RBW Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 AMDs verstingserie har fått et nytt medlem. Athlon 64 FX-57 benytter 90 nm-teknologi og støtter SSE3. Vi har tatt en nærmere titt på hva drøye 8500 kroner skaffer deg av prosessorkraft. Les mer Lenke til kommentar
Share the pain Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Kongetest! Når vil prosessoren begynne å synke prismessig? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Hmm, hadde vært noe å klasket i maskinen det der Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Toppresultater som forventet av markedets dyreste (?) single-core. Selv om FX-57 sannsynligvis gjør rent bord uansett, så finnes det jo råere intel single-cores enn det som ble brukt som sammenligningsgrunnlag i testen (570/670, EE 3.73 GHz). Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Akkurat det er jo litt urettferdig overfor Intel, å sammenligne det raskeste fra AMD med det nest raskeste fra Intel Men uansett er denne prosessoren altfor dyr Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Akkurat det er jo litt urettferdig overfor Intel, å sammenligne det raskeste fra AMD med det nest raskeste fra Intel Men uansett er denne prosessoren altfor dyr Altfor dyr! Jeg syntes dual core var i dyreste laget da de kom, men en dual core som er klokket bare 400 MHz lavere koster jo halvparten av FX-57... Dette med offisiell DDR500-støtte ser jeg heller ikke på som noen kjempenyhet, da langt høyere hastigheter i praksis alltid har vært "støttet". Lenke til kommentar
Winged Monkey Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Toppresultater som forventet av markedets dyreste (?) single-core. Selv om FX-57 sannsynligvis gjør rent bord uansett, så finnes det jo råere intel single-cores enn det som ble brukt som sammenligningsgrunnlag i testen (570/670, EE 3.73 GHz). Reagerte også litt på det.. Tok bare for moro skyld å kjørte litt benching med min egen 660 og blant annet i Memory Bandwidth testen til Sciencemark ble FX-57 grundig gruset. Dette riktignok med minne kjørende på 667Mhz (3-2-2-8). Men her snakker vi jo om high-end systemer, så hvorfor ikke kjøre tester der Intel's LGA 775 platform får yte oppimot sitt beste? Lenke til kommentar
amarios Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 lurer på hvordan en 3000+@2,8ghz yter oppimot denne... Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Ingen over, ingen ved siden. Eh, ingen over men alle ved siden sier nå jeg. Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 lurer på hvordan en 3000+@2,8ghz yter oppimot denne... Enig, hadde vært gøy og se Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 (endret) Rask testt, men irriterer meg over en ting : Dere har fått tak i en Cpu som lover å overklokke bra og dere bruker en Pinglekjøling! Hva har hendt med et litt heftig Tec element og et ordentlig vannkjølingsoppsett når dere først har muligheten? I alle fall kunnet dere ha spandert på cpu'en en god kjøleløsning så vi hadde sett hva som var mulig Forresten hvor i all verden er temp grafene????? Endret 23. juli 2005 av Malvado Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Usj, spilltester med X600? hva er vitsen.... Lenke til kommentar
Sephiroth Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 hvem F har rådt til et slikt beist. de 14issene som skal ha det beste burde revurdere hva de er villig til å bruke pengene på. hehe over halve mnd lønna borte i en cpu. gud vet det ikke er vert det. Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Grei konkurrent til en del P4EE lanseringer om tittelen verdens mest unyttige CPU lansering. Lenke til kommentar
formann Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Usj, spilltester med X600? hva er vitsen.... Vitsern er å minimere forskjellene når man tester. Hadde de brukt et skikkelig skjermkort så ville vi sett mye større forskjeller mellom de forskjellige prosessorene. Å bruke et raskt skjermkort går bare ikke ann.. da vil jo testdataene kunne bli nøyaktige. Det beste hadde vært å bruke et X300SE, eller 6200TS. 6200-kortet hadde nok vært å foretrekke siden det yter likt i alle oppløsninger. Det er det samme som går igjen ved testing av skjermkort. Der brukes P4 3Ghz så man slipper å se forskjellene mellom kortene. Aller helst burde det vært brukt en PIII 800Mhz, men det er ikke bare bare å skaffe sånt. Lenke til kommentar
Danny Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 uff dritdyr,hadde jeg kjøpt nye pc idag hadde jeg satsa på pentium d 820 gir mye for penga selv om jeg er amd fan,og heller brukt penga på et fet kabinet og skjermkort eventuelt dritbra lcd skjerm. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Tar opp dette en gang til : Hvilke temperaturer registrerte dere med Fx-57? Idle : ? Load : ? Overklokket tilstand : ? Lenke til kommentar
smy Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 (endret) En greie test kunne være kjekt med noen tempertur på stock og klokket tilstand og temp forksje mellon chawhammer fx og san diego fx <-- (får jeg hadde synd det vil være kjekt ) skulle hatt med en venice på 2.8ghz får se forksje kunne være morsomt elller bra test men best for folk som vil ha fx er vel å se bruk fx55 se etter brukte har sett flere til 4k sånt jeg kjøpe min fx bruk weee innlegg nr 600 Endret 23. juli 2005 av lordsmygen Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Joa, artig test. Men ser egentlig ikke poenget med å teste noe som antagelig ingen på hele forumet noen gang kommer til å skaffe seg privat? Jeg vil heller se fler tester av prosessorer for "hvermannsen", slik at vi vet hva som gir mest for pengene (noe en FX-57 utvilsomt kommer dårligst ut på). Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Denne testen ble for spak. For få tester, skjermkortbegrenset, dårlig kjøling, lite spennende skrevet. Bedre lykke neste gang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå