Atle_ Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Heisann! Jeg har ett lite spørsmål her. Jeg har ett MSI KT3 Ultra hovedkort, og med det følgte programmet PC Alert III. Der er det en rute jeg ikke helt forstår hva betyr... Hva er det programmet forteller meg? Se bildet under - jeg har merket det aktualle området i programmet med rødt/rosa. :smile: http://www.kull.no/atle/pc_alert.gif Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 er visst en sensor du kan koble fast til en av sideveggene i kabinettet, så hyler programmet hvis noe prøver å åpne det. Lenke til kommentar
eught Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 ser ut som det er noe som sier ifra hvis noen åpner kabinettet. I.O.M at det står "Intrusion" og "Open" der. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 som sagt sier den om kabinettet er lukket eller åpent. Noen som vet hvordan vi får den til å funke? og hva i huleste som er poenget med å vite om kabinettet er åpent eller lukket? det er vel bare å se (høre) selv... Lenke til kommentar
Jazzmaster Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Quote: Den 2002-07-31 20:37, Atle_ skrev:Heisann!Jeg har ett lite spørsmål her. Jeg har ett MSI KT3 Ultra hovedkort, og med det følgte programmet PC Alert III. Der er det en rute jeg ikke helt forstår hva betyr... Hva er det programmet forteller meg? Se bildet under - jeg har merket det aktualle området i programmet med rødt/rosa. :smile:http://www.kull.no/atle/pc_alert.gif Hei! Jeg har akkuratt det samme hovekortet. Men jeg får ikke PCAlert til å fungere. Har prøvd M5M(Motherboar Monitor5), men ikke søren. Installerte du den PCAlert som fulgte med hovedkortet? Eneste er at igjennom info om Mainboard på SiSoft Utilities, så kan jeg avlese temp på system og CPU,men det er ikke dynamisk. Lenke til kommentar
Bose Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Satan å høy Chassi temp du har! Det må du seriøst få gjort noe med! Lenke til kommentar
Atle_ Skrevet 31. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2002 Ja, altså - hvordan får man "satt igang" den funksjonen da? Ikke det at jeg har behov for å vite at kabinett døra er av... Programmet er det som følgte med på hovedkort CD'en (heter vel 4in1 eller noe). Kan gjerne maile det til deg om du vil. Tempen i kabinettet er grunner plasseringen til kabinettet. Står pressa inn i ett hjørne. Skal få inn ett par vifter... få frisk luft inn, og varm luft ut bak. Hva ville vert de ideelle plasseringene av to stk 8x8 cm vifter? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Du / dere må gå i BIOS for å enable / disable denne og andre funksjoner. Forslår å ta en titt i brukerhåndboka som fulgte med hovedkortet, der finnes det faktisk ett og annet interessant å lese! :razz: [ Denne Melding var redigert av: Skrue på 2002-08-01 00:06 ] Lenke til kommentar
fondus Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Det du sikter til er Intrusion Alarm, eller innbrudsalarm som det blir på norsk. Den virker med at du setter på en sensor på sidedøra di, og når du åpner døra slår sensoren ut og maskina begynner å ule i både høytalere og pc speaker. jeg mener ikke denne er noe effektiv, fordi det er bare å trekke ut strømmen, så er alarmen ute av funksjon. Jeg vet ikke hvordan man skrur dette påav. på mitt første msi kort så sto denne alltid på open,men så ble det ødelagt og jeg fikk nytt, og denne gangen sto intrusion på closed og har alltid blitt der. Det er ingenting å bry seg om altså, bare en dum unyttig funkson :smile: Lenke til kommentar
Atle_ Skrevet 31. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2002 Ja, tenkte nesten at det bare var noe tull ) Takk for alle svarene. Ha en fortsatt fin sommer alle sammen! Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Quote: Den 2002-07-31 23:44, fondus skrev:Det du sikter til er Intrusion Alarm, eller innbrudsalarm som det blir på norsk. Den virker med at du setter på en sensor på sidedøra di, og når du åpner døra slår sensoren ut og maskina begynner å ule i både høytalere og pc speaker. jeg mener ikke denne er noe effektiv, fordi det er bare å trekke ut strømmen, så er alarmen ute av funksjon. Den der der må kåres til tidenes teiteste funksjon... innbruddsallarm? hvem går inn i kabinettet og stjeler noe mens PC en er på?!? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Quote: Den 2002-07-31 23:44, fondus skrev:Det du sikter til er Intrusion Alarm, eller innbrudsalarm som det blir på norsk. Den virker med at du setter på en sensor på sidedøra di, og når du åpner døra slår sensoren ut og maskina begynner å ule i både høytalere og pc speaker. jeg mener ikke denne er noe effektiv, fordi det er bare å trekke ut strømmen, så er alarmen ute av funksjon. Den der der må kåres til tidenes teiteste funksjon... innbruddsallarm? hvem går inn i kabinettet og stjeler noe mens PC en er på?!? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå