FenrisC0de Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Hmmm, men det skal jo liksom gå automatisk...Blir jo ikke det om man må drive og slå det av og på.. det går automatisk... Tviler sterkt på at du må stille inn noe som helst, bare aktiver den å se hva som skjer.. Sjekk innom (rightclick mycomputer => properties (egenskaper), og se hva som står på Prosessorens klokkehastighet! Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 24. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2005 (endret) Skal gjøre det straks jeg får bygd den :!: Bestilte deler igår.. Gleder meg utrolig til overgangen fra celeron d 2.4ghz til amd 3200+ 2.0ghz Endret 24. juli 2005 av nahojdat Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Les her http://usa.asus.com/products/mb/cnq.htm annen nyttig link Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 24. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2005 (endret) Vel får bare bruke det, får se om jeg husker å slå av og på :!: Dumt det ikke går helautomatisk da Eller gjør det det etter det er satt på, hmmm.. EDIT: og hva hvis man ikke bruker original vifte? Må jeg ha en vifte som har noe spes innebygd da? Endret 24. juli 2005 av nahojdat Lenke til kommentar
LG_91 Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 (endret) Nå har jeg aktivert det. Fine greier, men jeg har ikke fått jort noe med CPU vifta (Boxed) går med full RPM. Min 3500+ klocker seg ned fra 2,2 GHz til 1,005 GHz, når den ikke jobber, men såsnart jeg åpner ett program står både klockehastigheten på 2,2GHz og multipier på 11x som er maks ifølge CPU-Z. Med andre ord går det automatisk, du bare aktiverer det Noe dere lurer på som jeg kanskje kan svare på? Endret 24. juli 2005 av Lassecom1 Lenke til kommentar
Pels Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Vel får bare bruke det, får se om jeg husker å slå av og på :!: Dumt det ikke går helautomatisk da Eller gjør det det etter det er satt på, hmmm.. EDIT: og hva hvis man ikke bruker original vifte? Må jeg ha en vifte som har noe spes innebygd da? Selvfølgelig går det automatisk. Kjøleren har ingenting å gjøre med C'n'Q. Det kan være hvilken som helst. Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 I BIOS`en på Asus-HK står det ofte Q-fan, den må stå på enable. i tillegg må du også sette cool `n quiet på enable, også i BIOS. deretter må du innstallere drivere til prosessor fra nettet. å fikle med strømoppsett i windows har ingenting med cool`n quiet å gjøre så vidt jeg har merket, jeg har ihvertfall satt den på hjemme\kontorpult, og cool`n quiet fungerer, det har jeg fysisk sjekket ved å ta av sidedøren og konstatert at vifta ikke går rundt. til alle dere som ikke stoler på cool`n quiet, så kan jeg si at jeg har nå 1 stk. 3200+\S754 og 1 stk. 3700+\S939, og den fungerer upåklagelig. merker abosullt ingenting på benchmarksresultater heller, så alle som har mulighet, slå den på Lenke til kommentar
LG_91 Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Da hardware.no skrev en artikkel om Cool'N Quiet skrev de att man måtte endre i Windows, hvist jeg ikke husker feil Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Les herhttp://usa.asus.com/products/mb/cnq.htm annen nyttig link Lest? Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 (endret) ACPI support må selvsagt på, det glemte jeg! ang. power schemes så skjønner jeg ikke at det skal være nødvendig, det er jo bare greit å kunne lage sine egene tider på når skjerm og harddisk skal slå seg av under e forskjellige overskriftene. det står jo også i windows. det er kun skjerm, harddisk og ventemodus som den justerer på. har jo også sett dette selv. innstillingene her har ikke hatt noen påvirkning for cool`n quiet for meg... jeg har altså gjort dette, og det har fungert: Q-Fan- enable Cool`n Quiet- enable ACPI 2.0 support-enable Athlon64-driver lastet ned power managment har jeg hatt på mine egene innstillinger, men aldri slik det stod i linken over, og det har fungert! skjønne ikke hva dvalemodus, skjerm og harddisk har å si for cool`n quiet uansett. dere som har det kan jo prøve selv! EDIT: kan også legge til at den ene av A64 PCene i huset har AKKURAT det HK som det står om i linken! og jeg har som sagt FYSISK sjekket at vifta ikke går når en bare jobber rolig i windows, og det tar jeg som et tegn på at cool`n quiet fungerer... Endret 24. juli 2005 av hardrock_ram Lenke til kommentar
LG_91 Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Nå har jeg også stående på Hjemme/Kontorpullt. Det fungerer det har ikke noe å si Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå