Moltrez Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Heisann. Igår fikk jeg ny CPU kjøler (Hadde TT BigWater, men skiftet til luftkjøling). Siden jeg hadde TT BigWater, så måtte jeg fjerne rammen som den satt på, og dermed fjerne PCI kort, AGP kort, hovedkort. Fjernet alle skruene, vippet opp hovedkortet, fjernet ramme, og satte på den nye CPU kjøleren. Startet så maskinen, men merket at den var ekstremt treg før det i det hele tatt kom noe skjermbilde. Restartet, og da kom skjermbildet etter "normal" tid. 4-5 sek. Når jeg stod opp idag, så slo jeg på skjermen. Men, skjermen var svart (Står ikke at den ikke får signal, men den var bare svart). Har hatt samme problem før, men det var med et annet hovedkort, og et annet skjermkort. (Tror feilen lå i skjermkortet da, siden jeg ikke fikk problemer etter bytting av skjermkort). Rart tenkte jeg da, og begynte å bli litt småredd for at skjermkortet hadde sagt takk for seg. Tok ut skjermkabelen ifra skjermkortet, og satte det inn igjen. Fortsatt svart skjerm. Restartet maskinen, men fortsatt fikk jeg intet bilde. (Hørtes heller ikke ut som maskinen startet normalt). Tok igjen turen bak i maskinen, og der merket jeg at jeg ikke hadde brydd meg om å sette inn S-video kabelen, jaja tenkte jeg bare, har sikkert ingen innvirkning. Til min store forvirring skjedde dette: Jeg satt inn s-video kabelen, og da begynte dvd-brennerene og harddiskene og spinne/jobbe. Skjermbilde fikk jeg, men det var 2-lags skjermbilde (Hvis dere skjønner). Slo av maskinen, fjernet s-video kabelen, slo på maskinen, svart skjerm. Satt inn s-video kabelen igjen, og det samme skjedde igjen (dvd-brennerene og harddiskene jobbet), og denne gangen var skjermbilde fint. Startet da maskinen, og gikk inn på egenskaper på skjermkortet. Kloning står ikke på, og har ikke stått på på mange måneder. Gjorde heller ingen forandring før jeg skiftet CPU-kjøler. Legg også merke til at maskinen funket etter jeg skiftet CPU-kjøler, uten at s-video kabelen var satt i skjermkortet. Det jeg igrunn lurer på, er om noen har opplevd det samme, og har en løsning, eller om noen vet hva som kan være galt her? Har ikke installert noe, eller noe slik før dette skjedde. Maskinvare i profil Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 Da bompi bomp, byggmakker Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Høres mistenkelig ut som en "kortslutning" et-eller-annet-sted... dessverre. Må vel nesten påregne slikt når man demonterer/monterer hw ved en eller flere anledninger.. Har ingen andre tips enn at du må dobbeltsjekke montering/feilsøke "noen timer". Dvs. demonter alt.. installer kun HK, CPU, RAM og skjermkort.. og se hva som skjer da.. Så kan du fortsette med videre montering/testing av komponenter.. Det er heller ikke utenkelig at noe(n) av komponentene dine har fått seg en "karamell" ifbm. med bytte fra TT-Bigwater til luftkjøling... Håper selvsagt for trådstarters skyld at det ikke er tilfellet... Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 29. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2005 Nå har maskinen fungert som den skal i flere dager. Var bare rett etter jeg skiftet CPU-kjøler jeg hadde dette problemet. Jeg har dog ikke testet å ta ut s-video kabelen, og startet maskinen. Men det ser tilsynelatende ut som om at alt er OK akkurat nå. Lenke til kommentar
findon Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 POKKER! Hadde håpet noen hadde en løsning! Jeg hadde sånn en morgen hvor "oj, windows krasja på shutdown igår, jaja, jeg restarter, oj! der var det svart skjerm!" hvorpå jeg ikke fikk liv i den hverken med vanlig eller dvi. Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 29. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2005 Som jeg skrev, quoter meg selv: Nå har maskinen fungert som den skal i flere dager. Var bare rett etter jeg skiftet CPU-kjøler jeg hadde dette problemet. Men det ser tilsynelatende ut som om at alt er OK akkurat nå. Selvsagt måtte problemet oppstå noen timer etter jeg skrev dette Nå slo maskinen seg plutselig av mens jeg var i Windows, og ser ikke noe mistenkelig i Event Viewer. Prøvde da å starte maskinen på nytt, men svart skjermbilde igjen. Skulle ta ut s-video kabelen, men når jeg rørte litt på den (Tok den bitte litt ut), så begynte maskinen å jobbe, og jeg fikk skjermbilde. Skjønner ingenting av dette problemet jeg Har dere noen aning om hva som kan forårsake dette? Er det skjermkortet eller hovedkortet? Personlig holder jeg en knapp på skjermkortet. Hovedkortet er relativt nytt (Garanti), men skjermkortet kjøpte jeg brukt for en liten stund siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå