Gå til innhold

Nordmenn og Multiplayer

Anbefalte innlegg

HEEELT ENIG

F.eks, hvis man er på en amerikansk server så kan man spørre om f.eks. Hva man skal skrive i consolen, og hva ord som "rates" er.

Er det på en norsk server, får man alltidsvar som: du whiner. noob, gå til mora di etc.

VOKS OPP!! Nordmenn er de mest uhøflige!! ikke alle selvsagt, men altfor mange

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært sånn i flere år . Jeg var vitne til dette 1337 pwn pwn fenomenets fødsel for noen år siden. Alt startet og ta helt av med denne språkbruken etter Counter-Strike ble mer fokusert for turneringer. De gikk over til maps som var mer egnet til turneringer "de_maps" . esports begynnte å ta form og folk som var ny (Dagens pwn pwn unger) ble satt til side for de som har spilt det siden beta 1.

Etter som tiden gikk prøvde de så godt de kunne å lære seg alt vi oldschool spillere kunne, de prøvde å kopiere måten vi skrev på (som var høflig på den tiden) og måten vi spilte på som var (for morro skyld) .

Men som unger flest misforstod de hele greia og istedenfor newbie har vi nå ord som noob, nabb, nebb osv. Ungene kopierer hverandre og kaller deg nabb om du ikke gjør hva de gjør. Folk er respektløse og gir faen i alt. De vil dolke deg i ryggen for en krone om det leder dem til å vinne.

Counter-Strike er roten til alt vondt, det startet esports og esports fikk ungene til å mutere til 1337 pwn pwn nabbe labbe unger.

Møte med disse ungene utallige ganger har fått meg til å ikke ønske unger, jeg nekter å ha unge nå. Frykten for at han/hun skal vokse opp og komme og kalle meg newb er altfor stor.

Jeg går heller ikke på LAN lenger, er flere år siden. Jeg vet med meg selv at hører jeg noen snakke 1337 helt åpent kommer jeg til å knekke armene på vedkommende.

Hilsen en forskremt 23 årig mann. (6 år med CS)

Lenke til kommentar

Nordmenn er for all del ikke verst. Vi som spiller Halo 2 Online har et miljø der de fleste norske folk oppfører seg ordentlig. Kommer det da noen unger som begynner å skrike og gnåle blir de bare kastet vekk med en gang, og ingen gidder å spille med de mer. Amerikanerne er det derimot som er nummer 1. på drittslenging og andre måter å irritere de andre spillerne på. Det eneste amerikanerne gjør er å skrike og slenge drit. Av posten til trådstarter får jeg derfor et veldig feil bilde av nordmenn. Det skuffer meg egentlig litt, ettersom vi har et veldig bra Halo 2 miljø.

Lenke til kommentar

Halo ja ... men det er Counter-Strike som skaper disse uhyrene.

Bare se World of Warcraft som fikk en horde av cs spillere. Det er nesten lik ille som CS kanskje verre da jeg prøvde det. Bare 1337 unger som løper rundt og pwner folk i hytt og pine.

Lenke til kommentar

Har enda ikke forstått hva disse rare ordene betyr, hva er den direkte oversettelsen av leet? eneste jeg har fådt med meg er at noob er en som er dårlig og lol er å le høyt. Selv når jeg spiller CS er jeg alt for redd for å bli bannet eller kicket for dårlig språkbruk så jeg prøver å være så hyggelig som mulig når en "l33t unge" skyter meg i rygget for å treffe fyren jeg skyter på.

Lenke til kommentar
Halo ja ... men det er Counter-Strike som skaper disse uhyrene.

Bare se World of Warcraft som fikk en horde av cs spillere. Det er nesten lik ille som CS kanskje verre da jeg prøvde det. Bare 1337 unger som løper rundt og pwner folk i hytt og pine.

Tipper det er kjipt for dere old-skool, som må se på at det som en gang var høffelig og morsomt, er blitt til drittkasting og "i r teh pwnage birch1!" Jeg er helt enig i at CS lager disse, du ser dem ikke i f.eks BF2.

Lenke til kommentar

omgstfuhaxxorplzn00b!

Standar melding på norske server.. Spiller litt cs source og wow for tiden. Merker ikke den dårlige oppførselen fra normenn i wow fordi jeg spiller med gode venner og er nesten aldri i randomgroups. Men på soruce får jeg hele tiden dritt kommentarer når jeg tar litt for mange headshots osv.. HELDIGVIS er det ikke så gale som i cs 1.6 der fjortisser spammer chatten med tåpelige kommentarer..

Lenke til kommentar

spiller ofte CS. i foco wc3 server.. mange fjortisser der ass! blir sur hvis jeg bruker awm, "omg, it is cheat! your fucking nabb!" men awm er jo en del av spillet :S jeg skammer meg i stort sett for Norge.. Når noen slenger dritt til meg, pleier jeg å svare på hyggelig måte.. gjett om hva skjer med dem, jo seff.. de går i amok og vote ut meg :(

Lenke til kommentar
Eg er ein "fjortis" men skriver aldri sånn :)

PS: Eg er ikkje verdensmester :)

Du er med andre ord 14 år gammel, men ikke en "fjortiss". Som jeg sa tidligere så er "fjortis" en holdning. Det heter "fjortis" fordi det ofte er forbundet med personer rundt 14års alderen. Men det forekommer både eldre og direkte Gamle fjortisser.

Lenke til kommentar

Jeg spiller bare strategi spill, så jeg vet ikke noe om miljøet i WoW og C.S. Men i de spilla jeg spiller online finner jeg faktisk ikke så mange nordmenn.

Tyskerne er værst tror jeg, enten prater de i main chatten på tysk (som er jævli irriterende) eller så spammer de dårlig stavet engelsk.

Huff av meg :S

Lenke til kommentar

kan jo bare ignorere dem, så gir de seg. Dreper de deg når du er på laget med dem, slay dem uten nåde, ellers er det bare å finne et set med servere med flinke admins og litt eldre folk. battlefield serverne er fine på cs:s syns jeg.

Lenke til kommentar

En god del folk som driver med "L33T sp34k" bare for å irritere folk.

Etter min mening er WoW det desidert værste stedet for denne typen folk, General chaten i the barrens(sone i wow) er helt syk, bare kvining og kritisering.

Virker også som om navnene i WoW er verre en de i cs, møter stadigt på folk som springer rundt med navn som Ronk og Pølsa, de er som regel norske og.

Lenke til kommentar

Ja, men man finner alltids utallige spillere som kaller seg ting som "FuckFace", "Wankmaster" og lignende.

Vi er da voksne mennesker, så hvis noen små barn har lyst til å leke "1337 h4x0r 3xp3||2|3/\/3"-leken, så må de meget vel gjøre det.

Andre spillere fra andre nasjoner er ganske så like, men de ser vi ikke like mye til som våre norske "Nu-skööl"-kids.

Husk at det er mange mennesker som ser på dette med spill som et sted for avreagering, helt ubevisst.

Med mindre de faktisk ødelegger livet ditt, trenger seg inn på dine enemerker eller skader deg, la barna leke.

Endret av rasgar
Lenke til kommentar

Kan ikke si at nordmenn er spesielt barnslige. Har spilt BF1942 noen år nå, og vil si at de verste er tyskerne; de nekter å skrive engelsk og er mer tilbøyelige til å spamme dritt.

Har heller ikke opplevd samme teamkill-rushet for å komme først til helikoptrene i BF2 i norske servere som i andre.

Lenke til kommentar

Online Spill er en metafor for livet... :p

Jeg har forresten sluttet å spille CS, bare på grunn av disse djevlene. De suger jo livet av gleden i spill.

Men jeg synes ikke at nordmenn er de verste. Har spilt på noen irske servere der banninga og drittkastinga aldri tok slutt.

Dessutten var jeg på et hotell der det var en gruppe irske folk som gjorde helvete av Etasje 3, der vi bodde. Faen til helveteskap de laget klokka 4 om morgenen! Til slutt klikka jeg og hang en kondom på dørhåndtaket deres. :D

Lenke til kommentar

Alle dere folk er bare "skap-fjortisser", dere kan ikke skrive en eneste post i dette emnet, uten og si hvor dumme unger er pågrunn av at de hele tiden skrive "Omfg haxx00r", vel der gjrode jeg det! Dere velger og fokusere på Nordmenn, når du ikke ser at alle de "andre" er like ille. Counter Strike er ikke roten til alt vondt, det er også feil og si at alle unger vil herme etter "Old Skuul" CS-spillere som spillte det siden "beta 1". Er "Old school" folka så mye bedre enn alle andre bare pågrunn av at de spillte den første utgaven av counter strike? Ikke alle nordmenn er rølpete drittunger, nøkkelordet her er "drittunger".

Lenke til kommentar
Alle dere folk er bare "skap-fjortisser", dere kan ikke skrive en eneste post i dette emnet, uten og si hvor dumme unger er pågrunn av at de hele tiden skrive "Omfg haxx00r", vel der gjrode jeg det! Dere velger og fokusere på Nordmenn, når du ikke ser at alle de "andre" er like ille. Counter Strike er ikke roten til alt vondt, det er også feil og si at alle unger vil herme etter "Old Skuul" CS-spillere som spillte det siden "beta 1". Er "Old school" folka så mye bedre enn alle andre bare pågrunn av at de spillte den første utgaven av counter strike? Ikke alle nordmenn er rølpete drittunger, nøkkelordet her er "drittunger".

:roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...