JMW Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Hei! Spørsmålet er som i topic...er 205/40/17 for stort på en civic 96 modell? Blir onkel politi sure på meg med de på? Orginalt husker jeg ikke helt hva er...men tror det satt på 165/65/15 eller noe.... Takk for svar! ME! Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Så lenge rullediameteren på dekkene ligger innenfor de grenser som er satt for denne bilen spiller det ingen rolle for onkel politi om det er bare en lakrisstripe rundt felgen. Sjekk rullediameteren på de originale dekkene før du kjøper nye. På dekkverkstedene har de tabeller for alle biler. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Skal passe fint de.. Blir en liten forandring på 0.1% Snakk om 1mm på rulleomkretsen... eller: 175/55-16 185/50-17 195/40-18 Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Må sjekke i STRO boka, men jeg tror de der skal gå. Ganske standard dimensjon. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Må sjekke i STRO boka, men jeg tror de der skal gå. Ganske standard dimensjon. Ganske sikker på at det skal være lovlig. Hvis du er i tvil ring å hør med merkeverkstedet som forhandler Honda... Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Bør vel kunne gå.. Jeg fikk forøvrig den dimensjonen godkjent av Biltilsynet i går på min Golf III. Du kan vel endre 5% i verdier, samt en inpressforandring på rundt 7mm (mener jeg det er). Det står noe i Veitrafikkloven du kan bruke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå