gyron6 Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 jeg kjøpte samme utstyr ifra 2 nettbutikker samtidig! dette oppdaget jeg etter noen minutter, og ringte butikken for å avbestille pakken! fikk til svar at jeg måtte bruke returskjemaet og at de ikke kunne gjøre noe før delene var plukket fra lager.. sendte reurforespørsel på mail x antall ganger og så så jeg på kontoen at pakken var sendt! nå må jeg ta ut pakken og ordne med returnumre. og så betale porto tilbake...... Er det slik det fungerer ved nettkjøp? hvis du har bestilt en vare på nettet, så kommer den uansett hva man gjør?? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Hvordan klarte du å bestille samme ting fra 2 nettbutikker samtidig? Alle de butikkene jeg har vært inne i har en egen knapp for å bekrefte bestillingen. For retur på angrefisten (husk at du behøver ikke angi grunn) vil du få dekket returportoen. Se den enkelte nettbutikks frremgangsmåte. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 (endret) hvis du har bestilt en vare på nettet, så kommer den uansett hva man gjør?? Selvsagt, hvis pakken allerede er underveis, kan den ikke trylles tilbake. At butikkene er raske å sende ut pakkene er bare en fordel. Her er det du som har blingset, og følgelig du som sitter med skjegget i postkassa. Du må nok betale noen kroner for å sende tilbake den ene pakken. Edit: Velkommen til forumet. Edit2: PerB: Det er kunden som må betale returfrakt ved angrerett. Endret 23. juli 2005 av Rikky Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Du kan bare med Posten returnere den når den kommer dit, men du får nok et gebyr i posten senere. Skjedde samme med meg engang. Bestilte PC på Komplett, men ordresystemet deres fucka litt, så fikk 4 pcer i posten. Tok kontakt med Komplett, og jeg skulle bare be Posten om å sende de tilbake. Og jeg slapp å betale returgebyrer for de andre. Bra gjort av Komplett da. Men virker ikke slik i ditt tilfelle, da du har bestilt fra to forskjellige butikker Lykke til! Lenke til kommentar
kristianha Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 jeg kjøpte samme utstyr ifra 2 nettbutikker samtidig! dette oppdaget jeg etter noen minutter Hvordan i all verden fikk du til det da..? trykker fullfør bestilling hos 2 butikker samtidig, også "plutselig" noen minutter senere, finner du det ut? Hehe... syns bare det var så artig formulert! :!: Lenke til kommentar
PerB Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Edit2: PerB: Det er kunden som må betale returfrakt ved angrerett. Jeg viser til §14 i lov om angrerett: "Selgeren plikter å tilbakebetale det forbrukeren har betalt, samt eventuelt et beløp til dekning av returkostnader, senest 14 dager fra den dagen melding om bruk av angreretten er mottatt." Dette skulle foklare forholdet rundt returporto. Kunden (forbrukeren) må evt legge ut for returporto men skal få denne dekket av butikken. Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 nej detta er ikke normalt om man ringer før varen er sendt eller lignende så skulle man ha sjangsen til og avbestille... ellers så har "PerB" vert inne på en løsning Lenke til kommentar
kristianha Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Edit2: PerB: Det er kunden som må betale returfrakt ved angrerett. Jeg viser til §14 i lov om angrerett: "Selgeren plikter å tilbakebetale det forbrukeren har betalt, samt eventuelt et beløp til dekning av returkostnader, senest 14 dager fra den dagen melding om bruk av angreretten er mottatt." Dette skulle foklare forholdet rundt returporto. Kunden (forbrukeren) må evt legge ut for returporto men skal få denne dekket av butikken. § 14 er for telefonsalg. REF: § 15. Gjennomføring av angreretten ved avtaler som er inngått ved annet fjernsalg enn telefonsalg Ved bruk av angreretten faller partenes plikt til å oppfylle avtalen bort. Dersom noen av partene har oppfylt hele eller deler av avtalen skal det skje en tilbakeføring. Returkostnadene bæres av forbrukeren med mindre selgeren har misligholdt avtalen eller selgeren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte varen ikke var tilgjengelig. Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Hadde en lignende situasjon...skulle bestille dvdbrenner og en haug brenneplater hos psdata... Jeg fikk ikke med meg før ordrebekreftelsen kom at jeg hadde glømt å sette på det jeg egentlig skulle ha altså dvd brenneren... Sendte mail til dem som lød : STOPP! pakken var allerede pakket og klar for sending, så jeg begynte å bli nervøs... 5 minutter senere ringer han som plukket ut delene til pakka mi meg, og spurte hva som var i veien... forklarte hva jeg skulle ha mer i pakken, og vips så stakk han bort og henta det også.. Pakken kom på døra dagen etterpå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå