nahojdat Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 (endret) Leser rundt omkring at dual channel på AMD systemer må være CL2.5? Mens på intel kan de kjøres på CL2.. Er dette rett eller er det jeg som har misforstått? Har jeg kjøpt CL2 minner og må kjøre CL2.5? Edit: så også en plass at dual på AMD må kjøre i 333 og ikke 400.. Håper jeg tar feil Endret 23. juli 2005 av nahojdat Lenke til kommentar
Blackthorne Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 (endret) AMD kjører CL2, AMD kjører 400mHz. Edit: Flott om du kan oppgi en link til hvor du har lest det du har fått for deg der. Endret 23. juli 2005 av Blackthorne Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 23. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2005 (endret) Leste det i instruksjonsboken til hovedkortet: MSI K8N NEO4 Platinum når jeg bygde ny pc til en kamerat.. Var visst pga minnene er double sided!! Er ikke alle det? Håper det var feil info da, eller at det bare er det hovedkortet Skal ha meg et epox nå selv... Endret 23. juli 2005 av nahojdat Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 30. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2005 Ser at når corsair kjører tester på minnene i dual så kjører de også cl2 på intel og cl2.5 på amd.... LINK Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Alle 512 -og 1024MB-brikker er dobbeltsidige, uten at det har særlig stor betydning. 2x1GB gir 1T command rate med Venice, mens 4x512MB ville ha gitt 2T, fordi det er mer krevende for minnekontrolleren jo flere banker den må forholde seg til. Det med at 333-divideren slår inn, gjelder når man bruker mer enn to dobbeltsidige brikker med en CPU av Newcastle -eller Clawhammer-revisjonene. Winchester klarer tre brikker uten divider, og Venice/San Diego klarer fire på full hastighet. Dette handler altså om prosessoren, og vil gjelde uansett hva som står i manualen til hovedkortene. Når det gjelder minnetimings, har de ærlig talt liten betydning. Hva som er oppgitt i spesifikasjonene behøver ikke bety allverden for den reelle ytelsen man får ut av dem, heller. Lenke til kommentar
mamba Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Vil dual channel funksjonen fungere med 4x like minnebrikker, eller er det bare forbehold 2 stk? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 1. august 2005 Forfatter Del Skrevet 1. august 2005 4 minnebrikker skal kjøre som to dual kanaler... Lenke til kommentar
BlueDude Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Er det mulig å slå av dual channel ?? Hvis mulig hvordan ?? Jeg har samme hovedkorte som kameraten hans og AMD Atlon 64 3200+ og 2x 512mb Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Dual channel er ikke relatert til noen BIOS-innstillinger, og kan altså ikke deaktiveres i en slik forstand. Men for at dual channel skal virke, må man plassere to like store brikker på hver sin kanal. Hvis man monterer to brikker på én kanal, eller tre brikker totalt, vil dual channel deaktiveres. Jeg ser ikke hvorfor man ville gjøre det, men noen ganger kan det bli problematisk å kjøre dual channel før man oppdaterer BIOS. I slike tilfeller bør man uansett bare bruke en brikke når man flasher, heller enn to i single channel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå