Acurus Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 (endret) Har store problemer med hardisken min, saa jeg maa kjoere Knoppix for aa bruke maskina. Men tingen er at den virker ikke helt doed. Finnes det et program jeg kan bruke med Knoppix til aa sjekke disken min med? Kankjse tilog med fixe den litt. Den er NTSF da.. Endret 23. juli 2005 av kule-ku Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Eksisterer ikke... Litt vanskelig å lage rette-verktøy på et udokumentert filsystem. Ntfs er godseid, så det er bare ms og eu. De som har fått spesifikasjoner fra dem som kan lage fsck.ntfs Lenke til kommentar
z10an Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 /dev/hda1 is mounted. WARNING!!! Running e2fsck on a mounted filesystem may cause SEVERE filesystem damage. Do you really want to continue (y/n)? Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 (endret) bruken er: umount /dev/hdx* fsck.ntfs /dev/hdx* mount /dev/hdx* /hvor/du/vil/ha/det du skal ikke kjøre fsck på en mountet partisjon Ellers vil jeg anbefale å starte opp fra en Windows XP/2000/2003 CD og kjøre scandisk derfra, i repair mode. Endret 25. juli 2005 av Wraith Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå