Gå til innhold

Er TT Big water cooler ett bra vannkjølingssett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ulemper :

Lite driftsikkert.

Russisk rulett når det gjelder 12V pumpa og BW Cpu blokka.

Fordeler :

Ok ytelse / pris.

Lavt støynivå.

Enkel montering.

Anbefales ikke.

Anbefaler Zalman Reserator om det er for stillhetens skyld, selve radiatoren er ekstern.

Du kan også prøve et vannkjølingssett til Asetek : Waterchill.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Altså, pumpa er ikke det beste, heller ikke cpu blokka på bigwater, men det er tross alt et meget bra vannkjølingsett i forhold til prisen, men skal du montere det, montér det forsiktig, behandle alle deler med stor forsiktighet, ikke skru nippler og sånt for hardt for da går det ut over plexien.. Jeg har sjøl denne vannkjølinga og synes den fungerer ganske så greit..

Men om jeg kan anbefale det er noe annet, jeg ville nå heller lagt noe mere penger i det og skaffa meg et av de settene som Malvado anbefalte

Lenke til kommentar

Knudre: Uavhenig av hvordan du monterer det så kan det oppstå sprekker i plexien, det viser seg at denne er av svært varierende kvalitet. Har TT Rocket hvor det er en stor plexi topp som ikke blir utsatt for noe skruing / press og denne har fått store sprekker.

Venter kun på Radiatoren for å sende inn til bytte nå.

Lenke til kommentar
Knudre: Uavhenig av hvordan du monterer det så kan det oppstå sprekker i plexien, det viser seg at denne er av svært varierende kvalitet. Har TT Rocket hvor det er en stor plexi topp som ikke blir utsatt for noe skruing / press og denne har fått store sprekker.

Venter kun på Radiatoren for å sende inn til bytte nå.

Så klart kan det bli sprekker uansett åssen du monterer det, men du minsker risikoen betraktlig hvis du er forsiktig..

Thermaltake burde fått bedre kvalitet på plexien og en bedre pumpe! Da hadde vi neppe sett halvparten så mange feil på settet som folk har sagt til nå..

Lenke til kommentar

Knudre : Tro meg, enheten jeg har har ikke blitt utsatt for noe i det hele tatt og fortsatt så har det dukket opp sprekker sannsynligvis pga temperatursvingninger i forhold til romtemp. Se på BW tråden side 185/186 for bildene.

Altså uavhengig av hvordan man monterer det så er det fortsatt en sjangse for at de skal dukke opp...

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Rart om du ikke har sett denneTT BW tråden. det er ingen enkel sak å gi råd.

De fleste ( ref. linken ) har et problemfritt samliv med TT BW kjølesett.

Jeg valgte å ikke ta i bruk mitt sett pga. alle som rapporterte om problemer.

Får du lekasje fra CPU blokka, renner kjøleveske rett ned på skjermkortet.

Resultat, ødelagt skjermkort, masse problemer. Pumpe som stopper er også et

problem men her får du ny ved å sende inn den ødelagte.

Kjøper du TT BW settet er mitt råd: bytt CPU blokka. Kjøp gjerne denne, min anbefaling.

Du vil måtte bytte to nippler i tillegg, men da får du ei blokk som holder tett.

Dette er MIN mening, andre kan sikket korrigere. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...