BorN Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 (endret) Hvorfor i all verden bruke Bittorrent til å lsate ned Knoppix med?FTP eller HTTP går vel mye raskere? Nix, synes BT (BitTorrent) er bedre, hvis jeg først finner ei side med torrent-nedlasting på. Men det kommer litt ann på hvor mange andre som har fila OG som "uploader" den. Men hovedgrunnen er at jeg snakket jeg med en fyr som allerede hadde lastet ned KNOPPIX via BT, og fordi HTTP og FTP ikke virket med PC-en min der og da. EDIT: siste setning ble litt for kort Endret 24. juli 2005 av BorN Lenke til kommentar
BorN Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Hehe, det går greit Hovedsaken er at det er så mange her som er villige til å prøve og hjelpe denna karen, noe som er innmari bra Joda, det er bare bra det da! *sorry dobbel-posting* Lenke til kommentar
bluet Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Bruk Iso Recorder Power Toy, fjols! Lenke til kommentar
BorN Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Bruk Iso Recorder Power Toy, fjols! Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 30. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2005 (endret) Nesten akuratt det jeg skrev på en post litt lenger opp :!: hehe! ser det! sorry repeteringa. er litt trøtt... Hehe, det går greit Hovedsaken er at det er så mange her som er villige til å prøve og hjelpe denna karen, noe som er innmari bra Kan trådstartern komme med status i prosjektet eller? Statusen er at jeg fikk akkurat samme resultat etter å ha lastet ned torrentfilen. Endret 30. juli 2005 av Broseen Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 (endret) Hvis du har gitt opp og/eller har god tid kan du jo bestille gratis tilsende Live og Instalasjons-CDer herifra, ubuntu riktignok(men det er jo mye bedre og): http://shipit.ubuntulinux.org/ Endret 30. juli 2005 av LessThanJake Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 30. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2005 Skulle helst ha gjort dette i løpet av helga. Tar vel lang tid å få den tilsendt. Men når jeg har lastet ned Knoppix får jeg jo mange andre filer i tillegg til iso-fila, bla noen autorun filer ol. Hva er disse til? Går det ikke an å brenne på en "annen måte?" Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Du skal bare ha EN fil, laster du ned flere filer eller blir det flere etter at du har lastet den ned? Kan og se her http://www.knoppix.net/wiki/Downloading_FA...to_be_burned.3F Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 30. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2005 (endret) Etter jeg har lastet det ned og åpnet med winrar får jeg en mappe med flere mapper og mange filer i. Noen linker til nettsider, andre aner jeg ikke hva er, bin-fil, cfg fil osv. Men den største filen jeg finner er "Knoppix" på ca 700 mb og det er vel den jeg skal brenne? Edit: Fant jo dette på en nettside "Make sure that you download the ISO in binary mode (FTP). By default, Netscape downloads the file in ASCII mode, which corrupts the image." Kan det være problemet? Og hvordan forandrer jeg det? Endret 30. juli 2005 av Broseen Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Du skal ikke pakke ut noe bare brenne med en gang, der er feilen Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 30. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2005 (endret) Ja det er det jeg sier, mine datakunnskaper.. Kommer tilbake når jeg trenger mer hjelp Endret 30. juli 2005 av Broseen Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 30. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2005 Booter med dc`n. Får opp melding "can`t find Knoppix filesystem. Dropping you to a (very limited) shell. Additional bulitin commands avaliable: cat mount umount insmod rmmod lsmod. Hva gjør jeg? Lenke til kommentar
Jorek Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Sjekk MD5 summen på ISO'en. Bruk det programmet som jeg sendte deg. 1.Gå på netteia der du lasta ned Knoppix fra, og sjekk hva MD5 summen skal være på ISO fila du har lasta ned. Hvis du har lasta det ned gjennom Bittorrent så tror jeg ikke det er så lett å finne MD5 summen, så last det ned fra denne linken: http://www.linuxiso.org/distro.php?distro=44 Hvis du laster ned versjon 3.7 ENG, så skal MD5 summen være: a98fb9823414dc3d33c5e53f120c0339 KNOPPIX_V3.7-2004-12-08-EN.iso 2. Når filen er lasta ned, så kopierer du den MD5 summen som står over. Så starter du det programet jeg tipsa deg om. Da vil denne koden automatisk havne inne i programet. Så blar du deg til den fila du nettopp har lasta ned, for å sjekke den. Hvis MD5 summen er riktig, så kan du brenne ut fila. Hvis den ikke er det, så må du laste den ned en gang til, og gjenta denne prosessen til du får en ISO fil som har riktig MD5 sum. 3. Brenn ut på CD og prøv en gang til. Good Luck, Jorek. Lenke til kommentar
benly Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Booter med dc`n. Får opp melding "can`t find Knoppix filesystem. Dropping you to a (very limited) shell. Additional bulitin commands avaliable: cat mount umount insmod rmmod lsmod. Hva gjør jeg? Ser ut som at dette har vært en langvarig prosess... Mange hjelpere har du også hatt, så jeg vet ikke om du har kommet "i mål". Dersom du fortsatt ikke har lykkes, så får du her følgende tips: 1: Last ned følgende brenneprogram og installer fra denne adressen: http://download13.ashampoo.com/e/ashampoo_...tudio505_sm.exe (Dette tror jeg er det enkleste programmet som finnes. Inneholder også norsk språkvalg.) Velg "Lag eller brenn en speilkopi..." og velg deretter "Brenn en CD/DVD fra en speilkopi", klikk på [se gjennom...], finn så knoppix-filen din og åpne den. Ved å klikke på [Velg andre alternativer...] kan du endre skrivehastigheten. Jeg ville valgt 4 eller 8 for å få en best mulig kopi. Nå gjenstår bare å klikke på [skriv CD >], og prosessen er i gang... Dersom iso-filen din er skadet (skal være 719 603 712 bytes), så kan du laste ned en ny fil direkte fra denne adressen: ftp://ftp.uni-kl.de/pub/linux/knoppix/KNO...05-04-08-EN.iso Lykke til! Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 30. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2005 Takk, jeg skal prøve. Men tror da jeg fikk det til med Nero. Men kom ikke videre etter teksten (som nevnt i forrige innlegg) kom frem. Lenke til kommentar
benly Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Takk, jeg skal prøve. Men tror da jeg fikk det til med Nero. Men kom ikke videre etter teksten (som nevnt i forrige innlegg) kom frem. Vel, du kan glemme ASHAMPOO-programmet! ISO-fila er for stor til å brennes på en CD, men NERO har en funksjon for "overburn". Brenningen avsluttes da med en feilmelding. Jeg greide likevel å "boote" fra plata, men det er tydelig at noe mangler, for alt går "i sirup". DVDen funker derimot perfekt. (Synd at Knoppix har vokst ut over CD-formatet). - benly Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 Booter med dc`n. Får opp melding "can`t find Knoppix filesystem. Dropping you to a (very limited) shell. Additional bulitin commands avaliable: cat mount umount insmod rmmod lsmod. Hva gjør jeg? Ser ut som at dette har vært en langvarig prosess... Mange hjelpere har du også hatt, så jeg vet ikke om du har kommet "i mål". Dersom du fortsatt ikke har lykkes, så får du her følgende tips: 1: Last ned følgende brenneprogram og installer fra denne adressen: http://download13.ashampoo.com/e/ashampoo_...tudio505_sm.exe (Dette tror jeg er det enkleste programmet som finnes. Inneholder også norsk språkvalg.) Velg "Lag eller brenn en speilkopi..." og velg deretter "Brenn en CD/DVD fra en speilkopi", klikk på [se gjennom...], finn så knoppix-filen din og åpne den. Ved å klikke på [Velg andre alternativer...] kan du endre skrivehastigheten. Jeg ville valgt 4 eller 8 for å få en best mulig kopi. Nå gjenstår bare å klikke på [skriv CD >], og prosessen er i gang... Dersom iso-filen din er skadet (skal være 719 603 712 bytes), så kan du laste ned en ny fil direkte fra denne adressen: ftp://ftp.uni-kl.de/pub/linux/knoppix/KNO...05-04-08-EN.iso Lykke til! Dette funka! Men... Finner ikke harddisken min i Knoppix. Skal den ligge som en snarvei på skrivebordet? Det gjor den ikke, bare cd-rom og floppy (har ikkke floppy) Betyr dette at disken min er helt ødelagt? Lenke til kommentar
benly Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) Jeg var heller ikke i stand til å se windows-partisjonen fra Knoppix, så dette kan tyde på disken ikke blir "mounted" i Knoppix. Forsøk heller å laste ned "slax linux" fra denne adressen: ftp://ftp.linux.cz/pub/linux/slax/SLAX-5....lbill-5.0.6.iso Dette er også en såkalt "live CD". ISO-fila er liten, under 190 MB. Denne linuxen er veldig lett å jobbe med, og dersom det er liv i hard-disken din så vil du veldig enkelt finne alle mappene og kunne "kikke" på innholdet. Det finnes mange "live CD-distribusjoner", (20-25) i tillegg til Knoppix, og jeg har prøvd mange av dem. Slax er vel den jeg har funnet enklest å jobbe med. - benly Endret 31. juli 2005 av benly Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 Funker ikke det heller, finner bare cd-rom og floppy under system og storage media. Var det siste mulighet? Lenke til kommentar
bluet Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) Funker ikke det heller, finner bare cd-rom og floppy under system og storage media. Var det siste mulighet? Puppy Linux Damn Small Linux FreeSBIE +++ Endret 31. juli 2005 av MS-DOS modus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå