Gå til innhold

[hd] Teste stress/feil på en tvilsom disk?

j--

Anbefalte innlegg

Beklager kryptisk emnetittel.

Har en 200gb Seagate som jeg for 2 måneder siden tok ut av pcen for å sende inn på garantien. Disken fikk stygge 'click of death' lyder, samt at den ikke overførte i mer enn 500kb/s.

Nå bestemte jeg meg endelig for å sende den inn. Skulle bare ta en liten test av disken først for å se om den var like merkelig.. Men nei, nå startet den som om ingen ting var galt. ikke noen ulyder, ingen dårlig overføringshastighet....

Så saken er at jeg ikke tør å stole helt på disken. Jeg vil derfor stressteste den for å se om noe feiler. For disken kommer antagelig til å bli bruk på LAN som filserver (konstant aktivitet i flere døgn), og da vil det være dumt om den streiker..

Så jeg lurer på om det finnes et program som genererer trafikk og sjekker om disken gjør feil / lager grafer over overføringshastighet.

//clvn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Seagate har har et eget verktøy som heter seatools. Dette finner du på hjemmesidene deres, evt. på www.ultimatebootcd.com. Verktøyet gir deg mulighet til å kjøre diagnostering av disken din, og vi returnere en feilkode dersom noe er galt med disken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...