Gå til innhold

K750i, MMS problemer (Telenor).


Anbefalte innlegg

Har fått meg k750i og får ikke til å sende eller motta mms. Har Chess med Telenordekning, og har prøvd alle de automatiske oppsettene både fra Chess og Telenor sine nettsider. I tillegg har jeg prøvd å legge inn manuelle innstillinger som jeg har fått tilsendt fra Chess.

 

Alt virket fint når jeg hadde Netcom. Er det noen som kan vise meg en link eller på annen måte hjelpe meg med dette problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du lagt inn Chess-konfigurasjon på mobilen, og jeg vet ikke om det er slik med Chess, men med NetCom må du registrere abonnementet ditt i en slags liste over abonnenter som kan ta imot MMS. Kronglete forklart.

Har vært i kontakt med Chess flere ganger og de sier at alt skal være klart i mitt ab. til å ta imot og sende mms.

 

Når jeg legger inn Chess innstillingene ser det ikke ut som om den sender i det hele tatt, bare en kort stund (1-2 sek) vises den mms konvolutten oppe i venstre hjørne (skal det ikke komme opp en jordklode der også?).

 

Med innstillinger fra Telenor ser det imidlertid ut som om der skjer noe, konvolutten vises en lengre stund før den forsvinner. 10-15 min senere kommer det en beskjed i displayet om at meldingen ikke kunne sendes og om jeg vil prøve på nytt.

Lenke til kommentar

Du må oppgradere din software.

 

Regner med at du har R1J002 software på din telefon.

 

Denne må byttes til R1L002 for å funke hos Telenor!!

 

For å sjekke hvilken software du har på din telefon trykk;

 

>*<<*<* på tastaturet ditt, Gå inn på serviceinfo, programvareinfo.

Lenke til kommentar
Du må oppgradere din software.

 

Regner med at du har R1J002 software på din telefon.

 

Denne må byttes til R1L002 for å funke hos Telenor!!

 

For å sjekke hvilken software du har på din telefon trykk;

 

>*<<*<* på tastaturet ditt, Gå inn på serviceinfo, programvareinfo.

Endelig en som har peiling :yes:

 

Jeg har allerede oppgradert softwaren, men når jeg sjekker på den måten du sier ser jeg at jeg har R1J002.

 

Sist fant jeg ny software hos sonyericsson.com, hvor finnes R1L002 softwaren og hvordan finner jeg ut hvilken software det er før jeg installerer den?

Lenke til kommentar

Hadde problemer med MMs- og WAp-oppsettet mitt når jeg fikk min SE K750i. Prøvde å laste inn oppsett fra telenor flere ganger uten at det hjalp. Det jeg til slutt fikk til å virke var å gå inn på www.sonyericsson.com sine sider å klikke på support. Der kunne jeg få tilsendt SMS med oppsett som funket. :w00t:

Lenke til kommentar

Jeg får ikke WAP til å fungere. Prøver å oppdatere men når jeg holder inne "c" og setter i USB kabelen som det står jeg skal gjøre, så skjer det ingenting, mobilen bare skrur seg på og jeg må skrive inn PIN koden.

 

Noen tips?

 

EDIT: Funket etter at jeg kjørte en oppgradering. :roll:

Endret av vegards
Lenke til kommentar

Jeg har en K750i kjøpt på gsm.no (Norwegian Telecom).

Det er ikke mulig å oppdatere software på SE sin oppdateringstjeneste.

Feilmeldingen sier at det ikke finnes noen tjenester til min operatør (chess)

 

Noen andre med liknende erfaringer? Kjedelig å ha en så dyr mobil og ikke kunne sende eller motta MMS...

Heller ikke morsomt å måtte sende den inn for å få oppdatert software...

 

I det hele tatt veldig unødvendig problem.

Lenke til kommentar

Har holdt på med å få mms og gprs på min K750 i to uker, har vært i kontakt med sonyericsson utallige ganger, og mailet dem, men de gidder ikke svare...

Snakket med dem flere ganger og sendt dem bla. oppdateringslogg de ville ha. Resultat: Hører ingenting... De på support har ikke anelse om hva de driver med.

Fikk til slutt en til å innrømme at det var problemer med oppdateringstjenesten.

Ingen info om det på nettet...

De er totalt useriøse og mangler kompetanse og vil ikke si til oss kunder sannheten, at dritten ikke fungerer.

Har også vært i kontakt med Chess flere ganger uten å få løst problemet.

Også der jeg kjøpte telefonen.

Det hele er en skandale! :mad: Skal vi finne oss i slikt?

Jeg vil returnere min telefon i morgen hvis det ikke virker da, og kreve kjøpet hevet. Oppfordrer alle med samme problem å gjøre det samme.

Lenke til kommentar
Har holdt på med å få mms og gprs på min K750 i to uker, har vært i kontakt med sonyericsson utallige ganger, og mailet dem, men de gidder ikke svare...

Snakket med dem flere ganger og sendt dem bla. oppdateringslogg de ville ha. Resultat: Hører ingenting... De på support har ikke anelse om hva de driver med.

Fikk til slutt en til å innrømme at det var problemer med oppdateringstjenesten.

Ingen info om det på nettet...

De er totalt useriøse og mangler kompetanse og vil ikke si til oss kunder sannheten, at dritten ikke fungerer.

Har også vært i kontakt med Chess flere ganger uten å få løst problemet.

Også der jeg kjøpte telefonen.

Det hele er en skandale! :mad: Skal vi finne oss i slikt?

Jeg vil returnere min telefon i morgen hvis det ikke virker da, og kreve kjøpet hevet. Oppfordrer alle med samme problem å gjøre det samme.

Bare fortsett å prøve oppdateringstjenesten, jeg har ikke hatt noen problemer de to gangene jeg har oppdatert telefonen min.

 

Jeg leste på en utenlandsk nettside at det kanskje var mer trøbbel med oppdateringen på telefoner som var bundet til ab.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...