Wreen Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 sorry...jeg har søkt forumet for dette emnet, men kan ikke finne svar på mine problemer... Jeg har problemer med å få farger på TV som er koblet til 3d-kortet. Mitt 3d-kort har 9-pins TV ut. Og derfor må jeg plugge først i en "omformer" som følgte med 3d-kortet...slik at det går fra 9-pins s-video, til en omformer som er delt i 2, den kan da ta signalet videre til enten en video spiller eller TV (ifølge håndboken) Så jeg plugget derfor den andre s-video kabelen som følgte med inn i denne omformeren, og deretter i TV. Nå kommer problemet...Tv får fint in signalet, men det er i svart-hvitt!!!! Og jeg skjønner ikke hva jeg må gjøre for å få farger. Er det noe galt med den omformeren??? Den er jo helt ny...! Kortet mitt er: MSI G-Force 4 TI 4200 64 DDR Ram med TV-ut (S&C) HJELP! Jeg er ikke noe erfaren med dettefra før. -Erik- Lenke til kommentar
Avale Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Problemet ditt kan være at du plugget svhs kabelen inn gjennom en scart adapter ? Det er mange tv-er som bare takler composite-> scart. Har hatt samme problem selv. De fleste tv-er har vel en svhs inngang foran på tv-en også. Prøv å bruke den om du har en slik. Lenke til kommentar
Avale Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Kablenen heter S-video ikke S-vhs, roter litt :smile: Lenke til kommentar
Wreen Skrevet 31. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2002 men, en venn av meg som har G-Force 3 Ti500 med tv-ut...han fikk farger på samme TV, men han hadde ikke en 9 pins utgang, så han trengte ikke å omforme signalet. jeg ser bare en plass som denne kan passe og det er i s-video inn-gangen til TV... Jeg har ikke noe scart omformer... Skjønner ikke hvorfor han hadde farger på samme TV og ikke jeg...er dette et software problem? -Erik- Lenke til kommentar
alexio Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Hei! har hatt det samme problemet en gang jeg også. etter en god del "prøve seg frem" fant jeg ut av formatet var stilt inn feil.... skjerminnstillinger--> avansert --> valg av enhet --> endre format... velg den med norske innstillinger... håper dette hjelper.... (dette er utført på et geforce 2 kort) alexio Lenke til kommentar
Avale Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Har du testa med en S-video -> composite overgang og fått farger da ? Lenke til kommentar
fondus Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Mulig at denne ville løse problemet ditt? Lenke til kommentar
Wreen Skrevet 31. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2002 ...dessverre vet jeg ikke hva dere mener med "composite"... Men slik jeg har koblet det er: begynner med pc'en: TV-OUT Connector (S & C, 9 pins)--> til omformer som gjør den om til vanlig s-video (4 pins), slik at den passer i s-video inngangen på TV'en. Det er det hele. Jeg får altså bare svart og hvitt... Men kan det være at jeg må stille på noen instillinger?? Jeg ser det er noen plasser jeg kan trykke på "finn skjerm" og slikt...og der kan jeg stille på farger og lignende... alexio: jeg prøvde å finne det du sa...fant det ikke (har engelsk windows da men) argghh...vanskelig dette. -Erik- Lenke til kommentar
Wreen Skrevet 31. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2002 nå gir jeg opp! (gjør vel egentlig ikke det da men) Nå har jeg sitte i hele dag uten å finne ut av det! Jeg glemte å si en viktig ting! Har fått nytt hovedkort...og med det kom det også noe jeg aldri har hørt før. Jeg sliter som sagt med å få farger men...det er visst ikke det som er problemet lenger. Jeg får ikke engang verken min egen skjerm eller TV'n til å virke...jeg trenger ca.10 forsøk før min skjerm klarer å få kontakt med 3d-kortet igjen. Når jeg ikke har kontakt kommer det en stemme ut av PC-speakeren som sier "Your AGP may have a problem" det sier den helt til jeg får skjermen til å virke...men den sier det hele tiden når jeg prøver å koble til TV'en...så nå får jeg ikke engang TV'n til å funke i det hele tatt! JEG BLIR SPRØ I HUE AV DATA!!!! :smile: nesten bare surr med det. HJELP! -Erik- Lenke til kommentar
Corn Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Dette svaret matcher nok ikke ditt problem, men jeg vil bare legge til hva som skjedde når jeg hadde det samme problemet. Jeg fikk også svart-hvitt på tv'en. Og jeg rota å fikla på ditt og datt til jeg ble gaal. Brukte maange timer på å rote rundt på instillinger på pc'en. Til slutt fikk jeg pappa til å ta fram multimeteret og måle fra tv-out porten om det kom signal fra fargene og til min overaskning det gjorde det(!) Fant da ut at det var så simpelt å trykke på TV/AV knappen 2 ganger, først da brukte tv'en min S-VHS (eller hva det heter) Bare så dere vet det, det kan[/b] være tv'n også Lenke til kommentar
Wreen Skrevet 1. august 2002 Forfatter Del Skrevet 1. august 2002 ingen som vet hvorfor jeg ikke engang får data'n til vise noe på TV i det hele tatt??? Nå sier datan: "Your AGP mayt have a problem" <-- dette skjer når jeg setter i S-video kabelen...og hvis jeg setter i vanlig skjerm igjen, så sier den det da også. Så får å få alt til å funke igjen, så må jeg starte maskinen hundre ganger på nytt for å få den vanlige skjermen til å virke... Men hva skjer?????? Herregud! Blir sprø!! Ingen andre her som har kjøpt MSI G-Force 4 TI 4200 (64) ?? -Erik- Lenke til kommentar
Wreen Skrevet 1. august 2002 Forfatter Del Skrevet 1. august 2002 kom igjen da gutter (og kanskje noen jenter...) dere kan vel hjelpe meg litt her...hvorfor kommer det "Your AGP may have a problem" ut av datan...jeg får altså ikke engang fram data-bildet på tv'n...men det funka jo første gangen. ....hjelp.... -Erik- Lenke til kommentar
Lynx Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Da kan det tyde på at "your AGP may have a problem"... Det kan være enkelt og greit at det er noe galt med skjermkortet ditt... (Eller hovedkort, men dette er mer usannsynlig) Prøv å koble skjermkortet til pc'en via composite i stedet for s-video (benytt den andre utgangen på omformeren på skjermkortet ditt, du skal (sannsynligvis) ha en gul, hvit og rød kontakt på tv'en også... compositen skal i gul...) Og jeg får inntrykk av at du kobler fra skjermen din når du prøver å få tv ut, hvis det stemmer, hvorfor det? Lenke til kommentar
Wreen Skrevet 2. august 2002 Forfatter Del Skrevet 2. august 2002 Takk... noen sa også at jeg burde prøve å stille 3d-kortet til å gi fra seg PAL signaler...hmm...men det er jo ikke det som er problemet lenger, problemet er at jeg bare får den feil meldingen. Jeg kobler fra data-skjermen når jeg kobler til TV ja. Jeg tror jeg leste det en plass; at det var lurt å koble fra skjermen. Men det skal altså ikke ha noe å si? Men da skal jeg kjøpe meg en kabel med composite ut/inn ganger da...slik at jeg bruker den andre utgangen på omformeren. Det følgte bare med en s-video kabel... mye om og men...kanskje jeg missforstår noe her? :smile: -Erik- Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Om du laster ned de nyeste NVIDIA driverene, bør du bli kvitt den feilmeldingen. Ikke ta ut pluggen til skjermen. Det har ingenting for seg. Du skal ikke koble fra kabler, når maskinen er på.(med unntak av USB-kabler.) Gå inn på egenskaper for skjerm.(Høyreklikk et tomt sted på skrivebordet) Der skal du få opp et ark med DUAL-head, eller no sånt. Der kan du velge hvilken type utstyr som er koblet til utgang nr 2. Monitor eller TV. Du velger selvfølgelig TV. Også må du velge PAL, som TV-format. Kanskje dette var litt hjelp. Sitter på jobben, så det er litt vanskelig å huske alt konkret. Lenke til kommentar
Wreen Skrevet 2. august 2002 Forfatter Del Skrevet 2. august 2002 joda... det hjelper det dere sier...men jeg får jo ikke fram bildet på TV lenger. Jeg får bare den feil meldingen. Jeg drar ikke ut kabler mens strømmen er "på"... Men jeg kan altså ha i vanlig data skjerm, mens jeg også bruker TV-UT?? -Erik- Lenke til kommentar
Wreen Skrevet 2. august 2002 Forfatter Del Skrevet 2. august 2002 Hva er galt da??? Jeg får ikke fram svart/hvitt engang...samme hav jeg gjør. Det gikk jo første gang jeg prøvde... Se her: Jeg har prøvd: skru av datan dra ut vanlig skjerm og bruke bare Tv-Ut, da ser jeg på TV at det "flimmrer" når jeg trykker på "power" knappen. Altså, det er signal til TV. Men da får jeg denne feil meldingen, og det kommer ikke NOE bilde i det hele tatt!! Jeg prøvde også: å ha på begge skjermene når jeg skrudde på "power", altså TV-Ut og vanlig skjerm, da var det bare data skjermen som virket, men det flimmret på Tvn når jeg skrudde på skjermen, mens den også flimmret litt av og til når den gikk inn i windows. Til sist prøvd jeg: Å ha begge tilkoblet, men jeg skrudde av data skjermen...da skjedde det ingenting. Den gikk inn i windows uten at det komme noe fram på TV'n, den ga bare fra seg litt flimmring! HVA ER GALT?!?! jeg blir gal i hue av og ha TV-UT uten at jeg får det til å virke som det skal...er det noe med TV'n kanskje??? thjoo...lang post -Erik- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå