Joakim77 Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Har kjøpt nytt hovedkort, skjermkort, hd og prosessor. Når jeg har skrudd alt på plass, starter ikke win xp. Har ikke installert windows på nytt, pga at jeg reinstallerte windows for ikke så lenge sia. Maskinen finner alt av harddisker i bios, men når jeg er i dos, finner jeg ingen. Er jeg nødt å reinstallere windows for at det skal virke, eller finnes det en annen måte? I så fall er det lurest å installere win på min nye Sata disk? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 I 99% av tilfellene når du bytter ut all hardware må Windows installeres pånytt, uansett om du gjorde det for 2 dager siden med den GAMLE hardwaren din. Dette pga av utallige drivere som lastes under oppstart av Windows ikke finner noe hardware, og kræsjer hele greia. Spesiellt hovedkort-drivere og chipsetdrivere blir helt kaos med så mye ny hardware som du har. Må nok reinstallere..siden du gjorde det for noen få dager siden gjør det vel ikke så mye for systemet ditt? Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 hvis du lurer på om hardwaren i det hele tatt virker, så kan det jo være en idé å laste ned siste versjon av "knoppix live cd" og fyre opp fra cden. hvis maskinen klarer å kjøre et os fra cd-plate så bør den kunne klare å kjøre et os fra harddisken - med mindre denne er ødelagt/feilinstallert. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Er jeg nødt å reinstallere windows for at det skal virke, eller finnes det en annen måte? Ja, det er en annen måte. XP har noe som heter Repair Install. Det ser ut som en vanlig installasjon men du beholder alt det gamle. Fungerer utmerket i slike tilfeller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå