Gå til innhold

Oppdatering av Bios på skjermkortet, hjelp?

Anbefalte innlegg

Prøvde å oppdatere biosen på mitt POV Geforce 6800 Ultra kort.. men jeg fikk opp en feilmelding som gjorde at flashingen ikke fungerte. Fulgte anvisingene, byttet navn på rom filen til 6800.rom

og prøvde å flashe.. fikk opp denne feilmld:

"EEPROM programming failed

ERROR: missmatch in 256 byte page-mode programming"

Hva betyr dette?

Hva skal jeg gjøre? Jeg må få oppdatert biosen skikkelgi fordi alle spillene mine fryser hele tiden og alt begynenr å hakke med de fleste drivere unntatt 66.93.. Dette kan ikke fortsette.. Er det jeg som oppdaterer bios feil eller hva er feilen? Håper på hjelp snartes..

Takk på forhånd:)

Mvh Daniel:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilket 6800 ultra kort har du? Tok du backup av din originale bios? Hvilken bios benyttet du; modifisert av din originale, fra en annen leverandør, modifisert fra en annen leverandør eller en annen rev. ? Brukte du nvflash, i så tilfelle hvilken verisjon? Sist men ikke minst hvilken commando benyttet du når du flasha? :)

Lenke til kommentar

Har et point of view 6800 Ultra kort..

Ja, tok backup av min orginale bios..

Last ned nvFlash fra denne linken og pakket den ut på floppy

http://www.mvktech.net/index.php?option=co...r&filecatid=859

Lastet ned nyeste bios oppdatering itl POV kort her og pakket den også ut på floppyen

http://www.mvktech.net/index.php?option=co...1&func=fileinfo

når jeg kom ut i dos skrev jeg nvflash --save backup.rom så etter den hadde tatt backup skrev jeg nvflash -4 -5 -6 navnet på rom filen som var oppdateringen til kortet.. og flasha.. fikk opp masse rare symboler fortsatte og trykke enter som jeg fikk beskjed om.. så var den ferdig og sto i a stasjonen igjen.. fikk ikek beskjed om å restarte elelr noe.. men restarta men versjonen er fremdeles den samme.. har også prøvd med andre commandoer men akkuratt det samme.. Forandret tilogmed navnet på rom filen til kort navnet på kortet, men funket ikke det heller..

Hva gjør jeg galt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...