j-- Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Beklager kryptisk emnetittel. Har en 200gb Seagate som jeg for 2 måneder siden tok ut av pcen for å sende inn på garantien. Disken fikk stygge 'click of death' lyder, samt at den ikke overførte i mer enn 500kb/s. Nå bestemte jeg meg endelig for å sende den inn. Skulle bare ta en liten test av disken først for å se om den var like merkelig.. Men nei, nå startet den som om ingen ting var galt. ikke noen ulyder, ingen dårlig overføringshastighet.... Så saken er at jeg ikke tør å stole helt på disken. Jeg vil derfor stressteste den for å se om noe feiler. For disken kommer antagelig til å bli bruk på LAN som filserver (konstant aktivitet i flere døgn), og da vil det være dumt om den streiker.. Så jeg lurer på om det finnes et program som genererer trafikk og sjekker om disken gjør feil / lager grafer over overføringshastighet. //clvn Lenke til kommentar
enden Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Seagate har har et eget verktøy som heter seatools. Dette finner du på hjemmesidene deres, evt. på www.ultimatebootcd.com. Verktøyet gir deg mulighet til å kjøre diagnostering av disken din, og vi returnere en feilkode dersom noe er galt med disken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå