kristian_hoff Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Er det noen som vet hvordan man kan clocke prosessoren med et Asus P4C800-E Deluxe hovedkort, f. eks i Bios? Finnes det andre programmer til slikt? Noen evt. som kan si meg hva jeg skal gå på i bios for å clocke prossessoren med hovedkortet mitt bare ved å bruke Bios? Har prøvd cpuz, men skjønte ikke hvordan man kan clocke med det programmet. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Cpu-z er et lite program som du kan se hvilke hastigheter, spenniger osv du faktisk har. Det brukes ikke til og gjøre forandringer. Kjenner ikke bios på ditt hk jeg. På mine Asus er det en meny som heter "jumperfree configuration" der man stiller cpu speed/ FSB. Andre kan si deg mer nøyaktig hva du skal gjøre, sjekk ut "overklokking av cpu" på overklokkingsforumet. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Hva er rekkefølgen av hva du bør overclocke? Lenke til kommentar
-=FIREFOX=- Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Du kan begynne med og stille opp fsb`en litt, og hvis pcen blir ustabil(fryser,eller lignende) stiller du opp Vcoren. Det er når du stiller opp Vcoren at cpu`en begynner og bli varm. Håper du får det til. Btw pass på temperaturen på cpuen Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 (endret) Les litt på denne og andre guider først du Endret 23. juli 2005 av heanwi Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 heanwi Skrevet 23/07/2005 : 19:27 Les litte på denne og andre guider først du Støtter det forslaget. Hvis du bare øker fsb, (og V-core når du ikke kommer lenger) er sjangsen stor for at det er alt annet enn cpu som gjør at du ikke kommer noen vei. Det er litt viktig å låse pci/agp slik at det ikke klokkes, og du bør sette ned minnhastigheten, slik at det heller ikke klokkes når du skal finne ut hvor langt cpu går. Sjangsen for at minnet stopper lenge før cpu på standard innstilling er stor. Det eneste man da oppnår med økning av V-core er varm cpu Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Som psp sier; hvis mulig lås AGP og PCI!! Lenke til kommentar
Mala Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Ja nei altså vi har vel ikkje sticky for noen spez grunn har vi det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå