Filmvenn Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 (endret) Forfatterne, skaperne og tv-kanalen har sagt det i en god stund. Trossalt vært offesielt siden før sommer. HBO valgte istede for å avslutte serien helt uten videre å gi dem en sesong til for å avslutte. Noe få kanaler gjør, og er gangske bra gjort av HBO. Endret 16. februar 2008 av Mahavishnu Lenke til kommentar
WhoWantWhat Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Faen så de pusher norske realesen på Sesong 4 på DVD altså.. Blir helt frustrert.. Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Har "sett meg opp" på sesong 5 nå og jeg liker utviklingen så langt. Fantastisk herlig serie! Lenke til kommentar
Celtnor Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 The Wire er etter min mening en av tidenes beste serier. Dog er det nok litt misvisende å omtale den som en "krimserie".. Med det mener jeg at folk da kan få inntrykk av at den kan sammenliknes med serier som "Criminal Minds", "CSI" eller liknende, noe som er feil. Greit nok at handlingen i stor grad omhandler politifolk og forbrytere, men sjangermessig ligger serien mer opp til andre HBO-serier som "Deadwood", "Sopranos" eller "Six Feet Under". "The Wire" har lavt tempo, avanserte karakterer og utradisjonelle script. Serien må ses på som en roman per sesong, og det er i så måte nesten umulig å hoppe inn i serien uten å ha fulgt den fra starten. Serien er mye dypere, mer realistisk og mer krevende for seerne enn de fleste andre "krimserier". Jeg tror ikke den passer for alle, ihvertfall ikke for de som synes "24", "Lost" eller "Prison Break" er julaften. Veldig enig med det du sier, har en bror som jeg lånte bort ses. 1 til og han digger serier som "24" og "Prison break" og etter bare noen episoder orket han ikke se mere. Jeg har vanskeligheter med å bestemme meg for hvilken serie som er best mellom Sopranos og The Wire, har dog bare kommet meg halvveis igjennom ses. 2 så det er alt for tidlig å si. Men de to seriene har mange likhetstrekk; man kommer virklig under huden på karakterene, glimrende karakterer utført av fantastiske skuespillere (som for meg var ukjente), ett flott drama som bygger seg opp under hver episode. Og ett supert soundtrack. Lenke til kommentar
dagr0z Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Begynte å se episode 1, sesong 1, for en tid tilbake siden, men gav rett og slett opp før jeg hadde kommet halvveis. Må vel prøve på nytt igjen, siden alle sier den er så bra. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Den første halvtimen er noe seig, ja. Hadde mest lyst til å gi opp etter 10-15 minutter, men er veldig glad for at jeg "led" meg igjennom den første episoden. Etter to-tre episoder er sjansen stor for at man ser storheten i serien. Nå har jeg uheldigvis bare to episoder igjen å se. Forstår godt at den har blitt omtalt som verdens beste tv-serie. Den har kvaliteter som få andre serier besitter. Lenke til kommentar
dagr0z Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Ja, da sier det seg selv at jeg må prøve på nytt igjen. ^^ Lenke til kommentar
FL1P Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Da har jeg nettopp sett hele første episode. Ganske fornøyd, i alle fall mtp at det kan ta et par episoder før man er helt med. Største plusset var vel å se skuespillere fra Oz igjen. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Fint med gjenbruk. To dukket også opp i Dexter. Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 NEEEEEEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIIIIIIIIII!!!! OMAAAAAAAAR!!!! Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Var spesiellt å se en episode CSI først i går og deretter en episode med the Wire. CSI bruker alle mulige virkemidler når etterforskerne, og forklarer hvorfor, hvor og hvem. Måtte le når gutta undersøkte mordet på hun nakne dama i the Wire. "Oh Fuck" "Fuck me" "Fuck meee" "Fuckin EY" Jeg digger det! Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 NEEEEEEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIIIIIIIIII!!!! OMAAAAAAAAR!!!! Kom som en overraskelse det, ja. Litt morsomt at det var en guttunge... Episode ni..yess. Kvelden er reddet. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 (endret) Var spesiellt å se en episode CSI først i går og deretter en episode med the Wire. CSI bruker alle mulige virkemidler når etterforskerne, og forklarer hvorfor, hvor og hvem. Måtte le når gutta undersøkte mordet på hun nakne dama i the Wire. "Oh Fuck" "Fuck me" "Fuck meee" "Fuckin EY" Jeg digger det! Er vel så langt fra CSI som man kan komme. Skulle likt å se Horatio Caine (David Caruso) komme med slike replikker. Endret 28. februar 2008 av Computerwelt Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Da skal jeg sette meg ned for å se aller siste episode av «The Wire». Trist at HBO ikke har noe interessant som kan ta over. Nye episoder av «Big Love» kommer sannsynligvis til sommeren, men den serien matcher på ingen måte «The Wire» eller «The Sopranos». Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Har ikke fått sett siste episode enda(viste ikke at den var ute enda, men så en HDTV-rip av episoden). Jeg får uansett tilføre at det er synd at en av verdnes beste serier er slutt, med en fantastisk skuespiller-lag med stor dyktighet ifra produksjonen. Setter meg ned nå... Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Siste episode var utrolig god. Dette er den beste serien som noensinne er blitt vist på tv. Den er bare så utrolig god og gjennomført på alle mulige måter. Jeg har allerede sett sesong 1-4 to ganger, og kommer garrantert til å se gjennom hele serien mange flere ganger i mitt liv. Lenke til kommentar
sch0n Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Fantastisk serie. Er stolt eier av de tre første sesongene av den (som også er så langt jeg foreløpig har kommet), og skal kjøpe den fjerde snarest. Skuespillerprestasjonene bak Bodie, Omar og D'Angelo er faen meg det beste jeg noensinne har sett! "Bushy top" Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Fantastisk serie. Er stolt eier av de tre første sesongene av den (som også er så langt jeg foreløpig har kommet), og skal kjøpe den fjerde snarest. Skuespillerprestasjonene bak Bodie, Omar og D'Angelo er faen meg det beste jeg noensinne har sett! "Bushy top" Helt enig i det du sier om skuespillerprestasjonene. Men synes ikke det bare gjelder for de du nevner. Synes det gjelder for nesten hele gjengen som er med i denne serien. Når man ser på The Wire tenker man ikke at man ser på skuespillere en gang. Dette har nok noe å gjøre med det utrolig autentiske og realistiske plottet også, men skuespillerne skal ha sin del av æren helt klart. Håper jeg får se flere av de igjen i et nytt mesterverk fra HBO så snart som mulig. Lenke til kommentar
FL1P Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Har sett sesong 1 nå, og digger serien. Håper bare Dee og Wee-bey er med i de neste sesongene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå