Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med D-Link DI-624/dwl-650 og chello

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har anskaffet meg en pakke med d link DI-624 og Dwl-650 pcmcia kort.

Det var fort gjort å installere det og få kontakt. Men så begynte det å bli litt krøll. Jeg begynte med kryptering og sikkerhetsinstillinger. Syntes det hele oppførte seg veldig ustabilt og nettet forsvant flere ganger. Men jeg fikk endelig satt det opp med wpa-psk sikkerhet.

Nå har jeg forbindelse med maks signaler. Men pluttselig kan forbindelsen brytes og skjermikonet får et rødt kryss over seg. Da klarer han ikke å søke seg frem til nettverket igjen. Jeg må faktisk dra ut kontakten til routeren,da blir det forbindelse. Så oppdaget jeg at gjerne når jeg logget på messengern, så brøt kontakten. Det kunne også skje ved bruk av DC++.

Jeg har oppdatert firmwaren og resatt routeren flere ganger til fabrikkinstillinger, for så å prøve å justere inn en gang til.

Noen som har noen tips hva det kan være som gjør at det er såpass ustabilt? Jeg sitter 2 meter fra antenna og har maks signaler. I D-link utilityen finner han ikke nettverket.Går jeg på site survey så ser man at nettverket er der,men han vil ikke connecte det.Det er heller ikke så mange andre nettverk som forstyrrer rundt omkring her.

Jeg kan nå ha god forbindelse og allt er bra. Setter jeg maskinen i hvilemodus er gjerne forbindelsen begrenset ved oppstart. Da må jeg reparere internett forbindelsen før det blir i orden. Flere ganger har det vist seg at når jeg reparerer forbindelsen så kommer den seg. Men det er slitsomt å ha det slik.

Jeg har chello bredbånd med deres kabel modem.Det er ingen router i det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du bruker mere enn en maskin mot ditt chello abonnoment ville jeg vurdert en "pluss" løsning. Da slipper du router-maset. Bare å skru av dhcp-server på di-624en, stappe ledninga fra upc-modemet inn i en av LAN portene (ikke wan!). Også vips får hver maskin en egen IP. (Opptil tre stykker tror jeg).

Da slipper du nat-tull, det vil si at porter må routes, maskinene må dele IP osv. Da blir det som om hver maskin er kobla opp mot internett "for seg selv".

(Og om du HAR pluss alt, så sjekk altså at dhcp routeren er skrudd av og du har stappa modem kabeln i en lan port!) :thumbup:

Lenke til kommentar

Hei og takk for svar

Jeg har bare en bærbar maskin tilkobblet. Og det er en DI-624 (c3)(ikke pluss).

Jeg skal kjøre trådløs nettverk så da går jeg ut ifra at jeg må ha modemkabelen i wan porten. Jeg får fin connection nå via kabel med d-linken, og får internett. Jeg har forsøkt ulike endringer på det trådløse. Kjørt ulike krypteringer og sikkerhet. For meg ser det ut som wi-fi nettverket er mest stabilt når det kjøres åpent slik fabrikkinstillingene er. Men det er jo ikke å anbefale.

1. Jeg går ut ifra at den skal stå på dynamic ip og dns.

2. Jeg synes da det er merklig at nettet ofte kommer når man drar ut kontakten til d-linken og slår den på igjen. Så forsvinner det etter en stund.

3. I d-link programmet som styrer pcmcia kortet, så viser det no connection. Men i avanserte instillinger viser den at det er et trådløst nettverk. Men vil ikke kobble til.

Jeg spiser snart hatten min

:hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...