odals_kim Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 har et rart problem på min 73 mazda 818. hadde bilen til vising og fikk beskjed om svak brems venstre bak. tok opp og fant ut at ene sylinderen ikke gikk ut og ordnet dette så klart. problemet nå er at bremsen på venstre bak låser hjulet ved nedbremsing. behøver ikke bremse mye heller før dette skjer. samtidig falt bremsen på høyre bakhjul helt ut da venstre bakhjul ble "fikset" har hørt med mazda og de vet like lite som meg. Noen her som har en ide Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Feilpostet. Flyttes. Ber brukeren vise litt omtanke i hvor han poster sine spørsmål. Hvis du ser til venstre, vil du se en kolonne som heter "Forumkategorier". Herfra kan du få tilgang til mange forskjellige forum... også et som passer dette spørsmålet. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 (endret) Har du sjekket kvaliteten på bremseveska? har den nylig vært byttet? Endret 23. juli 2005 av zandro Lenke til kommentar
garrasjen Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Nøyaktig hvordan fikset du feilen? Gjorde du noe mer enn bare å fikse venstre pumpe? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Gjør det alltid til en vane å kjøpe fjærsett til bremsene bak når det hele skal demonteres. Kan hende at en av fjærene i trommelen er knekt og da slipper ikke bremseskoen når den først tar tak. Kan også være at det er deler inni trommelen som ikke sitter som den skal. Men dette finner du ut av når du tar av bremsetrummelen og sjekker. Lenke til kommentar
garrasjen Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Tror Perpyro har rett, på trommelbremser med monoservo(en pumpe som virker på begge sko) får man noe som kalles for selvpåtrekk på den fremre bremseskoen og den kraften drar skoen inntil trommelen, noe som fører til at den låser helt til man slipper trykket. Dette skjer når fjæren er røket eller ikke korrekt monetert. Det er som regel derfor den framre skoen er mer slitt enn den bakre. I gamle dager når bilene hadde trommelbremser foran og, hadde de en patent kalt for duoservo. Det vil si at hver sko hadde en egen pumpe, en oppe og en nede. Da fikk man selvpåtrekk på begge skoene og veldig følsomme bremser Hvis man rygget i høy fart derimot, hadde man nesten ikke bremser på forhjulene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå