Gå til innhold

Spill fryser og dataen klikker!

Anbefalte innlegg

Har akkuratt innstallert The Sims 2 på nye dataen. Når eg holder på å spele fryser bildet! Tastaturet og musa funker ikkje og eg må berre slå av dataen direkte. Nokon som veit kva som er gale?

Har et Radeon 9550 . Eg veit at dette ikkje akkuratt er et"supert" skjermkort, men på den gamle dataen (en dell 3200) klarte å drive The Sims 2 uten store problem. Brukte same skjermkort da.

Har: Abit AS8

Intel 3,2 ghz 540j

1 gb ram

Kan du løse problemet? Plees svar :thumbup:

PS: Veit ikkje heilt om dette var den rette kategorien for dette topic :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk på at du har siste drivere til alle kompontentene, samt nyeste bios. Kan alltids være noe bug fix.

Ellers, så kan du kjøre en memtest på rammen (memtest86.org eller noe), om du har feil på rammen så er det ofte at pcn fryser seg eller program henger seg osv.

Lenke til kommentar

He ikkje fått til den testen på rammen. Trur eg he dei nyaste driverane og.

Korleis skal eg få den nyaste bios da? He litt lite peilng på sant:-)

Har ikkje floppy disk, ser ut til å trenge det på testane

Endret av Crazymonkey
Lenke til kommentar

Abit har egent program som flasher bios fra windows, og det finner du vel på www.abit.com.tw ... angående ram testen, så kan du laste den ned på www.memtest86.com og brenne den ut på en cd (burn image), så bare restarter du, så skal den boote opp :) Så tar det ca 20 min eller mer (spørs kor mye ram du har). Etter det så kjører den testen opp og opp igjenn, så når du ser at det står "1" under "Pass" så har testen kjørt en gang. Har du ikke feil på rammen da. Så er den fin :)

Lenke til kommentar
Abit har egent program som flasher bios fra windows, og det finner du vel på www.abit.com.tw ... angående ram testen, så kan du laste den ned på www.memtest86.com og brenne den ut på en cd (burn image), så bare restarter du, så skal den boote opp :) Så tar det ca 20 min eller mer (spørs kor mye ram du har). Etter det så kjører den testen opp og opp igjenn, så når du ser at det står "1" under "Pass" så har testen kjørt en gang. Har du ikke feil på rammen da. Så er den fin :)

Eg har den nyaste bios oppdateringa fra før så det kan ikkje vere problemet. Har prøvd å lasta ned memtest. Veit ikkje heilt ka eg skal brenne av det. Prøvde å brenne heile boot fila, da funka det ikkje. Prøvde så å brenne berre filene, det gikk heller ikkje, den boota ikkje opp. Skal eg brenne heile den fila som ikkje e opp- zippa eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...