Heineoen Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Hei! Hvilke Dvd plater burde jeg bruke av + eller -, brenner filmer og div. Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Kommer an på hva for DVD-spiller du skal bruke DVD'ene i. -R har litt større kompatibilitet med gamle spillere, og noen spillere kan lures til å tro at en +R er en DVD-ROM disk med såkalt bitsetting. En slik +R disk vil ha DVD-ROM Booktype. Det finnes dvd-spillere som ikke kan spille DVD+R selv med DVD-ROM booktype, og det finnes spillere som ikke spiller hverken DVD-R eller +R men spiller +R med DVD-ROM booktype. Totalt sett kommer de ut ganske likt ut når +R bruker DVD-ROM booktype. Brenneren må støtte bitsetting for +R, så hva for brenner har du? For å brenne data og filmer som skal spilles bare i PC er det nesten samme hva du bruker, +R er mest brukt siden de tradisjonelt har vært raskere men det er ikke lenger tilfelle med unntak av RW disker. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 23. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2005 Takk! Det jeg merket på min dvd spiller er at + dvd'er hakker når jeg har brent en divX film på de. Med minus pleier jeg ikke å oppleve dette. Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Hakking skyldes som regel dårlig media, men det kan vel være at spillern ikke er særlig god på +R generelt. Prøv iallfall å brenne de +R diskene på litt lavere hastighet, kanskje det hjelper. Dårlig media merkes ofte bare mot slutten av disken. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 23. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2005 Verbatim plater (+), med Nec 3520A. Sony sine (-) fungerte bedre Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Verbatim +R virker bra i de fleste brennere, 16x'ene har alltid brent perfekt på full fart hos meg (pioneer 109) men de som elkjøp har til 99,- for 25-spindel var en god del dårligere. Sikkert lurt å prøve lavere brennehastighet ja. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 sørg for at platene er produsert i japan, da er de i 99% av tilfellene gode, iallefall det jeg har opplevd... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå