, fant ingenting av interesse

2) Northon Antivirus, fant 2 filer, men jeg trur de ble slettet asap.

3) Restarte maskinen, men siden dette har skjedd mer enn en gang så nei.

4) installert både firefox versjon 4,5, 6 uten hell, separat selfølgelig.

5) Sett etter underlige programmer som kjører, det er flere men de kan ha en sammenheng likevel, bare jeg som ikke vet alt som burde kjøre.

Informasjon som muligens kan hjelpe:

Jeg kjører Windows Professional Version 2002 Service pack to.

Fatality Abit hovedkort, pentium prosessor. 2 raptor disker, en s-ata.

Maskinen er så godt som ny, 1 mnd gammel, burde være up-to-date

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har mulighet til og ta backup av viktig data, og har tid, formater. Eneste som løste problemet mitt når det kom til det med at firefox ikke ville fungere ordentlig. ( tror problemet var virus men, fikk aldri fjernet det. )

Lenke til kommentar

Prøv å kjøre spybot. Du finner det på download.com, har erfart at den finner mange spys/bots som AdAware ikke klarer å knekke :) Lykke til! Ellers så er det bare å ta fram Windows cd'en :| Skaff deg et ordentlig antivirus prog før du kobler deg på nett igjen. Er viktig.

Lenke til kommentar

temp på cpu er stabil 47 grader. alt er vannavkjølt, ikke så mye støv men ikke dumt forslag. Gpu har 49 grader. Står i kjellern så det er ikke så veldig varmt heller.

Selvsagt kan jeg formatere men jeg prøver og ungå det egentlig, burde ikke være slik at alt løser seg med formatering, blir for dumt. er en løsning på alt..

skal prøve spybot nå

Lenke til kommentar
temp på cpu er stabil 47 grader. alt er vannavkjølt, ikke så mye støv men ikke dumt forslag. Gpu har 49 grader. Står i kjellern så det er ikke så veldig varmt heller.

Selvsagt kan jeg formatere men jeg prøver og ungå det egentlig, burde ikke være slik at alt løser seg med formatering, blir for dumt. er en løsning på alt..

skal prøve spybot nå

slik du beskriver problemet/problemene virker som det er flere faktorer som har rottet seg sammen. Uansett så løser formatering stort sett alle problemer, men er jo ikke no alternativ hvis du ikke har mulighet til og ta backup av det du vil beholde.

Lenke til kommentar

Skal se om vi kan unngå Formatering, har selv ikke formatert på ca 2 år nå he he og maskina går som smurt.

Sjekk harddisken din, eventuelt bruk Seagate tools som er gratis.

Kanskje har du problemer med registeret? Kjør for eksempel System Mechanics og rens opp det du kan rense opp.

Antivirus : Bruk Online Scan til for eksempel Nod32 / Norman eller andre aktører for å sikkerhetssjekke.

Defragmenter Harddisken.

Spybot Search & Destroy + Ad-aware.

Lenke til kommentar

takk :) skal teste alt dette nå

opplevde noe rart idag igjen! hehe, som dere vet har jeg ikke fått opp firefox what so ever, men idag fikk jeg opp en pop-up i firefox! hehe, underlig, men programmet fungerer ikke..

skal teste nå

Lenke til kommentar
takk :) skal teste alt dette nå

opplevde noe rart idag igjen! hehe, som dere vet har jeg ikke fått opp firefox what so ever, men idag fikk jeg opp en pop-up i firefox! hehe, underlig, men programmet fungerer ikke..

skal teste nå

Har testet alt nevnt ovenfor nå utenom formatering

Resultat ble:

*Firefox kjører fremdeles bare i taskmanager og browser vil ikke åpne seg

*Pcn kjører raskere, men det var forventet etter virus sletting, adaware, spybot, defragmentering og register rydding..

Lenke til kommentar

Hvis det er kun firefox du har problemer med nå så prøv å fjern firefox fullstendig, avinstaler alt og fjern den fra registeret, prøv så å installer versjon 1.06.

Om du har brukt add-ons så sørg for å fjern disse manuelt også, eventuelt ved å gå inn i mappa deres og slett alt eller slett hovedmappa til firefox.

Samme prosedyre hadde jeg gjort med følgende programmer :

Bitcomet.

Msn Messenger.

Drivere til netverkstilkoblingen (wireless) eventuelt bytt pci spor for wireless kortet.

Firewall.

Lenke til kommentar

takk for svar :)

desverre har jeg prøvd dette også, jeg har også prøvd og skifte profil i firefox, sjekket om det er skjulte filer, og jeg har også uinstallert norton antivirus fordi det var noen som sa på et forum at dette skapte problemet..

Ingen fix enda..

bitcomet ble mer stabilt etter jeg fjernet virusene... så da mangler hovedsakelig firefox igjen da...

uff, like før jeg laster ned opera!

Lenke til kommentar

SVARET ER HER

Tenkte jeg skulle poste her siden flere har opplevd dette problemet med at firefox ikke åpner seg men kjører i bakgrunnen. Jeg har endelig funnet det ut.

Jeg har som sagt prøvd spybot, adaware, northon, og MANGE andre forslag fra veldig mange "nerder" her og andre plasser..

Svaret er AVG FREE EDITION VIRUS KONTROLL

Den fant en trojan, som deler seg på 6 filer i maskinen, så når de var fjernet var problemene mine borte.

Link til avg free edition:

http://www.grisoft.com/doc/40/lng/ww

anbefaler at folk sletter Norton og legger inne denne gratisvaren.

Lenke til kommentar
jeg bruker selv avg free .

dette programmet maser om opdatering av virus database omtrent 2 ganger i måneden.

Da bør du endre oppsettet av programmet, to ganger i mnd er for dårlig og nyere AVG sjekker daglig som også er litt snaut.

Lenke til kommentar

det er det som er standar når det er instalert.

jeg har ikke endret noen .

siden jeg bare har 56k modem så burde noen ganger i måneden holde.

kan hende det var 2 uker mellom hver gang

hvor ofte ( 30 gange om dagen ?) er det du ønsker opdatering - så ofte at maskina blir ubrukelig til noe annet.?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...