NKA Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 (endret) Hej! Jeg vil gerne købe et zoom/tele objektiv.. Er der nogle der har gode erfaringer med et godt og BILLIGT/CHEAP objektiv? Jeg er 15 år og har ikk så mange penge $ Jeg har et standard 18-55 objektiv til mit 350D, men jeg vil gerne kunne tage nogle flere sports billeder, og have noget mere zoom.. jeg har kigget meget på: SIGMA Objektiv 70-300mm F4-5,6 Macro Super II - til 1450 dkkr Hilsen Nilas, http://photoblog.thepixelway.dk Endret 23. juli 2005 av NKA Lenke til kommentar
Oblivious Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Bruker det objektivet du snakker om til mitt D70. Og tviler på det er mange objektiv du får mer valuta med pengene. Jeg sparer opp til et råere tele objektiv nå, men det kommer nok til å ta et par år (15 år selv) Kan absolutt anbefale den Sigmaen! Lenke til kommentar
Fready Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Flere fotoforretninger har anbefalt meg nettopp Sigma 70-300 APO Super II som et rimelig og godt objektiv. Det har også macro og gir deg en ekstra dimmensjon fremfor f.eks. Canon sitt 75-300. Mvh Fready Lenke til kommentar
swanky Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Hej! Jeg vil gerne købe et zoom/tele objektiv.. Er der nogle der har gode erfaringer med et godt og BILLIGT/CHEAP objektiv? Jeg er 15 år og har ikk så mange penge $ Jeg har et standard 18-55 objektiv til mit 350D, men jeg vil gerne kunne tage nogle flere sports billeder, og have noget mere zoom.. jeg har kigget meget på: SIGMA Objektiv 70-300mm F4-5,6 Macro Super II - til 1450 dkkr Hilsen Nilas, http://photoblog.thepixelway.dk Hei, det objektivet er faktisk helt OK, men du kommer til å behøve gode lysforhold dersom du vil ta bilder på 300mm, ellers blir det lett uklart. Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 (endret) jeg havde det objektiv en kort tid, men det var ikke godt nok til f.eks rådyr i skov så derfor købte jeg Canon 70-300 USM IS (der giver mulighed for at tage billeder ved dårligere lys) kig evt. på mine billeder her http://www.fotokritik.dk/oversigt.html?bruger=12119 fra toppen og ned er det med Canons linse - når du kommer ned til hugormen (slangen) er det med sigmaen - så ka du se hvor langt man kan gå ned i lukketid (jeg troede jeg fik en del "gode" billeder - men de var desværre ødelagt af rystelser) Flere af dem med Sigmaén er taget med mindste lukktetid, når det er håndholdt. Jeg ved ikke om du har hørt det før, men hvis du skal tage fotos håndholdt (uden IS), så skal din lukketid være mindst 1-1½ gange brædvidden - dvs du skal op i nærheden af 1/300-500 for at få gode billeder på fuld tele evt. kig brugt - Canon 70-300 USM IS kan du sikkert få til omkring 2500 og sigmaen til 1000-1500 Endret 23. juli 2005 av Kigulu Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 OT: Utrolig flotte bilder NKA! Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 (endret) NKA - dersom du går for Sigma 70-300, husk å velg APO-versjon og ikke DL-versjonen. APO-versjonen, koster ca 2000kr, er en del bedre enn DL-versjonen. Endret 25. juli 2005 av Ardie Lenke til kommentar
NKA Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 OT: Utrolig flotte bilder NKA! Mange tak, hehe.. og tak til jer alle for jeres svar på mit spørgsmål! har givet mig et godt billede af dette objektiv! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå