Zephyr Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Ja da var det på tide med en worklog fra meg også da. Har rota en del med vannkjøling og har også laget noen blokker før, men nå var det på tide å få litt tilbakemeldinger. Har da begynt på en vannblokk til mitt Gainward 6800 Ultra 2100 kort ( litt overklokka standard 6800 ). Alt er da tegna på frihånd og ser slik ut også. Men det kommer seg etterhvert Etter litt grovkutting ser det sånn ut. Et litt eldre vannblokk prosjekt måtte gi tapt for det nye gitt....jaja sånn kan det gå når man ikke har nok kobber i huset Slik ser da kobberbasen ut etter lodding. Det er den jeg lurer mest på. Tykkelsen er 5mm og plata måler 46x46mm. Bunnplata er 1,5mm tykk og "klumpen" i midten er 4mm høy Vannet kommer da inn til venstre og ut til høyre. Trenger litt ris og ros her. Noen meninger?? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Stilig.. Er ikke så dyktig på blokker og sånt, men det så jo ganske greit ut! Har du mange verktøy tilgjengelig da? Lenke til kommentar
Zephyr Skrevet 23. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2005 hehe...nei du. Sitter her med baufil, filer og pussepapir. Loddinga gjorde jeg med et gammelt strykejern. Det mest fancy jeg har er vel en søyledrill, men den blir bare brukt til å borre, ikke frese noe. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Morsomt! Sett mange andre har hatt mer avanserte verktøy så det kan bli moro å hva du kan utrette med såpass få verktøy.. Lenke til kommentar
Zephyr Skrevet 23. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2005 Har akkurat jobbet 2 uker i hammerfest, og der var det lite å gjøre. Hva gjør man da? Private prosjekter selvfølgelig Sitter og pusser for harde livet her nå. Kommer snart en liten update igjen. Lenke til kommentar
Zephyr Skrevet 23. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2005 Men jeg tenkte litt på den kobberbunnen. Er det noe som er hakkande gæli der, eller har den mulighet for å prestere sånn nogenlunde brukbart?? Må vel inrømme at jeg gikk mer for design enn ytelse her Lenke til kommentar
Liquid Crystal Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 oj? ta deg en tur på clasern du kan få verktøyet du treneger der for rundt 500 kroner. Om enn det ikke holder så lenge da stå på ser bra ut detta! Lenke til kommentar
Zephyr Skrevet 23. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2005 Takker takker.... Får nok se om jeg klarer meg med det jeg har med det første hvertfall.. Er ikke det noe av moroa da?? Etter endel pussing,filing og dremling (ja jeg har en dremel også ) så ser det da slik ut Begynner og ta form nå da....?? Lenke til kommentar
Pain193 Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Nydelig arbeid Zephyr Får nok se om jeg klarer meg med det jeg har med det første hvertfall..Er ikke det noe av moroa da?? Utfordringer er alltid gøy Lenke til kommentar
Zephyr Skrevet 23. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2005 Takk takk Pain193... Nå går snart dremel`n varm her Får lissom ikke satt meg ned når jeg først er i gang da. Så her er toppen nesten ferdig Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Veldig bra, men hvordan har du tid til å holde på med 2 prosjekter. Ikke for å si noe dumt, men jeg synes den andre blokka ser finere ut hittil. Men allikevel, kjempebra arbeid! Lenke til kommentar
Zephyr Skrevet 23. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2005 joda...kan være enig med at den andre blokka har litt bedre finish ja, men det kommer seg skjønner du. Har jo bare grovslipt den til nå. Har bare slipt med 320 papir. En liten test bare Lenke til kommentar
Zephyr Skrevet 23. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2005 (endret) Og det at jeg har tid til 2 prosjekter..... Vel...tilnærmet hyperaktivitet og masse ideer går galt det veit du Endret 23. juli 2005 av Zephyr Lenke til kommentar
kverna Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Enorme nippler du legger opp til Ser bra ut dette Lenke til kommentar
Zephyr Skrevet 23. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2005 hehe...nei da. Var bare voldsomt perspektiv på det bildet der. Nipplene er 12mm kobberrør som blir pusset og kappet. De skal da altså ikke være så lange, var bare en test som sagt Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Pen blokk. Hvordan har du tenkt å kjøle rammen? Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Dette ser veldig proft ut. Er den ferdig??. Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Ser jeg feil, eller har du loddet ribbene oppå bunnplaten? Stilig design! Lenke til kommentar
Zephyr Skrevet 24. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2005 Vågebu: Nei da, du ser ikke feil. Rillene er loddet, men de er sølvloddet, så jeg skulle tro at det går bra. Fikk tak i noen sølvpinner fra Hammerfest når jeg holdt på der Malvado: Ja si det du. Er ikke sikker enda om jeg skal lage blokk til rammen også eller bare bruke ramsinks. Noen forslag?? Espen56: Nei, den er ikke ferdig. Har bare grovoussa nå. Trenger finere papir før jeg kan bli ferdig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå