Viggleik Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 hei, en kamerat av meg har en ødelagt pc, Når jeg skrur den på kommer det en liten rarr skurre lyd(lyden varer kun 1-2sekund,og deretter forsvinner) fra maskinen og på skjermen står det" disk boot failure, insert system disk and press enter" Han har ikke formatert eller noe, den bare var sånn da han prøvde å starte den opp. Maskinen er 5år gammel, kan det være at hardisken har røket? Han har en del viktige ting innpå hardisken som hadde vært svæært! greit å ikke miste Er det noen som vet hva jeg må gjøre? takker for alle svar Mvh Vegard. Lenke til kommentar
LG_91 Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Da er det nok harddisken som er problemet hær ja. Sjekk om Serial ATA kabelen er plugget ordentligt i. Hvist kabelen er løs kan du få denn feilmeldingen. Lykke til Mvh Lasse Grønbeck Lenke til kommentar
Viggleik Skrevet 23. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2005 jeg prøvde å feste den bedre, men det ser ikke ut som det er problemet, jeg finner den heller ikke i bios, det står bare "none" da må jeg vel kjøpe ny. Men er det ingen måter jeg kan få tak i det som lå på disken? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 jeg prøvde å feste den bedre, men det ser ikke ut som det er problemet, jeg finner den heller ikke i bios, det står bare "none" da må jeg vel kjøpe ny. Men er det ingen måter jeg kan få tak i det som lå på disken? Hvilken verdi har det? Er det verdifullt kan man jo kontakte http://ibas.no/ Lenke til kommentar
TEE Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Sjekket om det står diskett i diskettstasjonen? Lenke til kommentar
LG_91 Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Vist det ikke er kabelen, så kan det være att disken til kammeraten din er ødelagt. Harddisker har en tendens til å begynne å hyle under oppstart vist de er ødelagt Lenke til kommentar
FoCuZ Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 hadde samme problemet for litt siden, og det endte med at hk røyk..men satte hdd inni en annen pc, og da fikk jeg formatert disken, men funka fortsatt ikke:( Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå